Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allemaal,

Ik ben DNG, en scheren gaat me de laatste tijd steeds meer tegenstaan.

Voorheen schoor ik me elektrisch onder de douche (waterdicht philips ding) wat opzich prima ging,

maar na verloop van tijd toch overgestapt op de mach3 en fusion.

Dit ging altijd prima; tijdens het douchen dat ding over je gezicht raggen, Tjak chop 123 klaaar.

En botte mesjes? ik deed er zolang mee totdat het echt niet meer ging, en dan nog 3x doorscheren, geen probleem.

Maar de laatste tijd begint het me te irriteren. Die smerige aloe strips waar je de eerste 5 scheerbeurten last van heb, de mesjes zijn sneller bot, sneller geirriteerde huid en de hele dag een brandend gevoel op je bakkes.

En omdat ik steeds eerder van mesjes wissel (scherpe mesjes scheren toch wel beterder.. :P) schieten de kosten met die fusion dingen ook de pan uit.

Nu had ik op GoT het scheertopic al eens doorgelezen dus wist wel van het bestaan.

Afgelopen vrijdag was ik er echt klaar mee, er moest wat veranderen dus ik zoek het topic weer op en zowaar: er was een shaving forum geboren!

Dit _moet_ wel een teken zijn, dus het hele topic op GoT uitgeplozen, youtube afgestruint en de rest van de interweb.

De theorie ben ik mij nu dan ook meester (al zeg ik het zelf :roll: ), nu de praktijk nog.

Ik heb al van alles besteld bij BdF, en als het goed is komt DHL zo de boel afleveren, zodat ik morgen ochtend meteen aan de bak kan.

Ik zal dan ook zeker mijn ervaringen posten en als ik hulp nodig heb, nou, dan merken jullie het wel!

Posted

Als 'ie alles al (bijna) heeft om morgen aan de slag te gaan, zal hij vast geen startersset meer nodig hebben ;)

Posted
Als 'ie alles al (bijna) heeft om morgen aan de slag te gaan, zal hij vast geen startersset meer nodig hebben ;)

De drang om meer te halen gaat hij vast wel snel krijgen hahah :lol:

Posted

Ha waarschijnlijk wel, mezelf kennende :)

Ik heb een Pearl TTO SBF12 mes gekocht met een 9 sample pack aan mesjes erbij, om tr kijken wat het verschil tussen de mesjes is.

Als kwast heb ik een omega 48 genomen en heb ook nog een kruidvat kwast staan.

Als creme en zeep Heb ik een tube palmolive classic, een proraso setje en een TOBS Jermyn Street. Volgens mij wel de basis zepen dacht ik zo. Als het goed is heeft BdF er ook nog een sample setje bij gedaan Van hun classico en raffinato. Het klinkt al als een feestje!!

Aftershave heb ik hier verschillende staan, kruidvat huismerk, nivea en nog wat spul.

Spannend!

Posted
Beste allemaal,

Dit ging altijd prima; tijdens het douchen dat ding over je gezicht raggen, Tjak chop 123 klaaar.

En botte mesjes? ik deed er zolang mee totdat het echt niet meer ging, en dan nog 3x doorscheren, geen probleem.

Herkenbaar :mrgreen:

Als ik de gezamenlijke inkoop krabber binnen heb ga ik ook beginnen. Stel me tegen die tijd wel voor.

Posted
O goodie, alles binnen.

Jee wat ruiken die scheerzepen lekker zeg, verheug me er gewoon op haha.

Lekker is dat he, gewoon even momentje voor jezelf bij het scheren :P

Posted

Nou dat ga ik dus ervaren :)

Wat is trouwens een goed mesje om mee te beginnen?

ik heb: feather, 2 soorten astra, wilkinson, elios, polsiver, dorco, personna en super-max.

Om nou meteen met de feather te beginnen lijkt me niet heel verstandig (of juist wel?) of maakt het geen bal uit?

Posted

Hallo DNG,

Leuk, dat je ook op het forum bent. Toevallig was dit ook mijn eerste mes! Eric en Lysbet kunnen je goed

adviseren. Feather is (voor mij) een super mes en Personna tot nu toe een goede tweede! Als je een goede

preshave gebruikt en een goede zeep (idd de Raffinato, die laat het mes echt over je gezicht glijden als een Hoovercraft!!)

dan gaat het helemaal lukken. Veel succes en plezier.

Frans