Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tot halverwege vorige eeuw waren er honderden fabriekjes en werkplaatsen die, kleinschalig, open messen maakten. Gelukkig zijn er genoeg vintage messen in omloop. Ik vroeg me echter af wie maakt nog messen vandaag de dag?

Voor zover ik weet zijn er in Solingen naast Böker en Dovo, Wacker, Aust en Revisor nog actief.

In Frankrijk: Thiers Issard en half in Frankrijk en half in Turkije: Ertan Süer en zijn andere merk Gustave Lalune.

Dan zijn er de ‘artisans’: Koraat in Oostenrijk, Livi en Fontani in Italie, A.Castro in Spanje, Rigarazor in Letland….

Wie maakt nog meer open messen??

• I like it 2
Posted

Max Sprecher? Een Belg die in Amerika woont. Ik citeer:

I offer honing services, restoration services on vintage or new production razors, and custom made straight razors, made in the U.S.A. These razors are all 100% handmade in my workshop by profiling and cutting bare metal, forging, master grinding, heat treating, quenching, tempering, final grinding, hand sanding and creating scales. Each razor gets my full attention.

• I like it 1
  • 4 months later...
Posted

Nog een die ik niet kende: Rob Valentini (Garage Works)

Voor degene die van een groot mes houdt....😃

• I like it 3