Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn volgende post zou eigenlijk mijn scheerbeurt worden, maar ik vind een 100ste post moet wel een feestje zijn!!!🥳

Ik vind het erg leuk en gezellig hier, en ik leer erg veel hier over wetshaving. Daarnaast ben ik blij met alle adviezen en reactie die ik krijg, waarbij ik even in bijzonder @de onbebaarde aap wil benoemen die een aftershave experiment uitvoerde aan de hand van een van mijn topics hier op dit forum :

Nogmaals hartelijk dank!

Maar goed om het te vieren vandaag de review van de Fine Scheerkom.

Ik was al een tijdje opzoek naar een scheerkom die voor wat minder rommel zou zorgen en voor betere scheerzeep.

Uiteindelijk de Blauw witte scheerkom besteld bij Thealphamen

https://www.thealphamen.nl/fine-accoutrements-porcelain-lather-bowl-blue-whit.html

Ik had hier en daar gelezen dat bij sommige mensen de scheerkom beschadigd aankwam, maar dat was bij mij gelukkig niet het geval.

In de eerste instantie heb ik ervoor  gekozen om wat scheerzepen te gebruiken die de meeste hier ook wel hebben.

Dus mijn eerste keus was de proraso groen.

Deze zeep gebruik ik veel, en ik weet ook goed hoe ik deze normaal moet opschuimen(dus een goede vergelijking).

In mijn goedkope bakje van de wibra moest echt wel wat rondjes draaien om een schuim-explosie te krijgen, maar hier bij 1 keer rond gaan in de scheerkom al zo enorme waanzinnige scheer explosie! Wauw! De ribbels in de scheerkom doen wel echt hun werk.

Ook heb ik daarna de volgende zepen gebruikt : TOBS(zowel peppermint als grapefruit), Stirling barbershop TFS Royal Lime, PAA Gondolier.

Elke merkte ik dat bij 1x rondgaan in de kom ik al heel veel schuim had (natuurlijk moet je wel zelf even het water verhouding inschatten, vooral bij de PAA).

Op het handvat kan je je scheerkwast laten rustten, en dat moet ook wel. Want als je hem in de scheerkom laat liggen (erg breed en diep),heb je een heel vies handvat.

Het handvat zorgt verder wel voor een goede grip, ook als je handen drijfnat zijn.

Enige nadeel is wel dat als je hele dikke kwast hebt ,je hem niet goed kwijt kan op het handvat. Ik heb een 26mm kwast, maar ik vermoed dat 28 wel echt de max is.

Krijg je beter schuim met deze scheerkom? Ik zou in ieder geval willen stellen dat deze scheerkom je wel helpt! Daarnaast voegt het wel wat extras toe aan de scheerervaring(zolang je hem niet op de grond laat kletteren).

Ik hoop dat als ik de 200 posts heb bereikt wat mooiere reviews kan maken met wat zelfgemaakte fotos.

• I like it 6
  • Thanks! 1
Posted
6 uren geleden, Soapcollector zei:

Ik vind het erg leuk en gezellig hier, en ik leer erg veel hier over wetshaving. Daarnaast ben ik blij met alle adviezen en reactie die ik krijg, waarbij ik even in bijzonder @de onbebaarde aap wil benoemen die een aftershave experiment uitvoerde aan de hand van een van mijn topics hier op dit forum :

Wat leuk, bedankt! Ook voor je topic, was leuk om te testen.

De Fine kom heb ik ook overwogen, maar ik denk dat ik liever een onbreekbare kom heb die ik zorgeloos kan gebruiken. Het is wel een hele mooie retro kom.

• I like it 1
Posted

Ik gebruik nooit een scheerkom, maar sop rechtstreeks op het gezicht.

Wat is voor jou de meerwaarde van een kom t.o.v. rechtstreeks?

• I like it 1
Posted

@Levi

Buitendia : 13.3 cm

Binnendia boven: 12.8 cm

Diameter bij vernouwing: 11.2 cm

Hoogte: 4cm

@Woodface

YMMV : maar mij helpt het om een goede zeep te maken met de juiste zeep water verhouding.

Daarnaast word mn puck minder nat omdat ik dit in de kom doe, en is het beter voor mijn kwast.

Ik lees ook dat ribbels in de kom helpen met de zuurstod toevoer naar de zeep,maar of dit klopt.

En daarnaast een stukje beleving

• I like it 3
  • Thanks! 1
Posted

Een grote kom zo te lezen aan de diameters, wat ik graag heb. Misschien binnenkort ook eens aankopen 🤔😬😁.

• I like it 2