Mathieu Posted February 9, 2021 Posted February 9, 2021 Ik vroeg me af heeft er iemand ervaring met de TGS zepen. Ik lees goede verhalen over de geuren. De geuren die ik zou overwegen zijn Abysso, sea citrus en pino alpestre. Hoe is de post shave verzorging van de zepen? Maw geen droge huid zoals ik bv heb met proraso groen. En ik hou wel van dennengeur, maar is deze meer fris dennen dan bv Stirling scots pine sheep?
sandorfi Posted February 9, 2021 Posted February 9, 2021 Ik heb zopas de Amber Fougère van TFS besteld........ Laat mijn ervaringen wel weten. Na proraso groen gebruik heb ik hetzelde droge huid probleem, met de rode heel wat minder. 2
Mathieu Posted February 10, 2021 Author Posted February 10, 2021 8 uren geleden, sandorfi zei: Ik heb zopas de Amber Fougère van TFS besteld........ Laat mijn ervaringen wel weten. Na proraso groen gebruik heb ik hetzelde droge huid probleem, met de rode heel wat minder. Ik had precies hetzelfde alleen mijn echtgenote vindt sandelwood een oude mannengeur dus die heb ik ook doorverkocht.
dhr K Posted February 10, 2021 Posted February 10, 2021 TGS wordt door TFS gemaakt en si kwa prestaties en intensiteit van de geur hetzelfde. Absoluut geen slechte zeep maar blinkt ook nergens in uit (ik kan TFS, GFS en Razorock zepen niet uit elkaar halen). Pino alpestre is gebaseerd op de Pino silvestre EDT. Abysso is groen met ananas, bergamot, hout, patchouly en amber. De post shave bij mij was ok, geen droge of trekkerige huid, maar ik gebruik vaak ASB. Hoop dat je hier wat aan hebt 2
Bonanza Posted February 10, 2021 Posted February 10, 2021 @dhr K vind je de Pino alpestre een fijne geur? @Mathieu ik sluit mij aan vwb de kwaliteit van tgs tgs en razorock. Ben zelf fan van razorock. Ik vind dat ze een aantal lekkere zepen maken. De abysso van tgs heb ik, maar ben er geen grote fan van. Dan kan je beter de jermynstreet van tobs nemen die is kwalitatief beter en vind ik fijner qua geur. 1
sandorfi Posted February 11, 2021 Posted February 11, 2021 (edited) Deze morgen voor de eerste keer de 'Amber Fougere' gebruikt, en halfharde zeep..... Schuim opkloppen ging probleemloos, na laden van de scheerborstel zoals gewoonlijk wel voldoende en dik schuim voor wel 4 passes. Verdraagt wel redelijk wat water. Qua smeuigheid, gladheid tijdens het scheren, hydratatie en gevoel na de scheerbeurt ligt dit wel heel dicht bij de TFS Dracaris (sorry, maar momenteel nog niet zo veel ervaring om te vergelijken..), heel waarschijnlijk zijn de topmerken nog iets beter. In ieder geval is het gevoel na het scheren stukken beter dan mijn gevoel na gebruik van de groene Proraso. Geen irritatie of droge huid... Qua geur? Ik ben er fan van... Geuren zijn heel moeilijk te omschrijven maar omdat dit ik de eerste keer deze zeep gebruikte hou ik het op kruidig en geparfumeerd.. Edited February 11, 2021 by sandorfi 3
Bonanza Posted February 11, 2021 Posted February 11, 2021 @sandorfi je komt al verder met de omschrijving van geuren vraad maar aan @Daan 1
Mathieu Posted February 16, 2021 Author Posted February 16, 2021 Mocht er iemand samples kunnen regelen van TGS zepen dan hou ik me aanbevolen!
mavgink Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 heb zelf alleen ervaring met de nieuwe (tallow) zeep basis van TGS (Re Nero, Inferno, Shibusa 2) en die is erg goed, helemaal voor die prijs. 1
Mathieu Posted February 19, 2021 Author Posted February 19, 2021 Aardig aangeboden, daar heb ik al eens aan mogen snuffelen, en mijn echtgenote vindt die geur niet zo lekker....
sandorfi Posted February 20, 2021 Posted February 20, 2021 No problem, geniet van je nieuwe zeepjes... Vreemd dat mijn aanbod-berichtje niet te zien is, maar je reageert er wel op??
Mathieu Posted February 21, 2021 Author Posted February 21, 2021 19 uren geleden, sandorfi zei: No problem, geniet van je nieuwe zeepjes... Vreemd dat mijn aanbod-berichtje niet te zien is, maar je reageert er wel op?? Ik denk dat ik weet eat er gebeurd is, ik had ipv quote op rapporteer geklikt en nu is ie verwijderd vermoed ik. Foutje.
Mathieu Posted February 22, 2021 Author Posted February 22, 2021 Ik heb nu 3 dagen met 3 verschillende AJ-1 basis TGS zepen geschoren. Schuimen makkelijk op, redelijk gladde zeep, maar wat me het meest verbaast is de verzorgende werking. Mijn huid voelt na de scheerbeurt enorm zacht en soepel. Beter dan bv Stirling, MdC en Extro. Minimaal net zo goed als de SV scheerzeep, misschien zelfs beter. 2
Soapcollector Posted March 5, 2021 Posted March 5, 2021 Ik heb 2 TGS zepen: de Candy cotton & Royal Lime. De laatst genoemde heb ik pas 2 dagen maar ik moet wel zeggen dat deze nieuwe AJ-1 formule erg goed is! 1
Jos Posted September 17, 2021 Posted September 17, 2021 Op 10-2-2021 om 15:20, dhr K zei: TGS wordt door TFS gemaakt en si kwa prestaties en intensiteit van de geur hetzelfde. Absoluut geen slechte zeep maar blinkt ook nergens in uit (ik kan TFS, GFS en Razorock zepen niet uit elkaar halen). Pino alpestre is gebaseerd op de Pino silvestre EDT. Abysso is groen met ananas, bergamot, hout, patchouly en amber. De post shave bij mij was ok, geen droge of trekkerige huid, maar ik gebruik vaak ASB. Hoop dat je hier wat aan hebt Ik heb ook ergens gelezen dat TFS, GFS en Razorock zepen eigenlijk bijna hetzelfde zijn. ik ben Abysso tegengekomen, inspired bij Cool water, iemand ervaring mee? mijn ervaring met Razorock is niet best, prestaties ging wel maar geur was waardeloos. 1
MacMarty89 Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 Vind Oud wel goed van Razorock. Ben ook wel benieuwd naar Emperor. 1
Mathieu Posted September 19, 2021 Author Posted September 19, 2021 Op 17-9-2021 om 16:39, Jos zei: Ik heb ook ergens gelezen dat TFS, GFS en Razorock zepen eigenlijk bijna hetzelfde zijn. ik ben Abysso tegengekomen, inspired bij Cool water, iemand ervaring mee? mijn ervaring met Razorock is niet best, prestaties ging wel maar geur was waardeloos. Abysso is heeft een prettige geur en niet te zwak. 1
Jos Posted September 22, 2021 Posted September 22, 2021 Vandaag kennismaking gehad met GFS Abysso, met dank @ Mathieu die zo vriendelijk was om een sample naar mij te sturen 🙏 Heerlijke geur, idd lijkt veel op Cool Water, geen probleem om een mooie lather te maken en uiteindelijk een DFS als resultaat. niets mis mee 😉 2
Recommended Posts