Jump to content

Stirling Satsuma

sami
 Share

Recommended Posts

Ik ben groot fan van de stirling Satsuma die helaas nergens in Nederland te krijgen is wel andere scheerzepen van stirling hij is wel te krijgen bij shavingtime in de UK  maar na de brexit ben ik wat huiverig kwa kosten die mogelijk de pan uit rijzen om nog maar te zwijgen van wellicht zeer lange wachttijden wat betreft levering ik vroeg me af of er mensen zijn die recentelijk nog bestellingen hebben gedaan bij shavingtime en hoe dat verlopen is of dat als vanouds is of dat er 1 en ander drastisch is veranderd dank heren. 

Ik heb nog niks dit jaar daar besteld maar ik weet dat je nu BTW (21%) aan de douane moet betalen plus inklaringskosten. Daar staat wel tegenover dat je in het VK geen Vat meer betaald. Shavingtime geeft zijn prijzen met en zonder Vat. Reken wel een paar extra dagen bij de douane. Volgens mij heeft Shavingtime fijnzaken goed op orde maar veel UK bedrijven zijn (nog) niet gewend aan de regels en formulieren waardoor onnodige vertragingen ontstaan en extra kosten voor consumenten die je daarna weer kan proberen te verhalen, etc etc. Er zijn daardoor wat online shops die niet meer naar de EU leveren. Nogmaals Shavingtime  heeft het goed onder controle. Sterkte en ik hoop dat het bij jou vlot gaat.

Dank je @dhr K  als ik het allemaal bereken dan zal het eindbedrag best hoog zijn vergeleken met wat stirling oorspronkelijk kost in de Verenigde Staten die daar economisch geprijsd is en hier dus uiteindelijk best duur zal zijn maar goed het is wat het is zullen we maar zeggen 

Satsuma is ook een seizoen gebonden zeep dus deze zal niet overal beschikbaar zijn. Ik zie bij Maggard en Stirling zelf dat deze niet voorradig zijn. Enkel bij Shavingtime de glacial versie. Ik denk dat het een jaartje wachten zal zijn naargelang in welk seizoen deze uitgebracht is. Misschien tegen dan hier in de EU beschikbaar 😉.

Wat de prijzen betreft weet ik het niet zo. Ook als jet uit de VS haalt zal je btw etc moeten betalen en tegenwoordig is de douane nogal actief geworden. of je nou engelse VAT betaalt of Europese BTW maakt uiteindelijk niet erg veel uit. Het is allemaal wel meer gedoe.

Wat ik begrepen heb is dat rasoigoodefellas stirling importeert voor heel Europa en ze vervolgens doorverkoopt aan alle winkels. We zijn dus afhankelijk van de keuzes die ze in Italië maken. 

• 2 months later...

Och, ik zie het altijd als een verlaat cadeautje. Ik heb denk ik wel 100+ bestellingen gehad bij Maggard, altijd zijn ze aan gekomen, nooit douane kosten en tegen de tijd dat ze binnen komen ben je al bijna vergeten dat je het had besteld, maar je hebt het al wel betaald...dus voelt het als een cadeautje :) 

• Haha 4

@dhr K bij mij ook voor brexit

Wat betreft Lange levertijden had ik het over maggard ik heb daar 1 keer wat besteld duurde zowat 2 maanden ik ging ervanuit dat het verloren was en in hun voorwaarden geven ze zich ruim de tijd om niet in aktie te hoeven komen voor de klant (tot wel 75 dagen las ik) dat is niet echt uitnodigend om iets te bestellen 

Mijn bestellingen via Maggard duren 2 a 3 weken tegen ze hier zijn. Zonder douanekosten. Ik heb eenmaal een pakketje gehad die over de 75 dagen was en Maggard was zo vriendelijk om derict een nieuw op sturen. Toen kwamen ze allebei gelijktijdig toe. 

@dhr K ik hoop dat het niet al teveel btw is shipping is al duur maar dit was een 1 malige bestelling uit de UK (omdat deze specifieke scheerzeep nergens anders in de EU te krijgen is) bestellingen uit de UK zijn nogal prijzig en omslachtig  sommigen beginnen er niet eens aan om producten naar de EU te verschepen en andersom vanwege kosten en administratieve rompslomp