Jump to content

probleem met kwast

Mathieu

Recommended Posts

Ik heb eergisteren mijn aluinblokje in mijn scheerkom laten vallen. Ik was met de feather ss wat te ruig en snee me in mijn kin. Snel even aluin erop en liet toen per ongeluk het blokje in de scheerkom, op dat moment gevuld met opgeklopt schuin vallen. Snel eruit gepakt en verder niet bij na gedacht.......maar toen.

De scheerbeurt verliep niet goed meer, zeep was stroef, en nog erger de kwastharen klonterden samen en werd ook stroef.

Ik heb nadien opnieuw met MdC opgeklopt, ging redelijk, echter kwast blijft stroef en haren plakken aan elkaar.

Gisteren met douchegel, shampoo met conditioner en afwasmiddel schoongemaakt, het is nu iets beter maar nog niet als van ouds. De scheerbeurt gister gaf ook zelfs met de groepszeep niet een heel gladde zeep. Vooral het residu wat normaal glad achterblijft was nu stroef, met als gevolg scheermes stuitert en .....jawel nog een snee in de kin.

Ook de scheerkom heb ik goed schoongemaakt. Ik heb het idee dat er toch nog sporen van aluin in de kwast zitten, wast dat is stroef.

Ook zijn nu de eerste paar haren losgelaten.

De scheerkwast is razorock monster een syntheet. Iemand enig idee hoe ik de kwast goed krijg?

Ik heb tot nu toe bijna dagelijks deze kwast gebruikt voor een periode van 14 maanden, zonder enig probleem.

• I like it 1

Ik zou de kwast even in warm water leggen en dan met een heel fijne kam door de kwast gaan om de haren die aan elkaar plakken los te kammen. Hopelijk werkt dit voor je, zelfs heb ik dit nog niet tegengekomen.

ik heb de kwast na drogen nu eerst flink uitgekamd, zaten dikke klitten in, daarna leek het al wat beter. Daarna met TGS zeep een schuim geklopt en ook dat gaat weer een stuk beter, haren plakken minder aan elkaar. en na uitspoelen komt de oorspronkelijke vorm ook weer wat terug. Nu eerst laten drogen en vanavond scheren en kijken hoe het gaat qua gladheid vd schuim. 

• I like it 1

Ik zou er iig geen al te sterke spullen in doen. Shampoo en zonodig herhalen. Zeer verdunde azijn schijnt ook te helpen, maar dan ook goed verdunnen. Maar nogmaals te veel schoonmaak spullen erin werkt averechts. Succes ermee.

Ik probeer ook mee te denken. Wellicht voor iemand in de toekomst die hetzelfde probleem krijgt.

Even in de schoonmaak alcohol dompelen dat lost het meeste vuil op. Of is dat te agressief voor de haren ?