Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weer tijd voor een nieuwe review!

Als je als jonger persoon aan het natscheren bent, kom je vroeg of laat de term "barbershop" geur tegen.

Voor mij persoonlijk had ik geen idee waar ik dit mee zou moeten associëren (ik ben 33 jaar).

spacer.png

Als zepen verzamelaar moest ik natuurlijk ook een barbershop geur in mijn verzameling hebben.

Ik zag op youtube al diverse lovende reacties over Stirling Barbershop, en dat is hem dan ook maar geworden!

Normaal koop ik een zeep op de geur en de schuimende kwaliteiten, maar ook het artwork op deze scheerzeep is prachtig en zet gelijk een goede setting neer voor je scheerbeurt.

Als je de zeep open maakt komt de heerlijk warme, zoet vanille geur je tegoed. Op de achtergrond ruik je de talkpoeder.

Qua geur kracht zou ik het toch wel een 8 geven zo uit te pot.

Eenmaal tijdens het opschuimen komt het geurmengsel van zoute vanille en talk erg tot zijn recht, ook zul je op de achtergrond een heel klein beetje anijs ruiken.

De zeep is er plakkerig aan de kwast, maar geef een perfecte dikke dekking, en ik heb nog geen een maal irritatie gehad.

Ook als je een andere aftershave balm gebruikt dan die van Stirling Barbershop, blijf je de vanille geur goed ruiken.

Stirling heeft een complete babershop lijn, maar je kan ook prima met Cella rood of proraso wit/groen uit de voeten.

Zelf gebruik de Extro Cosmesi vanilla splash om af te maken.

Stirling Barbershop, zit dus aan de vanille kant van de barbershop geur. Zeker een aanrader. Zelf ga nu op zoek naar een citrus/barbershop zeep, om het complete barbershop geur spectrum te ervaren

Overall score 9/10

• I like it 6
  • Agreed 1
Posted

Deze was ook mijn eerste “Barbershop” zeep, heerlijk! Inspiratie voor de scheerbeurt straks 😉😁.

• I like it 2
Posted

Heb sinds kort de Baker street van Stirling, iets dat ik zelf ook als een klassieke geur beschouw. Kan iemand deze beiden met elkaar vergelijken, zit er veel verschil tussen?

PS: de Baker street is wat mij betreft ook een topperdje!

• I like it 1
Posted

@beepee1972 tussen beide is een groot verschil. Barbershop is meer een warme zoete geur met een poederige toets. Baker Street heeft dan meer een scherpe schone frisse geur. Ze kunnen mij wel allebei bekoren 😊.

• I like it 1
Posted
19 minuten geleden, Levi zei:

@beepee1972 tussen beide is een groot verschil. Barbershop is meer een warme zoete geur met een poederige toets. Baker Street heeft dan meer een scherpe schone frisse geur. Ze kunnen mij wel allebei bekoren 😊.

Bedankt Levi, dat frisse herken ik zeker van de Baker street. Ga de barbershop onthouden... wie weet....

• I like it 1
Posted

recent ook een sample van stirling barbershop gebruikt. En ook voor mij de eerste ervaring met een barbershop geur. Een prettige warme geur, maar wel erg zoet. Goed voor koude dagen. Kwaliteit is net als bij andere zepen van Stirling altijd dik in orde.

• I like it 2
Posted

@Mathieu als je een minder zoete vanille geur zoekt kan ik je de volgende zepen aan raden

Razorock: carribean holiday(hier zit een wat bittere minder zoete ondertoon in, ondersteund door ananas

TGS: Candy cotton (met een toon van aardbei).

Qua schuimende kwaliteit vond ik de TGS het beste van de 2 bovengemoende.

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • 2 weeks later...
Posted

Bedankt voor de review !

Ben zelf ook benieuwd naar de oldschool barbershop geuren. We hebben dezelfde leeftijd dus ook voor mij is de term 'barbershop' nieuw. Heb al wel de Floïd AS en die bevalt prima al moest ik er wel even aan wennen.

• I like it 1
Posted

Onder de term “Barbershop” zal je veel verschillen vinden. Iedere producent heeft er zijn eigen toets aan. Noble Otter en Stirling hebben meer een poederige versie waarbij die van Noble Otter nog een kleine twist heeft. Dan heb je bv. van Zingari Man, Shannon’s Soaps, Maggard,... de meer typerende barbershop geur/variant. Dan heb je ook nog andere varianten waar de basis geuren hetzelfde zijn maar dan laten ze nog geuren extra uitkomen bv. Barrister and Mann Seville, Mammoth Soaps Hygge,... Een brede waaier aan barbershop geuren sowieso 😉.

• I like it 5
  • Thanks! 1
Posted

Om het nog ingewikkeld te maken is de Barbershop geur een andere benaming (of variant) van fougere geur. Fougere is de geur ' die varens zouden hebben als ze geur hadden' aldus de maker van de eerste fougere (Fougere royale van Houbigant 1882 en weer uitgegeven in 2010). Voor een fougere moet er lavendel, eikenmos en cumarine in zitten maar er wordt driftig gecombineerd en geuren aan toegevoegd waardoor fougeres gigantisch breed is en dan komen de 'echte' barbershop geuren erbij.  meeste hebben lavendel en cumarine, maar het hoeft niet....

• I like it 7
  • Thanks! 1
  • 3 years later...