Executive Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 Hoi Mannen, Ik heb nu 3 yaqi kwasten waar ik op zich wel blij mee ben. Heb nog niet bijzonder veel verstand van kwasten en dat vind ik ook wel prima verder. Echter vind ik de kwasten die ik nu heb weinig weerstand bieden. ( ik meen dat dit backbone word genoemd ) Met vele zepen/creams werken ze dus prima. Heb alleen het idee dat het opschuimen met harde zepen wat lastiger gaat. Er is zoveel keus in diverse soorten kwasten etc. dat ik er niet echt uit kom. Ik lees termen als tuxedo, 2 band, splay etc etc. 🤷♂️ Wat ik zoek is dus een synthetische kwast die wat meer weerstand bied maar toch wel fijn en zacht aanvoelt. 26-28mm zou wel fijn zijn. Naar welke modellen/merken zal ik dan moeten kijken ? Alvast bedankt voor de tips 😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans1980 Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 Probeer eens een rubber bandje (rekkertje) rond de bodem van je knot. Daarmee kun je het effect van een kwast met meer "backbone" simuleren. Door verschillende rekkertjes te testen kan je zelfs kwasten volledig naar wens "afstellen". Welke yaqi's heb je? De tuxedo varianten hebben redelijk veel backbone. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 14, 2021 Author Share Posted June 14, 2021 @Hans1980 Oke dat ga ik eens proberen 👍 Ik heb de Mysterious space 24mm Timber wolf 26mm En de barberpole 30mm Zijn geen tuxedo's geloof ik. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 Simpson chubby 2 synthetic zonder twijfel 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Goede vraag... Ik lees mee 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
guy1307 Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Omega EVO Simpson Trafalgar Deze vind ik het prettigst om te gebruiken 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Ik had indertijd ook synthetische Yaqi’s, RazoRock,… uitgeprobeerd maar ik heb deze ook allemaal weggedaan omdat ze te zacht aanvoelen en ook geen backbone hadden. Als je echt graag meer backbone wilt en de zachtheid van de haren wilt behouden dan zou ik zeker een Chubby 2 of synthetische H.L. Thäter aanraden. Andere kwasten met stevige backbone zijn de synthetische Shavemac’s. Simpson Trafalgar T3 is ook interessant, zeker qua prijs. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Vloeken in de kerk..... probeer eens een Omega (10049 bijv), schuimkanon met backbone. Wel varken, dat dan weer wel (out-of-the-box denken ) Op synthetisch gebied kan ik je verder niet adviseren, want ik heb diezelfde Timber Wolf 26mm (en Razorock Plissoft). Inderdaad, die zijn wat zachter. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 Bedankt mannen! Ik overweeg dan toch voor een simpsons te gaan. Chubby 2 word het dan denk ik, het is een investering maar bijna jarig dus een leuk kado voor mezelf kopen. 😁 Had gehoopt een chubby 2 in een leuk kleurtje te kunnen vinden maar dat word lastig ik zie ze nergens nieuw te koop staan. Waren dit speciale uitgaves dan ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 @Executive gewoon via een contact formulier via hun website eens vragen of dit mogelijk is. Mijn Chubby 2 Ruby heb ik ook via deze weg gevraagd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 2 minuten geleden, Levi zei: @Executive gewoon via een contact formulier via hun website eens vragen of dit mogelijk is. Mijn Chubby 2 Ruby heb ik ook via deze weg gevraagd. Ga eens informeren 👍 Je zal dan wel meer betaald daarvoor hebben of niet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 @Executive nee hoor, dezelfde prijs als een gewone faux ivory. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 3 minuten geleden, Levi zei: @Executive nee hoor, dezelfde prijs als een gewone faux ivory. Dat is fijn ! 😊 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 Heb simpsons zojuist een mail gestuurd 😇 Hopelijk is het mogelijk wat ik wil haha ! 🤞 Link to comment Share on other sites More sharing options...
merwtje Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 We horen het graag! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 probleem met Simpson is altijd dat je Nooit weet wat je krijgt. Ik heb in totaal 5 Simpson Chubby 2 syntheten gehad en allemaal waren ze verschillend van haarlengte. Ze varieerden van 48mm tot 56 mm (de kortere kon je alleen met strijken gebruiken, onmogelijk om draaiende bewegingen te maken. Beste is om bij een webwinkel te vragen of ze het voor je willen nameten, als je Simpson vraagt om eentje met een langer loft dan wens ik je veel geluk, ze zeggen van ja maar geven je de vinger blijkbaar als je hem uitpakt). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 Inmiddels contact gehad met Simpsons. Ik heb enorm veel geluk de kwast die ik wil (Emerald Green) hadden ze nog 1 laatste exemplaar van liggen. 😁 Nu wacht ik nog even op een bericht voor het betalen. Hij is zelfs £6,50 goedkoper dan de faux ivory. En dan is het wachten op de levering 😊 @Snuff Ik zal wel zien wat ik krijg. Heb niet veel keus aangezien het een laatste exemplaar is. Ben allang blij dat ik deze kan krijgen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Mooie keuze van kleur! Ik vind die kleur ook prachtig! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 7 minuten geleden, Levi zei: Mooie keuze van kleur! Ik vind die kleur ook prachtig! Ja zeker ik sprong nog net geen gat in de lucht dat ze er nog 1 konden leveren.😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Mooi dat je je favoriete kleur nog kon krijgen. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Zelf heb ik de Trafalgar T3 en die heeft een behoorlijke backbone. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 @Executive heel leuk voor je 👌 Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Vandaag de chubby gebruikt. Wat een waanzinnige kwast. Ik ben erg onder de indruk. Op het begin dacht ik waarom krijg ik geen schuim. Oke de kwast moet nog even inwerken. Maar eenmaal op het gezicht gepoetst te hebben een mooie gladde laag schuim. Zeker een erg groot verschil vergeleken met de yaqi's. Er komt vast en zeker nog een andere simpsons kwast in de toekomst 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 @Snuff Ik heb nog even gekeken naar de loft. Maar die is ruim boven de 56mm zelfs tegen de 60mm aan. Dus dat zit wel goed denk ik ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 9 uren geleden, Executive zei: @Snuff Ik heb nog even gekeken naar de loft. Maar die is ruim boven de 56mm zelfs tegen de 60mm aan. Dus dat zit wel goed denk ik ! dan heb je inderdaad een super exemplaar vast, herken ook dat je denkt er zit niet genoeg schuim in maar als je dan begint op je gezicht 😀 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaagmans Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 Op 14-6-2021 om 23:31, Snuff zei: Simpson chubby 2 synthetic zonder twijfel Ik ben ook in het bezit van een Chubby 2 syntheet en ik dacht precies hetzelfde Tot nu toe vind ik dit ook een fijne kwast om mee te strijken. De haren gaan onder wat extra druk wel uit elkaar, maar niet zo gemakkelijk als andere synthetische borstels die ik in mijn bezit heb, 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts