Jump to content

Aankondiging Tatara Razors nieuwe verstelbare krabber

sami

Recommended Posts

Goedendag scheer vrienden,

Heeft er ook iemand van de heren een mail ontvangen van Tatara Razors over hun nieuwe verstelbare krabber die beschikbaar zou zijn vanaf volgende week? 

• I like it 1

Joh Koen, da's nou jammer 😉

Ik vind deze greep wel mooi, trouwens!

Maar de krabber wel wat prijzig en verstelbare krabbers blijven bij toch eigenlijk altijd op een stand staan... 

Dus ook ik wacht even af.

• Haha 1

ook beiden weer van de hand gedaan, ga deze niet aanschaffen, wel ingenieus gemaakt echter de rocnel 2020 heeft mijn zoektocht binnen de verstelbaren beëindigd 

5 uren geleden, koenfucius zei:

ziet er wel goed (maar goed, na een Masamune en een Nodachi, die ik beiden weer verkocht heb, wacht ik toch maar even af)

• I like it 1

• 1 year later...

Ik heb deze nu een keer of 10 gebruikt. Met verschillende mesjes. Nog even zoeken, tot nu toe fan van de Astra Groen en de Gillette Groen. Dat is overigens niet heel anders dan in m'n Karve. Polsilver en Rapira werkten niet voor me. 

The good:

- wat een prachtige krabber. Ingenieus ontwerp. Genot om uit de kast te pakken

- gemakkelijk verstellen tussen of tijdens scheerbeurten. Ideaal omdat ik soms 2 dagen en soms 5 dagen groei moet wegmaaien. Bij meer groei start ik nu met 3-4 om hem later wat terug te draaien bij de 2e of 3e pass naar 2-3. 

- efficiënt: binnenkort weer eens de Karve pakken ter vergelijk, maar de Tatara doet er zeker niet voor onder.

The bad:

- dat is een beetje zoeken. Weinig te klagen. Het mesje laden is wat meer gepriegel, hij zit eerst wel eens scheef bij mij. 

- de grip is wat minder dan de Karve (CB SS) en hij is iets korter, wat ik persoonlijk wel mooi, maar minder fijn vind

• I like it 4