Lampuhkap Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Goed, zoals de meesten van jullie wel weten ben ik afgelopen oktober naar Disney geweest, scheersetje mee op vakantie (ofcourse). Kwast die mee was, mn Wee Scot. Nou dacht ik vandaag ineens aan het kleine monstertje, dus haalde m uit zn reistube, waar ie al die tijd in gezeten heeft, en merkte bij het ruiken aan de kwast een beetje dood water luchtje. Nou ga ik dr vanuit dat dat komt omdat ik mogelijk de kwast heb opgeborgen terwijl ie nog niet droog genoeg was. Dat is het enige waardoor ik mij kan indenken hoe het gekomen kan zijn. Mijn vraag is nu, wat is het beste om nu te doen? (behalve de kwast goed uitspoelen, even latheren om de geur eruit te halen en goed laten drogen) En moet ik rekenen op enige schade aan de kwast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Kleding kan beschadigd raken (gaat rotten), geen idee of dit bij je kwast ook gebeurd kan zijn. Je kan wel beginnen met gewoon latheren, die beestengeur gaat er tenslotte ook uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Zal schimmel zijn. Gewoon met afwasmiddel goed schoonmaken, uitspoelen en lekker laten drogen. Ik zou geen schimmelwerend middel gebruiken, want daar zit vaak chloor in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 ik zou 'm eerst ff met azijn schoonmaken en daarna een paar keer met shampoo latheren. of het schade toebrengt weet ik niet, maar het blijft natuurlijk wel dierenhaar. het is in ieder geval geen fris zaakje... ik zou niet beginnen met scheerzeep te latheren, dan zou je met die vieze kwast je zeep goor maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Nou dacht ik vandaag ineens aan het kleine monstertje, dus haalde m uit zn reistube, waar ie al die tijd in gezeten heeft, en merkte bij het ruiken aan de kwast een beetje dood water luchtje. Nou heb je geluk dat Schotten tegenwoordig iets minder bloeddorstig zijn want anders was het nu darmen eruit, vierendelen en daarna op de brandstapel. En terecht! De schade aan de haren kan meevallen; haren kunnen vrij lang tegen de meeste bacteriën en schimmels. Veel spoelen en luchten kan al veel goeds doen. De schade aan de binding van de knot, Simpson bindt de haren samen volgens mij, daar durf ik niets over te zeggen. Ik hoop dat ze een anti-schimmel en anti-rot impregnering aan hun touwtjes hebben zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Dan haal ik m morgen eens even door de afwasmiddel (azijn heb ik hier niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Ik denk dat je inderdaad met een badje (af)wasmiddel al een heel eind komt. En dan na die tijd goed laten drogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkverhaar Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Ik zou beginnen met alcohol of (schoonmaak)azijn, daarna afwasmiddel en dan een keer scheerzeep. Hij heeft een maandje opgesloten gezeten - dat zou geen onherstelbare schade aan moeten kunnen richten. Die Simpsons hebben allemaal kunststof handvatten toch? Dat de knot gebonden is is op zich niet heel spannend, want er wordt daarna toch een kwak lijm in gespoten, al was het maar om de knot in het handvat te zetten. Dat touwtje is er alleen maar om de knot 'hanteerbaar' te maken, en als het goed is zou dat touwtje dus in de kant en klare kwast geheel geïmpregneerd moeten zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts