Bats Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 Hoi, ik wil mijn DOVO open mes slijpen. Hoe weet ik van welk materiaal het mes is? Eigenlijk wil ik het zelf kunnen. Iemand enig idee hoe ik dit aanpak zodat ik met het open mes aan de gang kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Zoek iemand die het je eens wil voordoen, het hele proces neerpennen is heel veel werk en gegarandeerd komen er nog veel meer vragen naar boven. Ik veronderstel dat je al kan scheren met open mes anders wordt het wel een heel moeilijke opgave. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Als je het mes nieuw gekocht hebt dan zou het scherp genoeg moeten zijn om je er mee te kunnen scheren. Heb je dat al geprobeerd? Slijpen komt later pas aan de orde. wat je zeker nodig hebt is een strop. Hiermee kan je een tijdje vooruit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Alleen heb ik nog nooit een dovo mes uit de fabriek ontmoet die scheerklaar was 😒 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Een beetje verkoper controleert het mes en geeft het een laatste slijp beurt voordat hij het aan zijn klant meegeeft. Hoewel ik de laatste jaren wel vaker een nieuw mes heb moeten bijslijpen omdat het niet scherp genoeg was. Het zal een beetje van de verkoper afhangen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bats Posted May 8, 2021 Author Share Posted May 8, 2021 2ehands...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Ja dat kan alle kanten uitgaan, de verkoper kan een kenner zijn en het goed geslepen afgeleverd hebben of .... laat het de eerste keer door een kenner slijpen dan heb je tenminste een referentie punt. wat leesvoer https://shavelibrary.com/w/Category:Shaving https://shavelibrary.com/w/Category:Straight_Razor_Maintenance_-_Honing_%26_Stropping 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts