joostmoree Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Waarde lezers, Mijn naam is Joost Moree. Ik ben al jaren deelnemer aan engelstalige fora en loop eigenlijk toevallig tegen dit forum aan nadat ik googelde op Ralf Aust Rasiermesser. Ik ben een straight razor adept (ik heb ook vijf DE's voor het geval ik 's-morgens wat minder tijd heb). Ik ben een verzamelaar met dien verstande dat ik alles wat ik verwerf ook gebruik. Elke week wissel ik van een 7 dagen rotatie. Elke rotatie omvat 7 verschillende messen. Daarnaast maak ik scales en gebruik daar een reeks van exclusieve houtsoorten voor. Van African Blackwood naar Cocobolo en Royal White Ebony tot Zebrano. Het meeste wat ik bezit bestaat uit opgeknapte ouwe jongens maar ook NOS producten en in opdracht vervaardigde "customs". Ik zal proberen regelmatig te participeren en in te brengen. Groet.
talibeard Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Welkom Joost en veel (scheer) plezier hier op het forum!
Shaggy Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 (edited) Wees welkom hier, en veel scheerplezier Edited November 28, 2013 by Guest
Marcel Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Welkom Joost, leuk dat je er bent. Veel plezier hier!
marzman Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Welkom Joost. Er zitten hier meer opknappers van oude messen op het forum.
Barbiere di Figaro Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Hallo Joost! Leuk dat je er hier bij bent!
joostmoree Posted November 24, 2013 Author Posted November 24, 2013 Heren, Dank voor de warme woorden. Ik wil best graag foto's insturen maar degenen die ik maak hebben allemaal een bestandsformaat van ca. 2,8Mb. En dezen worden niet aanvaard. Ik moet dus een systeem vinden om de bestanden te verkleinen. Dat zal wel lukken denk ik. Ik ga op zoek. Groet, Joost
joostmoree Posted November 24, 2013 Author Posted November 24, 2013 Heren, Ondertussen een programmaatje gevonden met behulp waarvan bestanden kunnen worden verkleind. Enige foto's heb ik bijgevoegd. Drie stuks blijkt het maximum te zijn. Groet, Joost
Harkos Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Welkom, maar ben ik net aan het afkicken moet ik weer zulke mooie messen aanschouwen. Puik man!
joostmoree Posted November 24, 2013 Author Posted November 24, 2013 en nu we toch bezig zijn. . . . . . .
Buffel Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Mooi stukje werk zeg! Misschien dat ik in de toekomst gebruik ga maken van jouw kunsten Je weet maar nooit .
joostmoree Posted November 24, 2013 Author Posted November 24, 2013 (edited) En hiermee sluiten we vandaag af. De eerste is van mijn rotatie van verleden week met een paar er naast die op de display lagen. De tweede foto van net afgemaakte Zebrano scales met het mes waarvan de plastic scales worden vervangen. Een hele ouwe B&S Cowvan; oorspronkelijk 8/8 met een vreselijke frown. Na terugkeer van de diamantplaat 7/8ste maar weer zo straight als mijn duimstok. Groet, Joost Edited November 24, 2013 by Guest
Recommended Posts