Jan Zoethout Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Op facebook bereikte mij via Jan het verzoek van Klaas voor een "reknot" van zijn 20 jaar oude kwast. Ik ontving de volgende plaatjes: Die 20 jaar is wel aan te zien ... Na enige tijd kwam de kwast (het kwastje, eigenlijk) bij mij aan: Na wat duwen en trekken kwam de borstelkop uit het handvatje: Een 20 mm borstelkop was nodig - een 20 mm "Handmaster" borstelkopje "bulb shape" van OUMO Brush besteld. Die na een week of 3 arriveerde - de klus kon beginnen ... Om te beginnen de binnenkant van het handvatje schoongemaakt - voor 20 jaar vuil en zeepresten verwijderd. Daarna een kurkje ingelijmd voor het instellen van de "loft": 51 mm in dit geval. Het "tuigje" aangebracht ... En de borstelkop ingelijmd. Het "tuigje" voor het onbeweeglijk houden tijdens het uitharden voor de epoxy. De elastiekjes waren iets te lang (of het handvatje te kort), daarom een tijdelijk hulpstukje ingezet. Na de verplichte uithardingstijd (minimaal 12 uur) kon het tuigje verwijderd worden. Daarna nog een testschuimpje gemaakt om het kwastje mooi "in bloei" te zetten: En zodra het mooi droog was, kon het kwastje weer op weg naar Klaas. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Mooi werk Jan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 Mooi gedaan Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts