pjdevos Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Ik had de C&E Nomad al langer liggen, maar ik was er nog niet aan toegekomen. Een weekje op zee, dus deze ging zondag mee in de tas om te proberen. Ik vind de geur echt lekker, geen idee hoe ik deze kan omschrijven, in ieder geval lekker fris, geen zware geur. Maandag voor het eerst mee geschoren. Mijn SOC das en mijn ATT na het douchen. Prima schuim. Ik had hem al getest dus ik wist dat ik niet erg veel water nodig had. Na het scheren toch wel een beetje een trekkende huid. Een beetje, dus toch alleen een splash gebruikt. Nou dat heb ik geweten, de hele dag een naar gevoel. 's Avonds Arko krem erop en dat hielp. De volgende ochtend de ATT verwisseld voor een Weber PH met een Personna Super. Deze setup geeft me altijd een prima resultaat zonder ellende. Wel een beetje pijnlijk toch. Na het scheren wederom trekkende huid en rode plekken dit keer in mijn hals. Oke, aloe vera lotion erop en daarna splash. Repeat de rest van de week. Vrijdag heb ik het opgegeven. Geschoren met Panna Creme en dat beviel me een stuk beter. Heel jammer de Nomad, een goede geur, maar een slecht scheerresultaat. Tot nu toe heb ik nog nooit zo'n sterk negatieve reactie gehad op een scheerbeurt. De Weber doet het altijd goed, dus die durf ik uit te sluiten. De kwast ook. Blijft de zeep..... Deze gaat in de kast en daarna nog een kans.
iwan073 Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Nadat ik de Sienna gehad heb, ben ik heel nieuwsgierig naar de Nomad en de andere geuren van Crabtree & Evelyn.
pjdevos Posted November 22, 2013 Author Posted November 22, 2013 Nadat ik de Sienna gehad heb, ben ik heel nieuwsgierig naar de Nomad en de andere geuren van Crabtree & Evelyn. De geur is goed. Misschien wat meer "parfumerig" dan de zepen die ik bijvoorbeeld van jabonman heb, maar wel lekker. Als de Sienna je qua zeep bevalt, dan denk ik dat de Nomad voor jou ook moet werken. Dan blijft het houden van de geur over en dat is persoonlijk.
Marcel Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Is het scheerresultaat slecht vanwege de zeepkwaliteit, of zou het een overgevoelige reactie op een van de ingrediënten zijn?
talibeard Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Prima schuim. Ik had hem al getest dus ik wist dat ik niet erg veel water nodig had. Na het scheren toch wel een beetje een trekkende huid. Behalve dat je voor één van de ingrediënten gevoelig zou kunnen zijn, meestal iets in de parfum, zou het gebruik van te weinig water ook een oorzaak kunnen zijn. Als de zeep meer water kan absorberen dan je gebruikt gaat het waarschijnlijk water aan je huid onttrekken. In mijn begindagen met scheerzeep had ik hierdoor van veel meer zepen last dan toen ik de truc met meer water eenmaal doorhad.
pjdevos Posted November 22, 2013 Author Posted November 22, 2013 In mijn begindagen met scheerzeep had ik hierdoor van veel meer zepen last dan toen ik de truc met meer water eenmaal doorhad. Zoals ik al zei, ik had hem getest. Met meer water kreeg ik een heel dun luchtig schuim, dat ging hem duidelijk niet worden. Het zou overigens kunnen zijn natuurlijk dat het juist is wat je zegt. Het is wel zo dat ik dat probleem niet met andere zepen heb, dus schrijf ik het toe aan de zeep. Wil niet zeggen dat de zeep slecht is.
pjdevos Posted November 22, 2013 Author Posted November 22, 2013 Is het scheerresultaat slecht vanwege de zeepkwaliteit, of zou het een overgevoelige reactie op een van de ingrediënten zijn? Dat weet ik niet, dat zou ik moeten onderzoeken. Het is wel zo dat de zeep een schare aanhangers heeft en ik geloof niet dat dit met een echt slechte zeep zomaar het geval zou zijn. Ik doe hem nog niet weg, om later nog eens te proberen.
talibeard Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Ik wil ook beslist niet beweren dat je het niet goed gedaan zou hebben maar de beschrijving met weinig water viel me op. Als je gevoelig bent voor één van de ingrediënten helpt er niks; vergeten die zeep en door met iets dat beter voor je is. Keuze genoeg!
Joindry Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Ik heb deze zeep op en heb een totaal andere ervaring met de zeep. Ja, het is inderdaad een harde zeep, ik gebruik dan altijd mijn varkenshaarkwast omdat die harder is. De zeep is initieel inderdaad wat te luchtig, meeste harde zepen hebben dat. Beetje meer twirlen op je gezicht en je hebt wat mij betreft de beste scheerzeep die er is. Dat meen ik echt, deze zeep is voor mij de benchmark van bescherming. De geur is voornamelijk teak, sandelhout en gember en ik vind em schitterend. Het is de enige scheerzeep die ik heb die een echt geurenpalet heeft met dimensies. Ik hoop voor jou dat het geen reactie was op een van de ingrediënten.
pjdevos Posted November 26, 2013 Author Posted November 26, 2013 Kijk, dat vind ik het mooie van dit forum, allemaal verschillende ervaringen en methoden. Daarom gaat de zeep bij mij nog niet weg, kan ik nog eens iets anders proberen. Dan zal ook wel gaan blijken of het idd een ingredient is of niet.
Joindry Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Ok, even mezelf verbeteren, ik typte: "ik heb deze op" dat moest zijn: "ik heb deze ook" Die zeep wil gewoon niet minderen. Ik kan je wel zeggen dat de Sienna ook zo een zeep was met dimensies. Maar ik heb enkel de Nomad gekocht om mijn passie wat aan banden te leggen Ik sta nu nog met een voorraad van 4 jaar ofzo.
Joindry Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 Even voor de duidelijkheid een lathering op foto vastgelegd. Zoals je kan zien heb ik geen probleem om een dikke romige lather te maken. Het lukt me wel beter en makkelijker met varkenshaar, vanwege zijn eigenschappen iets minder zacht te zijn én minder water op te nemen. Met mijn dassenhaar is het moeilijker om dik lather te krijgen. Dikke lather, dun aangebracht. Like a charm.
pjdevos Posted November 27, 2013 Author Posted November 27, 2013 Het is niet heel goed te zien op de foto, maar ik vind het niet echt een lekker dik schuim. Ik zie ook belletjes erin. Het is persoonlijk, ik weet wat voor lather ik op prijs stel en dat is zo te zien minder luchtig dan wat jij hebt. YMMV blijft van toepassing denk ik.
Joindry Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 Waar zie jij luchtbelletjes zitten? Op de puck aan het randje zitten er wat ja, maar op het gezicht niet. Het is tenslotte facelathering. Op de puck haal ik alleen mijn zeep eraf. Dit is echt de volste lather die er mogelijk is. Anders kan je nooit zo een dikke dekking hebben met zo een dunne laag op het gezicht. (onderaan de nek moet je niet op letten, daar staat nauwelijks haar en is de lathering eerder "decoratief")
DoubleB Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 TBH sluit ik me aan bij pjdevos. Zelf zou ik het schuim dat jij hebt niet prettig vinden. Je kan er bij jou een beetje doorheen kijken, ik ga alleen voor schuim waar niks door te zien is UEKAZ!
pjdevos Posted November 27, 2013 Author Posted November 27, 2013 Dit is echt de volste lather die er mogelijk is. Waarmee je m.i. zelf de zeep al afserveert. Als dat wat je laat zien het maximaal haalbare is, dan ga ik denk ik maar verder met zepen die wel een echt super dik en volromig lather geven.
iwan073 Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 Ik heb zelf de Crabtree & Evelyn Sienna en ik krijg er echt wel dikker schuim uit hoor.
Joindry Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 Tuurlijk krijg je er dikker schuim mee, maar wat heeft dat voor nut? De bedoeling is toch met zo weinig mogelijk een zo goed mogelijke dekking. Vandaar het nut van een dense lather. Wat er al opstaat van het begin, dunne laag, maximale dekking. Wat voor nut heeft 2mm extra schuim nu? Je ziet je huidcontouren minder, het helpt totaal niet om je mes te laten glijden. Je ziet er alleen wat meer kerstman-achtig uit. Als het gaat om hoeveelheid raad ik florena aan met goed veel water en een dassenhaar, daar kan je verdikke een auto mee wassen.
pjdevos Posted November 28, 2013 Author Posted November 28, 2013 Als het gaat om hoeveelheid raad ik florena aan met goed veel water en een dassenhaar, daar kan je verdikke een auto mee wassen.
Recommended Posts