Rudi Posted October 19, 2020 Posted October 19, 2020 Ik heb een aantal zware menthol/citrus geuren even verplaatst naar een donker hoekje, en heb weer wat ruimte over voor andere zepen Ik vroeg me af er bij anderen typische herfst/winter geuren zijn die nu meer aan bod komen? Zelf heb ik Declaration Grooming - Weinstrasse aangeschaft met dat idee, en komt TFS - Arancio Amaro weer wat meer aan de beurt. 2
dhr K Posted October 19, 2020 Posted October 19, 2020 o.a. MdC fougere LpL Vetiver P&B Spitfire Luna Tellus Proraso rood 2
koenfucius Posted October 19, 2020 Posted October 19, 2020 Tabac😉 Pannacrema Nuavia Blu Die Weinstrasse vind ik trouwens erg prettig - niet overdreven zwaar of zo; kan voor mij in elk seizoen. 2
Levi Posted October 19, 2020 Posted October 19, 2020 Een zeep die ik vooral in de herfst en winter gebruik is Tabac Original. Uitstekende zeep die een vol en dik schuim geeft en de huid goed verzorgd en uiteraard een fijne geur. Doet me vooral aan English Leather van Dana denken. 3
Mathieu Posted October 19, 2020 Posted October 19, 2020 Ook ik heb mijn 2 heftige menthol zepen opzij gezet. Ik heb nog niet veel variatie maar die ik heb en vooral nu winters / herfst vindt zijn: -Stirling varen -Stirling Scots pine sheep -Barbiere di Figaro Raffinato Daarnaast hou ik ook de andere niet menthol zepen in roulatie, maar zijn denk ik minder seizoen gebonden. 3
bartje-p Posted October 21, 2020 Posted October 21, 2020 Tabac, Biolijf Spice, TFS Raffinato en Noble Otter Barrbarr komen weer ruim(er) aan bod 3
Lennert Posted October 21, 2020 Posted October 21, 2020 Tabac, Proraso red, Merk dat ik zo tegen de winter de geur van sandalwood weer enorm kan waarderen. 4
Woodface Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 Wel grappig dat een topic je kan triggeren. Had Proraso groen nog staan, niet echt voor dit weer. Tabac had ik al vaak gelezen. Deze besteld en vandaag gebruikt. Even wennen aan die "sigaretten" geur bevalt ook... Lekker sepie 3 1
Rudi Posted October 24, 2020 Author Posted October 24, 2020 45 minuten geleden, Woodface zei: Wel grappig dat een topic je kan triggeren. Had Proraso groen nog staan, niet echt voor dit weer. Tabac had ik al vaak gelezen. Deze besteld en vandaag gebruikt. Even wennen aan die "sigaretten" geur bevalt ook... Lekker sepie Ik precies hetzelfde ;-). Ook vandaag mijn eerste keer Tabac. 3
Woodface Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 1 uur geleden, Rudi zei: Ik precies hetzelfde ;-). Ook vandaag mijn eerste keer Tabac. En???
Rudi Posted October 24, 2020 Author Posted October 24, 2020 51 minuten geleden, Woodface zei: En??? Net verkeerd qua eigenschappen en geur, voor een fabriekszeep. Ik vind het persoonlijk leuker om de producten van de wat kleinere zeep-makers te kopen. En hoewel er echt uitstekende Europese zepen zijn, vind ik ze qua geur vaak wat saai. De Amerikaanse zeep makers lijken daar wat meer in te experimenteren, wat ik zelf leuker vind.
Jos Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 Ik ben ook op zoek naar zepen voor de donkere dagen… ben niet gek op zware zoete geuren, tips en adviezen zijn welkom. oh ja, Tabac heb Ik al 😉
Magic666 Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 Zware zoete mag van mij dan weer wel Tabac heeft een sigarettengeur??
Jos Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 15 minuten geleden, Magic666 zei: Zware zoete mag van mij dan weer wel Tabac heeft een sigarettengeur?? voor mij geen sigarettengeur, het is meer een ouderwetse geur, i like it, maar ja, I am old 🤪
Magic666 Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 oud... het is maar een getal Zeker niks mis met ouderwetse geuren maar als ik sigarettengeur lees... ga ik toch wel wat huiveren #hebnietzoveelmetsigaretten
bartje-p Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 Ik heb een Phoenix & Beau Pall Mall zeep, die past wat mij betreft wel in dat straatje. Hoewel ik hem bijv. ook vanochtend gebruikt had En verder blijft Tabac en Cella rood zeker ook in de roulatie voor komend najaar/winter. 3
bartje-p Posted September 10, 2021 Posted September 10, 2021 22 minuten geleden, Jos zei: @beepee1972 bedankt, ik zal even kijken 😉 let wel, is nieuw al tijdje niet meer te krijgen ! 1
Mathieu Posted September 11, 2021 Posted September 11, 2021 Deze najaar winter ga ik vooral scheren met: A&E choco cubano, turkish coffee, cuban highball 1
Woodface Posted September 24, 2021 Posted September 24, 2021 Winter is coming.... Ben me even aan het oriënteren om naast m'n Tabac een zeep voor herfst en winter aan te schaffen. In dat kader een vraag Iemand bekend met Officina Artigiana Milano en dat speciaal Oli di Benessere. De geurbeschrijving klinkt goed voor de komende tijd: topnoten van berk, zwarte peper en frisse orchidee, middelnoten whisky, honing, tabak en saffraan met een lederachtige hint, en zijn basisnoten van hout, amber, guaiac en gerst.
MacMarty89 Posted September 26, 2021 Posted September 26, 2021 Op 10-9-2021 om 16:24, Magic666 zei: oud... het is maar een getal Zeker niks mis met ouderwetse geuren maar als ik sigarettengeur lees... ga ik toch wel wat huiveren #hebnietzoveelmetsigaretten Nee joh. Welke idioot zegt dat Tabac ruikt naar sigaretten? Ooit met je neus in een afbak gezeten? Zo ruikt helemaal niet. Haha.
Magic666 Posted September 26, 2021 Posted September 26, 2021 Scroll eens iets naar boven Maar goed om te horen dat dat dus blijkbaar meevalt
Soapcollector Posted October 28, 2021 Posted October 28, 2021 De zepen die mij zo naar boven komen zijn: Cella Rood PAA Gondolier The Goodfellas Smile: Cnady Cotton Stirling: Barbershop 1
wjb Posted April 5, 2022 Posted April 5, 2022 Ik vind de scheerzepen van De Scheermonnik ook goed kwa wintergeuren. persoonlijk vind ik Delfts Wit de lekkerste en doet mij denken aan bepaalde pijptabak, maar de andere geuren hebben ook een mooi complexe geur van kruiden etc. en van een kleine nederlandse zeepmaker, ook niet onbelangrijk! 3
Recommended Posts