de onbebaarde aap Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 Hoewel ik geen grote vingers heb had deze DS Cosmetics kwast had echt te weinig ruimte voor mijn vingers. Dat zie je op de foto's niet, maar het voelt alsof DS een kwast van 100% heeft verkleind naar 80%. Gewoon erg oncomfortabel. Ik heb de Dremel gebruikt om wat meer ruimte te maken. De kwast is verbeterd qua ergonomie. Het uiterlijk is alleen niet geweldig. Ik heb met korrel 800 geschuurd en ben daarna met een polijstschijfje en -pasta in de weer geweest. Als iemand tips heeft om het glimmend/doorzichtig te krijgen dan hoor ik dat graag. P.S. Ik zal in de toekomst andere gelukte en mislukte projectjes hier delen. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ko Eversdijk Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 Misschien proberen met vernis of doorzichtige parketlak (wat slijtvaster) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 Een maat van mij werkt met epoxy. Volgens mij gebruiken ze dat ook voor kwasten. Beste resultaat is tot korrel 2000 op te schuren. En dan zoals @Ko Eversdijk ook aangeeft clear varnish van Motip erover heen. Dan heb je weer een mooi stuk gereedschap 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
de onbebaarde aap Posted April 28, 2021 Author Share Posted April 28, 2021 Bedankt voor jullie tips, ik was er nooit op gekomen om er een laagje blanke lak overheen te spuiten. Ik heb geen motip of parket lak te staan dus het zal een laagje Sigma van de Action worden. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Executive Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Ben benieuwd naar het eindresultaat 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
de onbebaarde aap Posted December 7, 2022 Author Share Posted December 7, 2022 De eerste keer dat ik iets gepolijst heb. De Green Cult krabber is ongepolijst. Ziet er mooi uit, maar ik vind de originele greep te lang. Mijn andere greepjes zijn allemaal glanzend dus heb ik de matte kop van de Green Cult gepolijst. Hij is nog niet klaar en perfect, maar past wel veel beter bij een glanzend greepje. De baseplate ligt naast de topcap gelegd op de onderste foto. Zodat je de originele afwerking met het gepolijste deel kan vergelijken. 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts