Jump to content

even voorstellen

timmert26

Recommended Posts

Mijn naam is Tim, 20 jaar en momenteel nog student.

Ik volg nu sinds enkele weken het scheertopic op tweakers en kwam zo hier terecht. Scheer(de) altijd elektrisch(braun series 7), gillette fusions e.d geven irritatie van heb ik me jou daar. Was op zoek naar een alternatief en kwam zo bij DE scheren en uiteindelijk straight razors.

Ik heb zelf een proef pakketje samengesteld, heb alles binnen behalve het mes zelf. Simpele varkenshaar kwast van het kruidvat met een VGH scheerzeep. Via dx de Rimei aangeschaft welke dus nog onderweg is. Indien dit bevalt een upgrade maken naar een beter mes, kwast, en een testpakket razors. Momenteel is scheren nog een noodzakelijk kwaad, maar ik hoop net zoals velen, zoniet iedereen, hier min of meer een hobby van te kunnen maken.

bedankt allen! Ik ga vanaf verzending uit van 3-4 weken. Heb wel even geoefend met een goede lather maken en dan scheren met het restje gillette. 1e keer ging niet echt heel goed(in schaaltje). Ik heb gister op het gezicht gedaan dat ging een stuk beter. Moet de borstel ook voorbehandeld worden?

bedankt allen! Ik ga vanaf verzending uit van 3-4 weken. Heb wel even geoefend met een goede lather maken en dan scheren met het restje gillette. 1e keer ging niet echt heel goed(in schaaltje). Ik heb gister op het gezicht gedaan dat ging een stuk beter. Moet de borstel ook voorbehandeld worden?

Je kan hem even laten weken in je schaaltje.

Dat had ik wel gedaan, kan natuurlijk ook aan de goedkope kwast liggen.

Ik ben niet weg van de Kruidvat kwast maar opschuimen kan-ie wel. Voor ongeveer hetzelfde geld hebben ze bij de Trekpleister de Omega 10019 staan en die is wel een paar klassen beter maar nogmaals, met die Kruidvat kwast moet ook gewoon acceptabel schuim te maken zijn. Varkensharen kwasten worden wel (aanmerkelijk) beter na een keer of 15-30 gebruiken. Maar meestal is het probleem in het begin én te weinig zeep én teveel water.