Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een aantal zware menthol/citrus geuren even verplaatst naar een donker hoekje, en heb weer wat ruimte over voor andere zepen ;-)

Ik vroeg me af er bij anderen typische herfst/winter geuren zijn die nu meer aan bod komen?

Zelf heb ik Declaration Grooming - Weinstrasse aangeschaft met dat idee, en komt TFS - Arancio Amaro weer wat meer aan de beurt.

• I like it 2
Posted

Tabac😉

Pannacrema Nuavia Blu

Die Weinstrasse vind ik trouwens erg prettig - niet overdreven zwaar of zo; kan voor mij in elk seizoen.

• I like it 2
Posted

Een zeep die ik vooral in de herfst en winter gebruik is Tabac Original. Uitstekende zeep die een vol en dik schuim geeft en de huid goed verzorgd en uiteraard een fijne geur. Doet me vooral aan English Leather van Dana denken.

• I like it 3
Posted

Ook ik heb mijn 2 heftige menthol zepen opzij gezet. Ik heb nog niet veel variatie maar die ik heb en vooral nu winters / herfst vindt zijn:

-Stirling varen

-Stirling Scots pine sheep 

-Barbiere di Figaro Raffinato

Daarnaast hou ik ook de andere niet menthol zepen in roulatie, maar zijn denk ik minder seizoen gebonden.

• I like it 3
Posted

Wel grappig dat een topic je kan triggeren. Had Proraso groen nog staan, niet echt voor dit weer.

Tabac had ik al vaak gelezen. Deze besteld en vandaag gebruikt. Even wennen aan die "sigaretten" geur bevalt ook...

Lekker sepie

• I like it 3
  • Haha 1
Posted
45 minuten geleden, Woodface zei:

Wel grappig dat een topic je kan triggeren. Had Proraso groen nog staan, niet echt voor dit weer.

Tabac had ik al vaak gelezen. Deze besteld en vandaag gebruikt. Even wennen aan die "sigaretten" geur bevalt ook...

Lekker sepie

Ik precies hetzelfde ;-). Ook vandaag mijn eerste keer Tabac.

• I like it 3
Posted
51 minuten geleden, Woodface zei:

En???

Net verkeerd qua eigenschappen en geur, voor een fabriekszeep. Ik vind het persoonlijk leuker om de producten van de wat kleinere zeep-makers te kopen. En hoewel er echt uitstekende Europese zepen zijn, vind ik ze qua geur vaak wat saai. De Amerikaanse zeep makers lijken daar wat meer in te experimenteren, wat ik zelf leuker vind.

• 10 months later...
Posted

Ik ben ook op zoek naar zepen voor de donkere dagen…

ben niet gek op zware zoete geuren, tips en adviezen zijn welkom.

oh ja, Tabac heb Ik al 😉

Posted
15 minuten geleden, Magic666 zei:

Zware zoete mag van mij dan weer wel :) 
Tabac heeft een sigarettengeur?? 

voor mij geen sigarettengeur, het is meer een ouderwetse geur, i like it, maar ja, I am old 🤪

Posted

oud... het is maar een getal ;)

Zeker niks mis met ouderwetse geuren maar als ik sigarettengeur lees... ga ik toch wel wat huiveren :D
#hebnietzoveelmetsigaretten 

Posted

Ik heb een Phoenix & Beau Pall Mall zeep, die past wat mij betreft wel in dat straatje. Hoewel ik hem bijv. ook vanochtend gebruikt had ;-)

Pall Mall Tallow Shaving Soap

En verder blijft Tabac en Cella rood zeker ook in de roulatie voor komend najaar/winter.

• I like it 3
  • 2 weeks later...
Posted

Winter is coming....

Ben me even aan het oriënteren om naast m'n Tabac een zeep voor herfst en winter aan te schaffen. In dat kader een vraag

Iemand bekend met Officina Artigiana Milano en dat speciaal Oli di Benessere. De geurbeschrijving klinkt goed voor de komende tijd: topnoten van berk, zwarte peper en frisse orchidee, middelnoten whisky, honing, tabak en saffraan met een lederachtige hint, en zijn basisnoten van hout, amber, guaiac en gerst.

Posted
Op 10-9-2021 om 16:24, Magic666 zei:

oud... het is maar een getal ;)

Zeker niks mis met ouderwetse geuren maar als ik sigarettengeur lees... ga ik toch wel wat huiveren :D
#hebnietzoveelmetsigaretten 

Nee joh. Welke idioot zegt dat Tabac ruikt naar sigaretten? Ooit met je neus in een afbak gezeten? Zo ruikt helemaal niet. Haha.

• 1 month later...
  • 5 months later...
Posted

Ik vind de scheerzepen van De Scheermonnik ook goed kwa wintergeuren.

persoonlijk vind ik Delfts Wit de lekkerste en doet mij denken aan bepaalde pijptabak, maar de andere geuren hebben ook een mooi complexe geur van kruiden etc.

en van een kleine nederlandse zeepmaker, ook niet onbelangrijk!  

• I like it 3