Soapcollector Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 (edited) Hupla nog maar een review eruit persen. Eigenlijk meer omdat ik bij mijn 1ste review ( https://www.shavingsociety.com/topic/8105-tgs-royal-lime-review/?tab=comments#comment-252941 ) niet zo heel erg enthousiast was over de hoop schuim die het produceerde. Nu merk ik dat ik bij elke zeep het even moet doorkrijgen wat de water/zeep verhouding is. Eigenlijk was ik daarin dus iets te voorbarig met mijn oordeel. Dus ik heb mij voorgenomen om voortaan wat zepen te reviewen die ik al een tijd heb. En dan komt er in mijn optiek gelijk eentje naar boven die denk ik bijna iedereen heeft Proraso groen. Nu scheer ik iets meer als een jaar op de traditionele manier, en als ik een beginner 1 zeep zou mogen aanraden dan zou ik zeker deze aanraden. Allereerst omdat dit zo makkelijk op te schuimen is, zeker als beginner hoef je niet veel moeite te doen om een enorme bak met schuim te maken. De geur is heerlijk fris, menthol met eucalyptus, met een klein beetje poeder op de achtergrond. Vanuit de pot is de geur sterkte een 6.5, maar op je gezicht gaat deze al snel naar een 8. Qua schuim kwaliteit ook zeker een 9. Daarnaast kan je (redelijk goedkoop) de complete pre en aftershave lijn aanschaffen. De aftershave splash is heerlijk verkwikkend. Ik heb veel dure zepen, maar Proraso groen gebruik ik nog elke week, vooral op de momenten dat ik nog even wakker moet worden Edited March 11, 2021 by Soapcollector foutje in foto link 3
JvdK Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 Een van mijn favoriete zomervakantie zepen. Groot voordeel is idd de prijs, zeker in Italië. Daarnaast is Proraso makkelijk verkrijgbaar. De splash waar iedereen zo lovend over is vind ik Iets tegenvallen. Voor een menthol splash had er van mij een smak meer menthol in gemogen (UEKAZ). 2 1
sandorfi Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 De groene Proraso is inderdaad spotgoedkoop, schuimt prima en ruikt lekker fris. Probleem bij deze is dat mijn huid na een scheerbeurt behoorlijk droog en trekkerig aanvoelt. Daarom gaat mijn voorkeur meer uit naar de rode variant, omdat die echt een weldaad is voor de huid. (En de gele scheercrème - wood and spice staat qua geur wat mij betreft in de hoogste regionen). 4
Frank Posted March 14, 2021 Posted March 14, 2021 Heerlijke zeep die heel veel waar biedt voor zijn geld.. 1
sami Posted March 15, 2021 Posted March 15, 2021 Er schijnt nu een super formula lijn te zijn ik vraag me af of die wat gunstiger is voor de naverzorging van de huid verder helemaal eens en ook een uitstekende zeep om mee te starten en een wereld van verschil met schuim uit een blikje voor degenen die overstappen van cartridge scheren met chemisch schuim blikje naar traditioneel scheren met een natuurlijke zeep en kwast en krabber 2 1
Soapcollector Posted March 15, 2021 Author Posted March 15, 2021 @sami lol het grappige is, dat ik ooit een keer bij een kapper een bus prorask groen scheerschuim gekocht heb. En van het een komt het ander. Ik ga het eens uitzoeken over die superformula. Weet wel dat ze nu ook proraso groen in die knijpzakjes doen. Ik houd je op de hoogte! 2
sandorfi Posted March 16, 2021 Posted March 16, 2021 Denk dat jullie de single blade serie bedoelen. Geel (wood en spice) https://www.thealphamen.nl/proraso-shaving-cream-wood-and-spice.html fantastische creme, staat in mijn top3 en nog eens supergoedkoop. Groenachtig (Cypress & Vetyver) https://www.thealphamen.nl/proraso-shaving-cream-cypress-vetyver.html Blauw (Azur Lime) https://www.thealphamen.nl/proraso-shaving-cream-azur-lime.html 1
Soapcollector Posted March 17, 2021 Author Posted March 17, 2021 Thanks voor de info. Ik vind het wel jammer dat proraso niet alle zepen in bakjes aanbied. Persoonlijk vind ik dat wel fijner, aangezien ik het gevoel heb dat ik niet 100% uit een tube kan halen. 1
dhr K Posted March 17, 2021 Posted March 17, 2021 scheercremes blijven langer goed in een tube want daar kan geen lucht bij. Omdat crèmes meer water hebben kunnen ze eerder verpesten dan (droge) zepen. je kan van die sleutels kopen om de tube helemaal uit te persen 2
Soapcollector Posted March 20, 2021 Author Posted March 20, 2021 @dhr K, ik heb eens even gezocht naar die sleutels. Handig zeg! Bedankt voor de tip. Hou hem in mijn achterhoofd als ik proraso wit of blauw bestel. 2
wjb Posted April 5, 2022 Posted April 5, 2022 Proraso groen blijft een van mijn favoriete zepen, ook in de creme vanuit de tube. Deze zal ik altijd op voorraad houden. ik vind de groene preshave ook prima, en de splash lekker maar hij blijft maar kort hangen kwa geur. Ik heb inmiddels ook PAA Awesome sauce geprobeert en dat is ook een topper. Dit is een clone van de Proraso splash dus niet van de zeep, hier hoort ook een splash bij wat weer ook een clone is van de proraso Splash maar deze blijft wel langer hangen dus das echt een aanrader, samen met de Star jelly wederom van awesome sauce van PAA. allemaal te combineren in welke vorm dan ook met de Proraso groen die voor mij toch wel tot de toppertjes blijft horen 2
Soapcollector Posted April 5, 2022 Author Posted April 5, 2022 10 uren geleden, wjb zei: Proraso groen blijft een van mijn favoriete zepen, ook in de creme vanuit de tube. Deze zal ik altijd op voorraad houden. ik vind de groene preshave ook prima, en de splash lekker maar hij blijft maar kort hangen kwa geur. Ik heb inmiddels ook PAA Awesome sauce geprobeert en dat is ook een topper. Dit is een clone van de Proraso splash dus niet van de zeep, hier hoort ook een splash bij wat weer ook een clone is van de proraso Splash maar deze blijft wel langer hangen dus das echt een aanrader, samen met de Star jelly wederom van awesome sauce van PAA. allemaal te combineren in welke vorm dan ook met de Proraso groen die voor mij toch wel tot de toppertjes blijft horen Dat is inderdaad jammer van die splash, alhoewel ik wel heel lang dat frisse gevoel blijf houden (op de geur na dan). Qua zeep is de Proraso groen echt super goed, bij uitstek mijn meest gebruikte zeep. 1
wjb Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 14 hours ago, Soapcollector said: Dat is inderdaad jammer van die splash, alhoewel ik wel heel lang dat frisse gevoel blijf houden (op de geur na dan). Qua zeep is de Proraso groen echt super goed, bij uitstek mijn meest gebruikte zeep. Dan MOET je die PAA Awesome Sauce Splash gaan proberen, die is nog frisser, zelfde geur profile en blijft langer hangen dus is echt een upgrade van de Proraso green. wel iets duurder vanweg import uit US natuurlijk maar zeker een goede aanvulling op Proraso green 2
Soapcollector Posted April 15, 2022 Author Posted April 15, 2022 Goede tip, zoiets zoek ik al erg lang. 1
wjb Posted June 2, 2022 Posted June 2, 2022 Als je dan toch gaat importeren dan zou ik je aanraden om van awesome sauce, de zeep, de splash en de Star jelly te kopen. deze serie is prima uit te wisselen met prorasso groen maar deze hele serie is top! de zeep ruikt naar de aftershave dus niet naar de Prorasso zeep. en de Starjelly is een top product wat mij betreft. Doe altijd eers wat splash en daarna wat starjelly en dan ben je helemaal klaar voor de dag! 1
Mark Posted June 4, 2022 Posted June 4, 2022 Yep, prima zeepje.. volkomen betaalbaar, makkelijk op te kloppen tot een mooi stevig schuimpje.. heerlijk fris.. Ik gebruik trouwens ook de scheerkom van Proraso.. plastic maar eigenlijk perfect.. als ik 'm laat vallen.. stuitert ie probleemloos terug 3
Soapcollector Posted June 15, 2022 Author Posted June 15, 2022 Op 4-6-2022 om 18:15, Mark zei: Yep, prima zeepje.. volkomen betaalbaar, makkelijk op te kloppen tot een mooi stevig schuimpje.. heerlijk fris.. Ik gebruik trouwens ook de scheerkom van Proraso.. plastic maar eigenlijk perfect.. als ik 'm laat vallen.. stuitert ie probleemloos terug Ik heb er toen over nagedacht om die scheermok van Proraso te kopen, leek mij wat te klein voor mijn kwast. Maar inderdaad, plastic is erg handig, zeker op reis! 1
JvdK Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 2 uren geleden, Soapcollector zei: Ik heb er toen over nagedacht om die scheermok van Proraso te kopen, leek mij wat te klein voor mijn kwast. Maar inderdaad, plastic is erg handig, zeker op reis! Persoonlijk vind ik de Proraso scheerkom (veel) te klein. Ik knal met het opkloppen van het schuim heel erg vaak met de kwast tegen de zijkanten aan. Als je toch een plastic scheerkom zoekt kan je volgens mij beter voor de Peirera scheerkom met steun voor je scheerkwast (www.scheersalon.nl) gaan. Wel duurder maar ook onbreekbaar en ruimer. Ik gebruik zelf al ruim 2 jaar de houten scheerkom van Goodfellas Smile (www.thealphamen). Ik ben daar echt enorm tevreden over. Deze is ook onbreekbaar én goedkoper dan de Peirera scheerkom 😉 1
Stephan Posted March 18, 2023 Posted March 18, 2023 Lekker verkoelend zeepje, laat alleen wat residu achter op je krabber...... 2 2
JaapN Posted March 19, 2023 Posted March 19, 2023 16 uren geleden, Stephan zei: Lekker verkoelend zeepje, laat alleen wat residu achter op je krabber...... Tja, dat is Proraso. 2 1
Recommended Posts