Frank Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 Hierbij een foto van mijn pot Martin de Candre "Agrumes" na 100 scheerbeurten . En dan bedoel ik scheerbeurten van 3 gangen Bij alle andere zepen die ik heb is een pot na 100 scheerbeurten voor meer dan de helft leeg. Hier rest nog 4/5 . Dit zou het bijna onwaarschijnlijk aantal van in totaal 500 scheerbeurten betekenen met één pot. Daarmee wordt deze fantastische zeep dan ook nog eens een van de goedkoopste... 7 1
ChrisVanMeer Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 Dan kost een gemiddelde scheerbeurt met deze zeep zo'n 12 cent per beurt.
dhr K Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 Klopt helemaal. Dat spul schuimt al als je er naar kijkt. Is bijna een erfstuk 1 2
Shaving-Fritz Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Inderdaad een zeer zuinige scheerzeep welke ook nog eens fantastisch scheert en ruikt! Echter kan mijn huid blijkbaar niet tegen deze specifieke "Argumes" versie en heb 'm weer verkocht...Ik begreep dat meer personen hier last van hebben, blijkbaar door de stof limonene, al heb ik bij andere scheerzepen waar dit ook in zit geen last. Misschien weer eens de "original" kopen, die is ook erg fijn! 2
Tati1050 Posted October 9, 2022 Posted October 9, 2022 Ja, zeer zunig in gebruik. Ik heb een pot nu ongeveer een jaar in gebruik en is niet eens half leeg. Probleem is dat ik wat uitgekeken geraak op de geur van mijn Fougères en ook eens iets anders van MDC zou willen proberen. Zijn de kleinere potjes een optie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Levi Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 5 uren geleden, Tati1050 zei: Ja, zeer zunig in gebruik. Ik heb een pot nu ongeveer een jaar in gebruik en is niet eens half leeg. Probleem is dat ik wat uitgekeken geraak op de geur van mijn Fougères en ook eens iets anders van MDC zou willen proberen. Zijn de kleinere potjes een optie. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind de kleine potjes niet handig om de kwast te laden. 1
bartje-p Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 9 uren geleden, Tati1050 zei: Ja, zeer zunig in gebruik. Ik heb een pot nu ongeveer een jaar in gebruik en is niet eens half leeg. Probleem is dat ik wat uitgekeken geraak op de geur van mijn Fougères en ook eens iets anders van MDC zou willen proberen. Zijn de kleinere potjes een optie. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb er nog een - ongebruikt - in de kast staan. Eerst andere dingen opmaken Ik kan me de reactie van @ Levi voorstellen, ze zijn wel vrij klein, zeker als je de kwast wil laden vanuit de pot.
Tati1050 Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 4 uren geleden, Levi zei: Ik vind de kleine potjes niet handig om de kwast te laden. Ja, dat vreesde ik al. Beter niet doen, dus.
jampot Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 En bovendien een stuk duurder per gram. Ik vind de Agrumes een hele fijne.
Soapcollector Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 Leuk dat je deze foto met ons deelt. Zo kijk je toch weer heel anders naar een zeep. Het tegenovergestelde heb ik dan weer met PAA (de Gondolier versie). Deze gaat heel hard, doordat je veel water moet gebruiken.
Chrispijn2 Posted March 30, 2024 Posted March 30, 2024 Ben nieuwsgierig geworden naar de zeep van MdC en wil als mijn huidige zeep op is, over een half jaar, de original bestellen. Blijft de geur een beetje hangen of is die na het scheren meteen weg? 1
bartje-p Posted March 30, 2024 Posted March 30, 2024 1 minuut geleden, Chrispijn2 zei: Ben nieuwsgierig geworden naar de zeep van MdC en wil als mijn huidige zeep op is, over een half jaar, de original bestellen. Blijft de geur een beetje hangen of is die na het scheren meteen weg? ligt eraan. Ik heb er 2 en zijn geen heel sterke geuren wat mij betreft NA het scheren. Uiteraard de Nature niet ("geurloos"), de Vetyver is iets meer aanwezig. Tijdens het scheren lekker aanwezig, maar daarna bij mij althans niet. Maar ik gebruik dan ook nog een AS en ASB erna
Levi Posted March 30, 2024 Posted March 30, 2024 47 minuten geleden, Chrispijn2 zei: Ben nieuwsgierig geworden naar de zeep van MdC en wil als mijn huidige zeep op is, over een half jaar, de original bestellen. Blijft de geur een beetje hangen of is die na het scheren meteen weg? Ik vind persoonlijk de Original het aangenaamst ruiken. De geur blijft niet lang hangen maar de prestaties zijn wel top! 3
mifi Posted April 1, 2024 Posted April 1, 2024 Ik heb de laatste tijd niet heel veel aandacht bij het scheren, vandaar mijn afwezigheid bij 'De Scheerbeurt van de Dag' de laatste tijd. Druk druk. Maar het scheren is daardoor terecht gekomen in een soort no-nonsense aanpak. Het moet gewoon goed en prettig zonder veel nadenken. En man man, wat zijn die zepen van MdC daar geweldig voor! Echt, steeds als ik een MdC zeep pak is de scheerbeurt geweldig comfortabel. Het is een vaste waarde geworden die beslist mee moet naar dat onbewoonde eiland waar mensen mij regelmatig heen willen sturen. 😄 1 4
bartje-p Posted April 1, 2024 Posted April 1, 2024 3 uren geleden, mifi zei: En man man, wat zijn die zepen van MdC daar geweldig voor! Echt, steeds als ik een MdC zeep pak is de scheerbeurt geweldig comfortabel. Het is een vaste waarde geworden die beslist mee moet naar dat onbewoonde eiland waar mensen mij regelmatig heen willen sturen. 😄 helemaal mee eens. Ik heb nog maar 4 zepen over, waarvan 2 MdC. Heerlijk spul, super weinig nodig, schuimt als de tierelier, verzorgt uitstekend. Ook bij mij zullen deze altijd te vinden blijven! 2
Magic666 Posted April 1, 2024 Posted April 1, 2024 Als 1 van mijn huidige zepen op is ga ik toch ook eens voor een MdC. 3 1
Magic666 Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Op 1-4-2024 om 19:00, Magic666 zei: Als 1 van mijn huidige zepen op is ga ik toch ook eens voor een MdC. Ik quote mijzelf even... Gisteren de grote preshave van MdC mogen ontvangen en daar zat een blokje handzeep bij met de Fougères geur. Nou.... die zal ik dus NIET kopen als scheerzeep, wat een verschrikkelijke geur is dat zeg! 2
koenfucius Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Zowel een Fougère handzeep gehad, als (nog steeds) de Fougère scheerzeep. Er is een serieus verschil tussen beiden. De scheerzeep is prettig (hoewel ik nog steeds de Original verkies) 1 2
-Danny- Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Op 10-10-2022 om 06:10, Levi zei: Ik vind de kleine potjes niet handig om de kwast te laden. Die potjes zijn ook stuk duurder in vergelijking met de grote pot. €30,- per 50 gram. 😲
Julyan Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 er zijn ook nog de houten kommen oficieel zijn ze ook 200 gram maar volgens mij zit er veel meer in wel iets duurder 70+ maar als je maar een paar zepen wilt perfect om te laten staan op het moment zijn ze allemaal uitverkocht 2
Chrispijn2 Posted June 2, 2024 Posted June 2, 2024 Een potje van glas in de badkamer vind ik geen fijn idee, liever hout.
Julyan Posted June 2, 2024 Posted June 2, 2024 houten kommen original en Rose zijn momenteel op vooraad waarschijnlijk voor vaderdag
Levi Posted June 2, 2024 Posted June 2, 2024 14 minuten geleden, Chrispijn2 zei: Bij welke webshop kijk je dan? Rechtstreeks bij Martin de Candre vermoed ik.
Recommended Posts