Kamp Posted March 5, 2021 Posted March 5, 2021 Een kennis van mij die ook in Jnats zit (niet voor scheermessen, maar voor keukenmessen en gereedschap) en erg bezig is met houtbewerking heeft voor mijn midrange Jnats houten dai (houders) gemaakt. Mijn onbekende mijn heeft een walnoten en de Tsushima Black Nagura een van haagbeuk hout. Ook heb ik via hem een Tajima steen met pruimenhouten basis over genomen ( voor de keukenmessen) en heb ik een Suita Nagura om te testen. 7
Levi Posted March 5, 2021 Posted March 5, 2021 Inderdaad prachtig, vooral die walnoten springt er uit 🤩! 1 1
Snuff Posted March 6, 2021 Posted March 6, 2021 als je dat op internationale forums zet heb ik het vermoeden dat je vriend overstelpt wordt met aanvragen 😉 2 1
Kamp Posted March 6, 2021 Author Posted March 6, 2021 1 uur geleden, Snuff zei: als je dat op internationale forums zet heb ik het vermoeden dat je vriend overstelpt wordt met aanvragen 😉 Dat zou best kunnen, hoop dat hij die van mij dan eerst doet 😁 1
onno Posted February 26, 2023 Posted February 26, 2023 Kwam ik langs dit topic en bedacht ik me dat ook ik een vriend in de amateur houtbewerking heb. En ik een blote JNat. Hij slijpt zijn beitels op een Arkansas oliesteen en vond het direct een leuk project om een dai te maken. Toen ik bij hem kwam met mijn JNat had hij al een mooi stuk notenhout gereed. Bijgaand het resultaat waar ik erg blij mee ben. 5
JvdK Posted February 26, 2023 Posted February 26, 2023 Ik ga toch eens binnen mijn vriendenkring vragen of iemand iets met hout doet (behalve in de fik zetten) 😁 1 3
Recommended Posts