Jan Zoethout Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 JJ (Joop) vroeg me om zijn oude SOC van een nieuwe knot te voorzien, aangezien deze wat begon te kalen in de kruin (dat overkomt ons allemaal, toch ?). Deze foto stuurde Joop op - links toen de kwast nieuw was (2012), rechts nu. De keuze voor welke knot (een synthetische) moest nog gemaakt worden, daarom kreeg Joop een aantal kwasten van mij te leen. De keuze viel (met stip !) op de Luyi County Jiamei Cosmetic imitation bristle van 24 mm - de laatste die ik nog had. De kwast arriveerde, en werd gelijk maar even onthoofd: En de rest van de knot verwijderd: Helaas was de ruimte voor de knot niet voldoende, het aluminium ringetje verwijderd: Eventjes de knot los in het handvat voor de foto: De bodem van het gat voor de knot was niet helemaal vlak & waterpas: Daarom een dun laagje epoxy erin: Een schijfje kurk ingelijmd voor de hoogte van de borstelkop ("loft"): En de knot ingelijmd, gefixeerd met een "tuigje": Na het uitharden van de epoxy: Klaar ! 10 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 mooi stukje werk, leuk om te lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Puik werk! 👌 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Netjes hoor Jan ! 👍 Gewoon uit interesse maar is dit met elke kwast mogelijk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 Prachtig, Jan! Mooi dat mijn greepje, die toch een slordige drieduizend keer inzepen op de teller heeft, op deze manier een tweede leven krijgt. Blij mee 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavgink Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 vakwerk! netjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soapcollector Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Vakwerk, leuk om te lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts