koenfucius Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Rotbart Wizamet Super Iridium Heritage Collection C--MON-77-5 Cold River Soap Works Bois Floraux Weleda Aftershave Balsem 11
Levi Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Shavemac Renaissance 24mm Synthetic Fiber Ariana & Evans Monte Carlo Schwarzweisskeramik Bowl Timeless Razor SS Satin OC .95 Astra Superior Platinum Ariana & Evans Monte Carlo AS Een weekend niet kunnen scheren dus deze morgen moeten er wat serieuze stoppels afgeschoren worden. Met de OC .95 zou dit met alle gemak gebeuren en dat blijkt ook zo. Wat me wel opviel is dat de OC nog steeds heel zacht is. Ik had hier een grote stap in agressiviteit verwacht maar dat blijkt niet zo te zijn. Je zou zelfs niet denken dat je met een open kam scheert. Je hebt wel een klein beetje meer mes gevoel, maar dan ook een klein beetje. Dit doet me concluderen dat de bovenplaat dit zacht gevoel voorziet. Nu ben ik geneigd om nog een scalloped boven plaat aan te schaffen 😅. Fijne maandag! 10
Rudi Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 11 minuten geleden, Levi zei: Shavemac Renaissance 24mm Synthetic Fiber Ariana & Evans Monte Carlo Schwarzweisskeramik Bowl Timeless Razor SS Satin OC .95 Astra Superior Platinum Ariana & Evans Monte Carlo AS Een weekend niet kunnen scheren dus deze morgen moeten er wat serieuze stoppels afgeschoren worden. Met de OC .95 zou dit met alle gemak gebeuren en dat blijkt ook zo. Wat me wel opviel is dat de OC nog steeds heel zacht is. Ik had hier een grote stap in agressiviteit verwacht maar dat blijkt niet zo te zijn. Je zou zelfs niet denken dat je met een open kam scheert. Je hebt wel een klein beetje meer mes gevoel, maar dan ook een klein beetje. Dit doet me concluderen dat de bovenplaat dit zacht gevoel voorziet. Nu ben ik geneigd om nog een scalloped boven plaat aan te schaffen 😅. Fijne maandag! Hoe bevalt de Monte Carlo Levi?
Levi Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 @Rudi , dit is ook een topper van A&E, geïnspireerd van Dior Sauvage en de gelijkenis is echt groot. Zo goed als identiek. 1
UnShaven Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Razor: FOCS Blade: Wilkinson Sword Pre-Shave: Proraso Creme Pre Barba Soap: TOBS Sandelwood Shaving cream Brush: AP Shave CO 24mm Tuxedo Winterhandle Aftershave: Weleda After Shave BalsemEDT: Old Spice Origanal 7
Shavingexperience Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Wat een geweldige base, super slick en die geur is super! De geur is moeilijk te omschrijven overigens vanwege de vele geurnoten die gebruikt zijn. Het is echt een mooi samenspel van de noten en zeker geen “hoe meer noten des te beter”. Geur is het hele jaar door te dragen. Ligt tussen warm en licht. Het heeft iets verfrissends, maar totaal niet citrus-achtig, (erg) zacht bloemig, subtiel, kleurige geur dat diepte brengt. Nou, als dit niet verhelderend is, weet ik het niet meer 🤣 Soap : Grooming Dept – Otium Razor : Parker Blade : Astra green (1) Brush : El Druida – Manchurian Badger Aftershave Balm : Zingari Man – Unscented Sego EdT : Christian Dior – Eau Sauvage SvdD : 14-12-2020 6
Jan Zoethout Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 SvdD 20201214. . . Proraso pre-shave crème (wit: pre-). J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth. TDS "Cream: rose note" scheerzeep. Homelikeshaving "START" 0.90 OC / Stork "Templar" greep. Gillette 7 O'Clock Permasharp Stainless (7). Proraso pre-shave crème (wit: after-). Loris "Rose Oryantal" PE (Perfume Extract). 5
dhr K Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 T.I. 5/8 ǑKU Serrano Floris nr 89 zeep, ASB en EDT Debuut van het T.I. mes. Ze zeiden sha ready maar ik heb het veel leer gegeven. Eng scherp en zeer dunne snede waardoor het als een scheermes voelt. maar dan zonder veiligheid. Heel voorzichtig over de huid gegaan. Wel een aantal rode puntjes vooral daar waar ik het mes op de huid zette. We zullen wel aan elkaar wennen. Het resultaat was zeker glad. Floris hielp ook mee aan het mooie resultaat 7
Bonanza Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Maandag mes: G&F Timor olijf mesje: bolzano kwast: yagi black resin 24mm silvertip das zeep: tabac asl: tabac 5
koenfucius Posted December 15, 2020 Author Posted December 15, 2020 HomeLike Shaving Kolibri 1.50 Wizamet Super Iridium Yaqi 30mm Grooming Dept Ingress Nivea Sensitive Balsem 6
Levi Posted December 15, 2020 Posted December 15, 2020 Simpson Trafalgar T3 26mm Sovereign Synthetic Fiber Taylor of Old Bond Street Sandalwood Timeless Razor Bowl Timeless Razor Aluminium .45 Astra Superior Platinum Taylor of Old Bond Street Sandalwood ASL Een heel aangename verassing die aluminium krabber. Heel goede scheerbeurt! 7
UnShaven Posted December 15, 2020 Posted December 15, 2020 Razor: FOCS Blade: Wilkinson Sword Pre-Shave: Proraso Creme Pre Barba Soap: TOBS Sandelwood Shaving cream Brush: AP Shave CO 24mm Tuxedo Winterhandle Aftershave: Weleda After Shave BalsemEDT: Old Spice Origanal 5
Jan Zoethout Posted December 15, 2020 Posted December 15, 2020 SvdD 20201215. . . Proraso pre-shave crème (rood: pre-). OUMO Brush LE kwast 087/102 / 4th SYN borstelkop. Le Père Lucien "Savon du Barbier Cèdre Patchouli" scheerzeep. Karve Christopher Bradley OC-C / Stork "Consul" greep. Gillette 7 O'Clock Permasharp Stainless (8). Proraso pre-shave crème (rood: after-). Loris "E-19" EdP (== Byredo Super Cedar). 9
jos schenau Posted December 15, 2020 Posted December 15, 2020 Tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Maar nu meer tijd ivm de lock down Vandaag geschoren met de Gold rex. Scherp en comfortabel. Met zijn 2 cm een flinke jongen. Het klinkt paradoxaal maar ik ben zo zuinig op dit mes dat ik hem nauwelijks gebruikt. Dus besloten dat hij van de week op de markt komt voor iemand die het mes meer gebruikt. Mes : de japanse Gold rex. Zeep : Amber fougere van Goodfellas. Kwast : omega varkentje. Scheerbeurt afgemaakt met kruidvat aftershave balsem en Amber fougere after shave. Fijne comfotabele en gladde scheerbeurt , met een lekkere lucht. Fijne dag heren. 6
dhr K Posted December 15, 2020 Posted December 15, 2020 Mühle r89 black Wizamet super iridium (4) Semogue Galahad C3 varken Proraso rood pre CF Cedarwood & Sandalwood Panama 1924 ASB Ormonde Jayne Ormonde man EDP Prettig. De zwarte r89 blijft een mysterie maar scheert uitstekend 9
DannyVG Posted December 15, 2020 Posted December 15, 2020 Raw Shaving RS10 Polsilver super Iridium Shavemac Silvertip 24 mm Fanshape Castle Forbes Cedarwood and Sandalwood scheercreme Castle Forbes Cedarwood and Sandalwood Asb 10
koenfucius Posted December 16, 2020 Author Posted December 16, 2020 HomeLike Shaving Kolibri 1.50 Wizamet Super Iridium Riva Extro Cosmesi Holland Wetshavers Belgium Extro Cosmesi Holland Wetshavers Belgium EdT Extro Cosmesi Holland Wetshavers Belgium Aftershave Balsem 8
UnShaven Posted December 16, 2020 Posted December 16, 2020 Razor: FOCS Blade: Wilkinson Sword Pre-Shave: Proraso Creme Pre Barba Soap: TOBS Sandelwood Shaving cream Brush: AP Shave CO 24mm Tuxedo Winterhandle Aftershave: Weleda After Shave BalsemEDT: Old Spice Origanal TOBS is leeg 5
Levi Posted December 16, 2020 Posted December 16, 2020 Shavemac Black 26mm Synthetic Fiber Noble Otter Jungle Warrior Timeless Razor Bowl Timeless Razor Aluminium .45 Astra Superior Platinum Clubman Pinaud Special Reserve Wederom goede scheerbeurt. Fijne dag mannen! 6
Bonanza Posted December 16, 2020 Posted December 16, 2020 Woensdag mes: razorock german slant mesje: Astra groen kwast: Yagi black resin 24mm zilvertip das zeep: nivea scheercreme asl: duru kolonya limon 4
Recommended Posts