iwan073 Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Ik ben erg gecharmeerd van het uiterlijk van die iKon scheermessen. Ik zag dat shaveandmore.com er een aantal in het assortiment heeft en ik had graag van jullie gehoord wat jullie weten over deze messen. Bijvoorbeeld of ze mild zijn, of juist agressief. Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af wat het verschil is tussen de Shave Craft 101 en de IKON Oss? En de iKon Deluxe en de iKon Deluxe Open Comb. Hoe mild is de Deluxe en hoe agressief is de OC? Eigenlijk ben ik alleen nieuwsgierig naar deze vier.
Marcel Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 En de iKon Deluxe en de iKon Deluxe Open Comb. Hoe mild is de Deluxe en hoe agressief is de OC? Ik heb geen ervaring met Ikon, maar de "gewone" Deluxe schijnt aardig agressief te zijn. De Deluxe Open Comb is milder.
iwan073 Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 Oh? Ik dacht dat OC's over het algemeen agressiever waren dan hun CC broertjes. En hoe agressief is die CC in vergeleken met de 2013 Mühle R41?
Marcel Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Er zijn genoeg milde open comb krabbers, maar hun agressieve broertjes hebben dat beeld een beetje vertroebeld Op je 2e vraag heb ik geen antwoord helaas.
Snuff Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Voor een beschrijving van de ervaringen met een Shave Craft 101 zou ik eens kijken naar de beoordelingen van de testers die Shave and More mogelijk maakte. Een mild goed scheermes. De OC is ook mild wat je inderdaad niet zo snel zou verwachten, tot zover m'n ervaring met iKon (heb ook nog de slant gehad maar die lag me niet zo).
iwan073 Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 Ja, dat 101 topic heb ik wel meegelezen ja. Jammer dat ik me toen niet heb ingeschreven. Wat ik me dus wel afvraag is wat het verschil is met de Oss
pjdevos Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Ik heb de OSS, beide deluxe'n en de slant. De OC is betrekkelijk mild, maar voelt voor mijn gevoel wat ruiger doordat de tanden niet afgerond zijn. Dat doet verder niets (het krast niet), maar het voelt minder mild. De SB is inderdaad een stuk agressiever, maar ik kan me er consequent goed mee scheren, iets wat met de Muehle R41 niet het geval is. Ik zou zeggen dat de OSS SB gelijk is aan de AS-D1 en de OC zijde gelijk is aan de deluxe OC. De OC is minder mild dat de Feather.
iwan073 Posted November 21, 2013 Author Posted November 21, 2013 Die OC voelt niet vervelend aan door die niet afgeronde tanden? Wat zou een betere keuze zijn, de Oss of de Shave Craft 101?
Puerco Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Die OC voelt niet vervelend aan door die niet afgeronde tanden? Nee helemaal niet, je voelt hem over je huid gaan maar je voelt amper dat er een mesje inzit, die gematteerde afwerking glijdt verbazingwekkend glad over de huid. Van al mijn krabbers (Ikon OC Deluxe, Merkur HD, Fatip, Gillette fatboy, Gillette Aristocrat adustable, Gillette Rocket HD en nog wat anderen) scheert deze het mildste en tevens het gladste (!) en door de open kam maakt het niet uit of je gister nog geschoren hebt of vorige week voor het laatst, het gaat er doorheen en laat geen irritatie na. Het klinkt bijna als reclame maar sinds ik hem heb heb ik geen andere krabber meer aangeraakt en slechts 1X een open mes gebruikt hoewel dat wel weer zal veranderen als ik het Bakkus barbiersmes ontvangen heb. De OSS en Shavecraft heb ik geen ervaring mee maar de open kam kant van de OSS zou hetzelfde moeten zijn als de open kam deluxe maar persoonlijk ben ik niet zo van de twee verschillende kanten op één krabber.
marco Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 ik zit lekker mee te lezen en werd toch na bovenstaand bericht geprikkeld om even de betreffende krabber op te zoeken bij shave and more, heb de pagina maar snel weer weg geklikt.... wat een prijzen....
Puerco Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Tsja, goedkoop is het niet en daarom was ik blij dat ik er één kon overnemen hier op het forum voor een mooie prijs. Het is wel een investering voor het leven (en volgende generaties) dat dan weer wel, of in ieder geval totdat RAD weer zijn lelijke kop opsteekt....
Puerco Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 wie? RAD = Razor Acquisition Disorder oftewel koopziekte.
marco Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 aha, die afkorting kende ik nog niet ik heb zelf al ADD dus de RAD sla ik even over als je het niet erg vindt, aan 1 afkorting heb ik wel ff genoeg
DoubleB Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 De Shavecraft 101 is een uitstekend, efficient en mild mes. Zeker voor die prijs!
Shave and More Posted November 30, 2013 Posted November 30, 2013 Ja, dat 101 topic heb ik wel meegelezen ja. Jammer dat ik me toen niet heb ingeschreven. Hi Iwan, als je wilt kan ik je toevoegen aan de testers. De reis is namelijk nog niet ten einde
Recommended Posts