james bond Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Hier is James met een matige scheerbeurt want........ Ik ben nog aan het herstellen van gisteren toen ik weer eens een feather in m'n DE krabber schroefde. Voor velen het mesje, voor mij iedere keer weer een teleurstelling (lees veel bloed). Ik snap er niets van. Met dit mesje verwond ik me op de meest vreemde plekken. Niet ontspannen scheren dus. Daarom het besluit, weg ermee. Ik denk dat ik te veel druk zet o.i.d.. Doe mij maar een mesje dat wat meer feedback geeft in de vorm van geluid bijv. een shark of 7am. Vandaag herstellen met een Astra mesje in een milde krabber. Morgen met een open-comb. O ja, natuurlijk ben ik in het bezit van een slim adjustable, die mocht ik na m'n tweede film houden. groeten, James Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Jammer dat ze niet ok zijn voor je! Misschien weggeven aan een ander? Kan die eens vergelijken of ze in een andere houder wel werken. Is het geen imitatie Feather? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Doordat Feather wat scherper is dan gemiddeld is de feedback erg gering (of niet bestaand..); dat kan inderdaad een probleem opleveren en ze snijden alles door wat ze tegenkomen (zolang ze nieuw zijn dan). Ik zou ze niet wegdoen of weggeven maar een jaartje of zo laten liggen en dan nog eens proberen. Het is in het begin vaker dat mesjes die niks lijken na de nodige oefening toch een favoriet blijken te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Ik denk dat de combinatie van mesje, krabber en techniek niet ideaal is inderdaad. Mijn ervaring met de Feather mesjes is dat juist de eerste scheerbeurt als een trein gaat. Scherp en soepel. Daarna blijven ze nog wel een paar keer goed, maar scheren ze niet veel beter dan andere mesjes. Maar ik kan me voorstellen dat ze veel te scherp zijn in een agressieve krabber, of wanneer je toch druk zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Mocht je het advies van talibeard niet opvolgen dan heb ik wel belangstelling in een exemplaar of twee om te zien of ze wel wat voor mij zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Ik denk dat de combinatie van mesje, krabber en techniek niet ideaal is inderdaad. Mijn ervaring met de Feather mesjes is dat juist de eerste scheerbeurt als een trein gaat. Scherp en soepel. Daarna blijven ze nog wel een paar keer goed, maar scheren ze niet veel beter dan andere mesjes. Maar ik kan me voorstellen dat ze veel te scherp zijn in een agressieve krabber, of wanneer je toch druk zet. Bij mij gaat juist de eerste pass gepaard met wat meer irritatie en daarna gaat het 8 passes lekker en vervolgens gebruik ik ze niet meer. 3 scheerbeurten met 3 passes kan ik er prima mee doen, maar de eerste pass als het mes net nieuw is levert soms wat meer irritatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Ik zou ze niet wegdoen of weggeven maar een jaartje of zo laten liggen en dan nog eens proberen. Het is in het begin vaker dat mesjes die niks lijken na de nodige oefening toch een favoriet blijken te zijn. Goede raad, voorkeuren veranderen met de tijd! Feathers zijn hier al lang een van de favorieten, zes scheerbeurten gaan ze hier iedere keer mee, zelfs in agressieve krabbertjes nergens last van. Maar ja als ze je niet bevallen keuze genoeg hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Inderdaad heerlijk mesje, maar als ik ze gebruik houd ik de krabber liefst Fatboy losjes tussen de vingers en laat zonder echte druk de combinatie zeep lijnen volgen en rust het werk doen. Vooral weinig druk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Mesjes willen ook nog wel eens een andere ervaring geven in een andere krabber, dus nog even bewaren is een goede tip. Maar er zijn van die mesjes die gewoon niet willen werken, dan rest niets anders dan afscheid nemen en verder gaan met prettige mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Tja smaken verschillen. Als je meerdere krabbers hebt zou ik ze in ieder geval eens in een milde krabber proberen. Dan heb je ook minder feedback nodig denk ik omdat je minder fout kan doen Ik vind zelf de Feathers perfect in mijn EJ en Chinese Tech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Hier is James met een matige scheerbeurt want........ Ik ben nog aan het herstellen van gisteren toen ik weer eens een feather in m'n DE krabber schroefde. Voor velen het mesje, voor mij iedere keer weer een teleurstelling (lees veel bloed). Ik snap er niets van. Met dit mesje verwond ik me op de meest vreemde plekken. Niet ontspannen scheren dus. Daarom het besluit, weg ermee. Ik denk dat ik te veel druk zet o.i.d.. Doe mij maar een mesje dat wat meer feedback geeft in de vorm van geluid bijv. een shark of 7am. Vandaag herstellen met een Astra mesje in een milde krabber. Morgen met een open-comb. O ja, natuurlijk ben ik in het bezit van een slim adjustable, die mocht ik na m'n tweede film houden. groeten, James Ik zou ze ook in andere krabbers proberen wat ik overigens ook heb gedaan ik heb toen toch besloten dat ze niet voor mij gemaakt zijn ze waren voor mij te ruw mijn huid was enorm geirreteeerd.Er zijn genoeg alternatieven zoals Gillettes uit PPI alles wat uit PPI komt werkt voor mijn gezicht. Als je een sample van verschillende mesjes wil laat me het weten ik heb verschillende soorten mesjes voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Er zijn genoeg alternatieven zoals Gillettes uit PPI alles wat uit PPI komt werkt voor mijn gezicht. Er zijn inderdaad genoeg alternatieven. Het grappige is alleen dat ze in St. Petersburg nauwelijks iets maken dat mij bevalt hoewel de Iridium die ik nu gebruik wel aardig lijkt te zijn. De Nacets en Astra's bv. waren prima voor mij toen ze nog uit Praag kwamen maar sinds ze in Rusland gemaakt worden hoef ik ze echt niet meer. Gevalletje UEKAZ zullen we maar zeggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Er zijn genoeg alternatieven zoals Gillettes uit PPI alles wat uit PPI komt werkt voor mijn gezicht. Er zijn inderdaad genoeg alternatieven. Het grappige is alleen dat ze in St. Petersburg nauwelijks iets maken dat mij bevalt hoewel de Iridium die ik nu gebruik wel aardig lijkt te zijn. De Nacets en Astra's bv. waren prima voor mij toen ze nog uit Praag kwamen maar sinds ze in Rusland gemaakt worden hoef ik ze echt niet meer. Gevalletje UEKAZ zullen we maar zeggen... Ja dit is gewoon typisch, andermans ervaringen kunnen in het geval van mesjes niks betekenen qua scherpte kunnen we het met elkaar eens zijn voor de rest is het YMMV, voor mij werken ze uitstekend. Ik heb het jammer genoeg niet kunnen meemaken toen ze uit Praag kwamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts