Jump to content

Recommended Posts

Posted

Waarde lezers,

Mijn naam is Joost Moree. Ik ben al jaren deelnemer aan engelstalige fora en loop eigenlijk toevallig tegen dit forum aan nadat ik googelde op Ralf Aust Rasiermesser. Ik ben een straight razor adept (ik heb ook vijf DE's voor het geval ik 's-morgens wat minder tijd heb). Ik ben een verzamelaar met dien verstande dat ik alles wat ik verwerf ook gebruik. Elke week wissel ik van een 7 dagen rotatie. Elke rotatie omvat 7 verschillende messen.

Daarnaast maak ik scales en gebruik daar een reeks van exclusieve houtsoorten voor. Van African Blackwood naar Cocobolo en Royal White Ebony tot Zebrano.

Het meeste wat ik bezit bestaat uit opgeknapte ouwe jongens maar ook NOS producten en in opdracht vervaardigde "customs".

Ik zal proberen regelmatig te participeren en in te brengen.

Groet.

Guest JanWinters
Posted

Welkom Joost :-)

Posted

Heren,

Dank voor de warme woorden. Ik wil best graag foto's insturen maar degenen die ik maak hebben allemaal een bestandsformaat van ca. 2,8Mb. En dezen worden niet aanvaard. Ik moet dus een systeem vinden om de bestanden te verkleinen. Dat zal wel lukken denk ik.

Ik ga op zoek.

Groet,

Joost

Posted

Heren,

Ondertussen een programmaatje gevonden met behulp waarvan bestanden kunnen worden verkleind.

Enige foto's heb ik bijgevoegd. Drie stuks blijkt het maximum te zijn.

Groet,

Joost

Posted

Mooi stukje werk zeg!

Misschien dat ik in de toekomst gebruik ga maken van jouw kunsten :) Je weet maar nooit .

Posted (edited)

En hiermee sluiten we vandaag af. De eerste is van mijn rotatie van verleden week met een paar er naast die op de display lagen. De tweede foto van net afgemaakte Zebrano scales met het mes waarvan de plastic scales worden vervangen. Een hele ouwe B&S Cowvan; oorspronkelijk 8/8 met een vreselijke frown. Na terugkeer van de diamantplaat 7/8ste maar weer zo straight als mijn duimstok.

Groet,

Joost

Edited by Guest