Guest JanWinters Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Hoi, Naast mijn gewone krabbertjes wil ik graag een keer een open comb proberen. Het moet dan wel een milde zijn, want mijn huid en/of techniek verdragen nog steeds geen agressieve schraper. Heeft iemand suggesties voor milde, weinig agressieve open combs? Alvast bedankt voor jullie bijdragen. Groeten, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 iKon OC Shave Craft 101 zijn twee milde open kam scheermessen. wellicht kunnen anderen ook nog oudere scheermessen aanraden, heb er wel enkele gebruikt maar is te lang geleden om te herinneren of ze mild waren of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Vintage: Een Gillette NEW zou wat dat betreft een goede zijn, die is er in een lange- en korte tandkam variant. Nieuw: De Merkur 11c schijnt een heel erg milde open comb krabber te zijn. De Ikon Deluxe open comb ook, maar die zit in een heel andere prijsklasse. Anders de Shavecraft 101 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 De Merkurs 25C en 15C zijn erg mild; het enige verschil tussen die twee is de lengte van de greep. Diezelfde kop is ook gemonteerd op de '09 Mühle R41, geproduceerd tussen de Fatip en de agressieve R41 in. Deze is qua afwerking beter maar het zal niet meevallen die te vinden; misschien heeft Paul Kox er nog eentje maar die staat niet op de site en de R41 die er wel op staat is absoluut niet mild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts