JJ. Posted April 15, 2021 Posted April 15, 2021 Hallo allemaal, Mijn naam is Joop en een jaar of 15 geleden kwam ik, zoals heel veel anderen ook, op YouTube wat filmpjes tegen van Mantic59. ‘What Your Father Didn't Teach You About Shaving.’ Nou, inderdaad, die deed het ook met een Sensor. Alles met meer dan twee mesjes had ik al voorbij laten gaan, maar ook de Sensor Excel mesjes werden steeds duurder en dat irriteerde me enorm. Dus leerde ik al snel dat scheren met DE veel goedkoper was. Onzin, natuurlijk, want wat ik niet wist is dat als je eenmaal de zoektocht naar de perfecte scheerbeurt hebt ingezet, je allerlei zaken in grote hoeveelheden gaat kopen. Niks niet erg want het was een leuke zoektocht. Het scheren zelf veranderde van een noodzakelijk kwaad in een mooi zenmoment in de ochtend en ook was ik eindelijk af van die huidirritatie in de hals. Die ‘zoektocht’ heeft toen een jaar of wat geduurd, maar uiteindelijk kwam ik op een punt dat ik nog maar twee krabbers gebruikte: een EJ89 met een IKON handvat en een Schick Dial (the ‘Protector’). Verder nog maar 1 scheerkwast en maar een paar zepen en cremes. Soms gebruikte ik maanden achtereen de EJ89, dan weer een paar weken de Schick en zo ging dat jaren goed. Kwam ik toch nog in een goedkope periode uit... Totdat twee maanden geleden de schroefdraad van de EJ89 afbrak en ik ging zoeken naar een vervanging. Heb een Mühle 89 kop besteld, maar de IKON past er op een of andere manier niet op. Dus verder zoeken en toen kwam ik erachter dat er de afgelopen jaren allemaal spannende, nieuwe DE’s op de markt zijn gekomen. Dus nu heb ik opeens een Karve met drie verschillende ‘baseplates’ en begint alles van voor af aan. En als bonus er blijkt in de tussentijd een Nederlandstalig forum te bestaan. En schrijf ik nu dus deze ‘Welkom! Stel je hier voor, en maak kennis met de andere forumleden.’ 5 1
bartje-p Posted April 15, 2021 Posted April 15, 2021 welkom en veel plezier hier, gaat vast goedkomen
ChrisA Posted April 15, 2021 Posted April 15, 2021 Welkom uit Brabant. En er zijn ook open scheermessen, single edged. 1
JJ. Posted April 15, 2021 Author Posted April 15, 2021 55 minuten geleden, ChrisA zei: Welkom uit Brabant. En er zijn ook open scheermessen, single edged. Dank je, en ja ik heb daar al 'wel eens' met een schuin oog naar gekeken. Wie weet... 1
Joost Posted April 15, 2021 Posted April 15, 2021 Ik kan de shavette (open scheermessen, single edged) aanbevelen. Ik ben er zelf groot fan van. 2
Recommended Posts