Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wat vinden jullie goede zepen en cremes die verkrijgbaar zijn via de supermarkten? De enige enigzins premium zeep die hier goed verkrijgbaar is dat is denk ik Tabac. Daar kan ik echter nog niet over meepraten.

Ik ben zelf erg tevreden over Palmolive Classic die goed verkrijgbaar is in Nederland en Belgie, zowel de scheerstick als de creme. Ze latheren hetzelfde, alleen de geur verschilt een beetje. De creme ruikt wat krachtiger en de stick ruikt wat zepiger maar ze hebben allebei een frisse fijne geur. Ik vind hem wel vergelijkbaar met Proraso (zonder menthol kick).

Vergulde Hand lathered goed maar ruikt eigenlijk gewoon naar zeep. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom die zeep populair is in het buitenland. Voor 1,90 per kuipje is er niks mis mee, maar Amerikanen betalen er ook gerust 10 dollar voor.

Verder heb ik nog liggen (via, via uit Duitse supermarkten dus voor mij al moeilijker verkrijgbaar):

Speick Men scheercreme: Vandaag geprobeerd. Lathered goed, ruikt ook lekker fris en ook een beetje kruidig (was vergeten er op te letten of het naar Lavendel ruikt ;) )

Florena scheercreme: Ruikt kruidig, lathered goed maar geeft wat iritatie. Na het scheren had ik een trekkerige huid en de eerste keer zelfs een gloeiende huid. Ik ben er niet zo tevreden over.

Verder heb ik nog liggen om te proberen: Nivea, Palmolive Sensitive en Wilkinson scheercreme, maar daar kan ik nog niks over zeggen.

full.jpg

Posted

Florena comfort scheercreme

Wilkinson Scheercreme

Nivea milde scheercreme

Palmolive classic en sensitive aloë vera

Speick scheercreme

Ik vind Florena erg goed werken voor mij persoonlijk en ik heb er dan ook geen last van irritaties, Speick is gewoon zeer goed en Nivea scheercreme vind ik ook wel goed, over Wilkinson ben ik overigens ook wel te spreken.

Eerlijk gezegd werken al die scheercremes wel goed die ik in Duitsland kan kopen, want Duitsland is gewoon lokaal voor mij, ik woon namelijk 500 meter van de Duitse grens.

Posted

Ik vind persoonlijk de Palmolive het beste tot nu toe en die is ook goed in Nederland en Belgie verkrijgbaar.

Posted

Ik heb niet echt een beste ofzo, ik vind het juist wel mooi om dan drie maanden Nivea scheercreme gebruiken en daarna Speick scheercreme en daarna bijvoorbeeld Florena scheercreme.

Al moet ik wel toegeven dat ik Florena scheercreme wel erg goed vind en daar meerdere tubes van heb liggen, maja hij irriteert bij mij ja ook niet :D Als hij bij zou irriteren dan zou ik het ook niet zo fijn gevonden hebben.

Posted

Ik ben wel een fan van Tabac. Het heeft alle goede eigenschappen die je in een goede zeep wil hebben en ik vind de geur ook erg lekker. Het schuimt makkelijk op en laat je mes goed glijden. Het droogt mijn huid niet uit. De geur is heel persoonlijk. Ik vind hem erg lekker ruiken.

Niet helemaal een supermarktzeep, maar ook niet erg exclusief, is Macca Root van de Bodyshop. Ik vind hem erg naar bloemetjes en pot pourri ruiken. Hij schuimt enorm makkelijk op en laat je mes goed glijden, maar helaas droogt hij mijn huid uit. De geur staat mij ook niet helemaal aan.

Posted

Hallo Heren,

Tabac is een van de beste zepen om een goede lather te krijgen. Bij een Amerikaanse test viel dit sterk op.

Alleen de geur kan voor sommigen een beetje aan de sterke kant zijn. Ik gebruik diverse producten van TFS

en Barbiere. De eigen zeep van Barbiere wordt bij TFS in Italië geproduceerd en is zonder overdrijving gewoonweg

super. Er zit o.a. een toevoeging in van een speciaal soort olie, dat uitdroging voorkomt. De Raffinato is

pas geleden getest op de Shavenook en men was erg onder de indruk. Ik heb ook de Rose van TOBS, die ik qua geur wel lekkerder vind (ben alleen fan van amandelen met kerst en Sinterklaas) maar in totaal is de Raffinato echt superieur! Vergeet ook geen goede preshave en na afloop een perfecte balsem (bijv. Bergamot Neroli...ja ook van TFS!) Heb altijd een rode geirriteerde nek gehad na het scheren. Met dit product dus echt niet meer!

Frans

Posted

Ik heb drie zepen, 1 creme (Tabac) en een zeep (DVH) zijn degene die ik hier bij de supermarkt of drogist koop. Ik ben het meest tevreden over de Vergulde Hand om eerlijk te zijn. Vind de Tabac niet echt je-van-het. Misschien eens wat meer product gebruiken en wellicht is deze in de winter wat beter te gebruiken.

Zal hem morgen een beetpakken.

Lievelings zeep is mijn pot Proraso. Heerlijk spul. :)

Posted

Hoe verhoudt La Toja zich tov de bovengenoemde zepen? Ik hoor er veel over en voor minder dan drie euro (ex verzendkosten( is deze ook in Nederland verkrijgbaar.

Posted

La Toja is ook een goede zeep, die wat mij betreft makkelijk kan meekomen met de grote jongens ;) Als je niet zo dol bent op een stick, dan kun je altijd nog de stick met een rasp onder handen nemen en het schaafsel in een kom samenpersen.

Waar in Nederland vind je de sticks zo goedkoop trouwens?

Posted

Een stick is eigenlijk best fijn, gewoon over je gezicht halen en latheren. Ze maken ook reclame voor "natuurlijke ingredienten", is het vergelijkbaar met Speick?

Posted

Zolang je niet de hoofdprijs hoeft te betalen voor verzending, zou ik de stick zeker proberen.

Ze hebben best wat van La Toja zie ik, leuk!

Posted

De geur van La Toja is heel subtiel, het is een plantaardige zeep itt Speck, die is bij mijn weten gemaakt met tallow, rundvet. Beide zepen zijn aan te bevelen wat mij betreft. La Toja heeft wel een handige verpakking voor op reis, ik heb vorig jaar op vakantie alleen maar La Toja gebruikt.

Posted

Is het handig om voor elke besproken zeep of creme een eigen topic te maken met daarin informatie waar en voor welke prijs deze aangeschaft zou kunnen worden?

Misschien met een standaard template in de OP en daaronder dan de discussie en ervaringen?

Posted
Is het handig om voor elke besproken zeep of creme een eigen topic te maken met daarin informatie waar en voor welke prijs deze aangeschaft zou kunnen worden?

Misschien met een standaard template in de OP en daaronder dan de discussie en ervaringen?

Zou best kunnen, dat doen ze op andere scheerforums ook, op TSR heb ik zelf ook al een paar van die topic's geopend.

Posted

Goed idee :)

is mooi overizchtelijk, doel van dit forum is ook dat leden beslissen wat er op komt en op wat voor manier :) admins zijn er om het op de achtergrond mogelijk te maken (als het kan) en mods om in te grijpen mochten dingen uit de hand lopen :)

Posted

Inderdaad, je kan gewoon een topic openen over de zeep die je wilt bespreken. Dit is meer een vergelijkingstopic tussen supermarktzepen. Handig als je in de supermarkt loopt en nog een zeepje of creme mee wilt nemen (en omdat ik momenteel erg veel cremes heb liggen ;) )

• 2 weeks later...
Posted

Blijkbaar is er in sommige Nederlandse supermarkten zoals de Plus ook De Vergulde Hand Scheerstaaf van 75ML, even veel als de tablet, maar wel € 0,79 goedkoper en in een handige koker voor op reis.

Eerlijk gezegd verbaasde mij het dat deze scheerstaaf maar slechts € 1 koste, dat is dus behoorlijk goedkoop, het is dat ik niet zo'n fan van De Vergulde Hand ben, want die koker wat erbij zit is inderdaad handig voor op reis, maar er zullen geen andere scheerstaven in passen omdat die van De Vergulde Hand een andere formaat heeft.

Posted

Ik ben helemaal geen fan van vergulde hand maar heb die scheerstaaf toch gekocht om het weer eens te proberen, de zeep uiteindelijk gebruikt als toiletzeep.

Die koker is perfect om Arko stick in te bewaren, alleen die vergulde hand is ovaal en Arko rond maar door hem iets plat te drukken past hij helemaal perfect. De wikkel van arko er overheen geplakt voor het gezicht.

Als de staaf bijna op is het stompje eruit drukken en een nieuwe plaatsen, dan het stompje met een beetje water bovenop plakken, zo verspil je niks.

Posted

Ik ben ook niet zo'n grote fan van Arko, ik vind Palmolive en Wilkinson scheerstaven toch beter en daarnaast is het makkelijkere verkrijgbaar, van Arko heb ik toen een hele doos gekocht en ik kocht dat eigenlijk omdat volgens vele Arko lather koning zou zijn ( En het lathert ook wel makkelijk ), dus toen dacht ik koop een hele doos van 12 stuks en dat kost je dan € 20 dat drukt de kosten mooi.

Maar het is inderdaad een goeie suggestie om die scheerstaaf van De Vergulde Hand te kopen om dan Arko erin te doen, want Arko kun je ook gewoon met brievenbus post versturen omdat het een zachte zeep is welke je plat kan duwen.

Ik vind die grote van De Vergulde Hand scheerstaaf eigenlijk juist minder handig voor op reis, omdat het nogal een grote scheerstaaf is.

Posted

Die koker van DVH ziet er wel gaaf retro uit maar voor mee te nemen is-ie misschien minder handig want hij sluit niet echt goed. Eerlijk gezegd vind ik de zeep zelf dan weer niks (geef mij maar Arko :lol: ) maar te duur met die koker is het zeker niet.

Posted

Als ik al geen De Vergulde Hand tablet had dan had ik denk ik die scheerstaaf gekocht, want voor een € 1 laat ik normaal geen scheercremes of scheerzepen liggen, zelfs € 2,25 heb ik nog betaald voor Speick scheercrème.

De koker is wel lekker apart, maar ik stop de Palmolive en Wilkinson gewoon terug in hun kartonnen doosjes en bewaar ze op die manier.

Posted

Ik snap niet hoe men fan kan zijn van DVH. Hij schuimt normaal, maar de geur is gewoonweg smerig. Qua supermarktzepen -en crèmes kan je beter voor de Palmolive gaan, desnoods voor de Tabac, hoewel die geur je ook maar net moet liggen. Tabac schuimt daarentegen als een van de besten.

Posted
Ik snap niet hoe men fan kan zijn van DVH. Hij schuimt normaal, maar de geur is gewoonweg smerig. Qua supermarktzepen -en crèmes kan je beter voor de Palmolive gaan, desnoods voor de Tabac, hoewel die geur je ook maar net moet liggen. Tabac schuimt daarentegen als een van de besten.

Ook een niet-fan hier. Behalve de penetrante industriële schoonmaaklucht is er bovendien geen enkel ander product dat mijn huid zo uitdroogt als DVH. Het grappige is dat de geur van Arko ook vaak niet bijster positief omschreven wordt maar die vind ik dan weer wel lekker....tja, smaken verschillen nu eenmaal.