Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedendag scheer vrienden, 

Ik zat erover na te denken een karve Christopher Bradley krabber Stainless steel met b oc en c sb plaat te bestellen van hun website aangezien die waarschijnlijk niet op fora te krijgen is maar ik was benieuwd of iemand nog recentelijk een krabber bij karve zelf heeft besteld en of die redelijk snel ontvangen was aangezien ik al tijden berichten hoor dat dat wel eens tegen zou vallen en aangezien complete krabber met een extra plaat aardig in de papieren loopt dacht ik eerst even info in te winnen bij anderen en hun recente ervaringen

Fijne dag heren. 

Posted

Ik heb mijne via Maggard besteld zonder problemen. Ik heb enkele weken geleden nog twee basisplaten bijbesteld ook zonder problemen hier geraakt.

Posted

Ah ok levi, ja omdat complete set + 1 extra onderplaat is toch al gauw ongeveer €170 - 180 vandaar de vraag 

Posted

Maggard verstuurd altijd douane vriendelijk. Op de verpakking geven ze een waarde van ongeveer 15 USD aan.

Posted

Wat is jou ervaring met de karve levi ik zelf scheer om de 3 a 4 dagen wat zou beter zijn plaat b of c wat ik momenteel het meest gebruik is razorock lupo .72 sb/oc en game changer jaws .68

Posted

Heb een maand geleden een brass met twee platen besteld bij Karve zelf. Kwamen heel snel (dag later verstuurd), maar d’r moest wel flink douane geld bij. 
Er is nu nog een basisplaat onderweg van Maggard, dat is meestal douanevriendelijk. 

Posted
1 uur geleden, sami zei:

Hoe lang duurde het voor je het in omvangst mocht nemen @JJ.

Die van Karve uit Canada was 16 dagen. Ongeveer hetzelfde als Maggard, die dus over het algemeen douane vriendelijk bij je binnenkomen. Ik moest voor de bestelling van Karve nog een eurootje of 30 bijleggen. 

Posted
1 uur geleden, sami zei:

Wat is jou ervaring met de karve levi ik zelf scheer om de 3 a 4 dagen wat zou beter zijn plaat b of c wat ik momenteel het meest gebruik is razorock lupo .72 sb/oc en game changer jaws .68

Zowel basisplaat B als C scheert heel fijn vind ik. Kan het niet vergelijken met de Lupo of GC want die heb ik niet. Vergeleken met een Müller R89 (die ik heeeeel goed ken) zou ik zeggen dat de B iets minder efficiënt is en de C misschien net iets meer. Maar ja... uw ervaring kan anders zijn. Beide basisplaten werken goed voor mij. 

Posted

Het is altijd moeilijk inderdaad @JJ. Omdat wat de een als een  agressieve onderplaat ervaart kan een ander mild vinden alhoewel de b en c plaat me niet agressief lijken afgaande op reviews van velen wat mij fascineert aan de karve is de buitengewone soepele scheer eigenschappen in combi met efficiëntie wat ik vrijwel iedereen hoor verklaren