Soapcollector Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Zo dat is een tijdje geleden! Ben de laatste tijd erg druk geweest, dus ik heb niet veel tijd gehad om achter een pc te kruipen (dat typt toch altijd een stuk lekkerder dan op de smartphone niet?). Ik heb nu al een aantal zepen de revue laten passeren, en een scheerkom. Maar nog geen preshave, en daar is het in de review tijd voor. The Cube 2.0 van Phoenix Artisan Best een geinig dingetje niet? De reden dat ik deze preshave kocht, was eigenlijk omdat ik altijd zo snel door mijn proraso wit preshave heen ging. Ik zocht dus iets wat langer mee zou gaan en ik ben bij deze preshave uitgekomen. Het is grappig dat het niet in een potje zit, maar dat maakt het wel moeilijker om op te slaan. Zelf gebruik ik een klein vierkant tupperware bakje ervoor, want als je hem niet ergens indoet, word het een glibberige boel. De geur: Qua kracht op de schaal van 1 tot 10 zou ik zeggen een 25 Wauw wat een heerlijk menthol geur! De tranen liepen bijna van mijn ogen af. De geur is dus heerlijk te combineren met frisse zepen! Eerst ga je met de cube over je natte gezicht, en als je dan met en handen over je wangen wrijft onstaat er een mooi schuim dat als een goede preshave dient. Deze cube gaat erg lang mee, en dat vind ik misschien wel het grootste pluspunt! 8/10 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Wat gebeurt er als je vervolgens met die vingers in je ogen wrijft? 😀😭 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soapcollector Posted April 29, 2021 Author Share Posted April 29, 2021 @beepee1972 Haha, ik ga het niet proberen😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 Gaat dit over de normale cube zeep of de ICE cube? Gezien de opmerking over de menthol geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soapcollector Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 @Loei de normale.deze is ook al mentholated. Zojuist, Soapcollector zei: @Loei de normale.deze is ook al mentholated. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 Geeft de zwarte cube niet enorm zwart af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 4 minuten geleden, Mathieu zei: Geeft de zwarte cube niet enorm zwart af? ja, zeer zeker maar erg lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted August 25, 2021 Share Posted August 25, 2021 Recent zelf een ICE CUBE (blauwe kleur) aangeschaft. Werkt goed krijg een goed gladde huid en haren lijken zachter. De hoeveelheid menthol in de ICE CUBE is enorm! Nog sterker dan de Stirling Lemon chill Glacial scheerzeep. Wel erg lekker. Vandaga met de MdC original gebruikt voor 1e gang aangebracht (klein beetje) en zelfs na de 3e gang nog glad en een sterke menthol gevoel en geur (combinatie geur van de cube met de MdC zeep was niet optimaal, maar een goede combi om de cube te testen). Mijn huid lijkt ook meer verzorgd dan anders met MdC zonder balsem als post shave. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wjb Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 zeker de Ice Cube werkt prima en leuke combi met zeker die zelf ook methol hebben om ze net weer even een extra kick te geven. block gaat lang mee. enige nadeel vind ik toch de vorm en feit dat het toch een beetje een glad ding wordt als je natte vinger hebt en het blok al wat kleiner wordt door gebruik maar verder een prima ding 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 Op 29-4-2021 om 20:07, Soapcollector zei: Het is grappig dat het niet in een potje zit, maar dat maakt het wel moeilijker om op te slaan. Zelf gebruik ik een klein vierkant tupperware bakje ervoor, want als je hem niet ergens indoet, word het een glibberige boel. De geur: Qua kracht op de schaal van 1 tot 10 zou ik zeggen een 25 Wauw wat een heerlijk menthol geur! De tranen liepen bijna van mijn ogen af. De geur is dus heerlijk te combineren met frisse zepen! Eerst ga je met de cube over je natte gezicht, en als je dan met en handen over je wangen wrijft onstaat er een mooi schuim dat als een goede preshave dient. Deze cube gaat erg lang mee, en dat vind ik misschien wel het grootste pluspunt! 8/10 Smaken verschillen en dus zal iedereen wel zijn eigen ervaring hebben met dit product. Toch even zeggen dat er ook een ‘scentless’’ dus geurloze versie van The Cube bestaat. Die is inderdaad geurloos en laat zich met zowat alle scheerzepen combineren. Ik gebruikte hem al met D.R. Harris Winsor, MDC Fougères, Pomigglio (TFS), Prorazo groen… Telkens met prima resultaat, vooral met een superkoele sensatie na de scheerbeurt, als je je gezicht met koud water afspoelt, maar aan de geur van de scheerzeep doet ie niks. Die ervaring na afloop is nog best vergelijkbaar met het effect van aluin na het scheren, maar dan heel wat steviger. ik vind dit een prima preshave. Na mijn erg tegenvallende ervaring met preshave olie (o.a. die van TOBS, Aromatherapy - zie elders op ditnforum) is dit een dagelijks opkikkertje. Hier werd ook gevraagd of je gezicht niet erg zwart werd bij gebruik. Ook dat valt reuze mee. Na inmasseren van het product verandert de eerder grijze schijn die er na aanbrengen is in een dun, wit schuimlaagje, dat nadien perfect matcht met de scheerzeep die je gebruikt. Ik heb zelfs de indruk dat The Cube zorgt voor een rijker schuim dan wanneer je de zeep zonder The Cube gebruikt. Kortom, een prima preshave. Mocht de producent zijn kubusje nu nog een in plastic bakje aanleveren in plaats van in een wel erg kwetsbaar kartonnen doosje, dan kreeg The Cube van mij een 10 op 10. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chay_1974 Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Heb het vandaag ook geprobeerd. 't is zeker een sterk goedje. Het was alsof ik mijn gezicht stond te wassen met Vicks Vaporub. Maar het is zeker een goede preshave. Het resultaat mag er zijn. Het geeft geen rotzooi als je tenminste een goed bakje voor de cube hebt. 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chay_1974 Posted February 25 Share Posted February 25 Cube 2.0 is toch te sterk voor mij. Tranen biggelden mij vanmorgen over de wangen. Proraso groen zit bij mij ook net op het randje. Heb daarom maar Proraso Blue besteld. Past goed bij mijn Muhle Aloë Vera 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts