Jump to content

Mijn DOVO slijpen

Bats

Recommended Posts

Hoi,

ik wil mijn DOVO open mes slijpen. Hoe weet ik van welk materiaal het mes is? 

Eigenlijk wil ik het zelf kunnen. Iemand enig idee hoe ik dit aanpak zodat ik met het open mes aan de gang kan?

Zoek iemand die het je eens wil voordoen, het hele proces neerpennen is heel veel werk en gegarandeerd komen er nog veel meer vragen naar boven. Ik veronderstel dat je al kan scheren met open mes anders wordt het wel een heel moeilijke opgave. Succes

Als je het mes nieuw gekocht hebt dan zou het scherp genoeg moeten zijn om je er mee te kunnen scheren. Heb je dat al geprobeerd? Slijpen komt later pas aan de orde. wat je zeker nodig hebt is een strop. Hiermee kan je een tijdje vooruit.

• I like it 1

Een beetje verkoper controleert het mes en geeft het een laatste slijp beurt voordat hij het aan zijn klant meegeeft.

Hoewel ik de laatste jaren wel vaker een nieuw mes heb moeten bijslijpen omdat het niet scherp genoeg was. Het zal een beetje van de verkoper afhangen.

• I like it 1

Ja dat kan alle kanten uitgaan, de verkoper kan een kenner zijn en het goed geslepen afgeleverd hebben of .... laat het de eerste keer door een kenner slijpen dan heb je tenminste een referentie punt. 

wat leesvoer 

https://shavelibrary.com/w/Category:Shaving

https://shavelibrary.com/w/Category:Straight_Razor_Maintenance_-_Honing_%26_Stropping

• I like it 1