Albert61 Posted December 21, 2020 Posted December 21, 2020 Gisteren werd ik in de laatste minuut van de veiling met 1 euro over boden en liep zo een goede koop mis. Ik kreeg geen kans meer over te bieden. Ik voelde me genomen. Iemand anders ook deze ervaring?
Tony Posted December 21, 2020 Posted December 21, 2020 koop de laatste tijd niet zo vaak meer op eBay. Dit is me in het verleden meerdere malen overkomen, als ik echt iets wil hebben bied ik 5 seconden voor het eind, en zelfs dan kan je nog overboden worden omdat meerdere mensen dit doen.
Albert61 Posted December 21, 2020 Author Posted December 21, 2020 Bedankt voor jullie reacties, ben ik niet de enige. Bij catawiki geven ze je 2 minuten extra, als je op 't laatste moment overboden wordt. Niet zo sympathiek van Ebay!
efsk Posted December 21, 2020 Posted December 21, 2020 Geloof niet dat dit met sympathiek of niet van doen heeft. Het zijn gewoon de regels van ebay: een veiling heeft een vast eind-tijdstip, en wie dan de hoogste is heeft gewonnen. Als je hoger had willen bieden toen je zag dat je overboden werd moet je je afvragen: waarom bood je niet eerder hoog? Ik bied 1x, en wel direct het maximum bedrag wat ik in totaal over heb voor een object, minus de porto. Dan wordt t m of niet, maar als t m niet wordt weet ik dat het voor mij het hogere bedrag niet waard was. Overigens zegt de eindstand niets over het hoogste bod van de winnende bieder. Het is best mogelijk dat die €100 hoger heeft geboden dan jij, maar dat de bieder alleen maar over jouw hoogste bod heen moest. Dan is het verschil het minimum. 1
Albert61 Posted December 21, 2020 Author Posted December 21, 2020 Deze overpeinzingen neem ik zeker mee, bedankt.Ik dacht dat je die kans om weer over te bieden, zoals bij Catawiki, ook bij eBay zou krijgen. Enfin, weer wat opgestoken!
Robgtt99 Posted December 22, 2020 Posted December 22, 2020 Ben ik de enigste die nieuwsgierig is wat het object was ? 1
Robgtt99 Posted December 22, 2020 Posted December 22, 2020 (edited) . Edited December 22, 2020 by Robgtt99 Dubbel
Albert61 Posted December 22, 2020 Author Posted December 22, 2020 Daarom was ik extra van de kook:een Ribbon 100 in zogenaamde "mint condition" voor E70, -
Marcel Posted December 26, 2020 Posted December 26, 2020 Leer "snipen" op ebay. Zo jaag je tenminste op gelijk niveau met diegene die je hier overboden heeft. De ander heeft ongetwijfeld veel hoger ingezet dan die ene euro maar dat is hoe dit systeem werkt.
Albert61 Posted December 27, 2020 Author Posted December 27, 2020 Ik zal dat eens googelen, al heb ik al een idee hoe dat werkt..
Recommended Posts