sandorfi Posted June 8, 2021 Posted June 8, 2021 Hallo, Vandaag kreeg ik van mijn vader zijn oude krabber, en graag had ik er wat meer info over gehad want zelf weet hij het allemaal niet meer zo goed. Op de krabber is te vinden 'G/N Made in England' Alvast bedankt.
sandorfi Posted June 8, 2021 Author Posted June 8, 2021 En eventjes vlug oppoetsen geeft dit resultaat: 3
dhr K Posted June 9, 2021 Posted June 9, 2021 Volgens mij is dat een Gillette ball end tech, maar ik ben zeker geen expert
koenfucius Posted June 9, 2021 Posted June 9, 2021 Nee eens (maar ik ken erg weinig van Gillette). Misschien na te kijken op mr razor https://mr-razor.com/
sandorfi Posted June 9, 2021 Author Posted June 9, 2021 Min vraag stelde ik ook op enkele anderstalige forums en dit was het resultaat. Het patent op de Gillette Old type verliep ergens midden 1910 en er zijn een hoop clones gemaakt eens dit patent verlopen was. Dit zou dus een Engelse clone van het Old type zijn van ongeveer rond 1930. Deze morgen had ik mijn eerste scheerbeurt ermee en het mag gezegd, dit is een héél fijne krabber. BBS zonder irritatie, 2 dagen baard verdween als sneeuw voor de zon. En heel heel waarschijnlijk kreeg mijn pa deze krabber van zijn schoonvader, mijn grootvader dus. Sentimentele waarde +100 3
Recommended Posts