Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb nog nooit een zeep opgemaakt, maar vraag me het volgende al een tijd af. Wanneer je een zeep koopt met bijbehorende after shave, is dan de ervaring over het algemeen dat de zeep eerst op is of de AS? Of zijn de hoeveelheden zo afgestemd dat het vrijwel tegelijkertijd op is? Snap dat dit ligt aan de hoeveelheid die je van beiden gebruikt per scheerbeurt, maar misschien is er in het algemeen iets over te zeggen?

• I like it 1
Posted

Zeker de aftershave! Maar ik zou mezelf omschrijven als een 'ruime' gebruiker.... In het geval van Proraso groen gebruik ik 3 a 4 aftershaves per pot zeep....

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
4 minuten geleden, Chipper zei:

Zeker de aftershave! Maar ik zou mezelf omschrijven als een 'ruime' gebruiker.... In het geval van Proraso groen gebruik ik 3 a 4 aftershaves per pot zeep....

Ah, dat loopt behoorlijk scheef inderdaad! Goed dat soort dingen te weten, want dan heeft het dus geen enkele zin om zuinig te zijn met de after shave.

• I like it 1
  • 4 months later...
Posted

Bij mij gaat de scheerzeep veel eerder op.In verhouding tot de aftershave splash

Omdat ik zelf mij zeep opschuim in een bakje gebruik ik helemaal niet zoveel.

Daarnaast heb ik bij sommige zepen het opschuimen echt geperfectioneerd en weet ik precies hoeveel ik nodig heb.

Ik heb toevalling van 2 zepen dit bijgehouden.

Proraso groen:

Zeep: nog ongeveer 50 procent over.

Aftershave:3e aftershave nu in gebruik.

Cella Rood:

Zeep: nog 80 procent over.

Aftershave: 2e aftershave nu in gebruik.

Waar ik niet de tel van bijhoud zijn mij preshaves, ik gebruik altijd standaard de Proraso wit voor alle fruitige zepen, en de Cella rood voor alle zepen met andere geur tonen zoals hout etc.

Die van Cella vind ik erg goed maar erg prijzig :(

Nadat ik mij heb geschoren gebruik ik altijd nog een aftershave Balm (Of proraso wit of cella rood).

Vervolgens gebruik ik een splash, waarbij ik helaas de obsessie heb ontwikkeld om van elke zeep de hele line te hebben.

• I like it 2
  • 2 weeks later...
Posted

Deze vraag kwam bij mij ook op. Heb voor het eerst meegedaan aan de laatste inkoopactie. Ik merk dat mn zeep eerder opgaat dan de balsem en de splash.

De zeep los inkopen gaat niet.

Wat doen jullie met de overgebleven balsem en splash. Is niet echt te combineren met een andere zeep.

• I like it 1
Posted

@Woodface  Ik combineer zeker. Voorbeelden:

Cella rood pre of after met aardse en warme geuren.

Proraso pre of after (groen of wit)met alle citrus geuren.

Ik heb ook altijd een fles clubman pinaud,dat pas echt overal bij!

• I like it 1
Posted
7 uren geleden, Woodface zei:

Deze vraag kwam bij mij ook op. Heb voor het eerst meegedaan aan de laatste inkoopactie. Ik merk dat mn zeep eerder opgaat dan de balsem en de splash.

De zeep los inkopen gaat niet.

Wat doen jullie met de overgebleven balsem en splash. Is niet echt te combineren met een andere zeep.

Bij de groeps-zeep gaat dat wat moeilijk, maar ik merk dat ik van de zepen die ik echt lekker vind gewoon een nieuwe zeep koop om de AS op te krijgen ;-)

• I like it 2
  • 2 years later...
Posted

De zeep is altijd vlugger opgemaakt. Voor 1 flesje aftershave 110ml staan er ongeveer 3 zepen tegenover. 

• I like it 2
  • Agreed 1
Posted
Op 28-4-2023 om 20:46, Levi zei:

De zeep is altijd vlugger opgemaakt. Voor 1 flesje aftershave 110ml staan er ongeveer 3 zepen tegenover. 

Bij mij net omgekeerd: de aftershave is altijd eerst op. Met een pot scheerzeep doe ik oneindig lang (bv, een MdC gaat hier meer dan een jaar mee), de aftershave is meestal na enkele maanden weg. Heb er geen verklaring voor…

• I like it 5
  • Haha 1
Posted

@ Tati1050  MDC zijn harde zepen en heel zuinig in gebruik. En inderdaad zo’n grote pot gaat een eind mee. Zachtere zepen gaan niet zo lang mee.  

• I like it 4
  • Agreed 1
Posted
59 minuten geleden, Levi zei:

@ Tati1050  MDC zijn harde zepen en heel zuinig in gebruik. En inderdaad zo’n grote pot gaat een eind mee. Zachtere zepen gaan niet zo lang mee.  

Met zachte zepen (bv. Violetta Di Parma, Pino Alpestre, TFS Pomeriggio…) heb ik het ook, hoor. 

• I like it 3
  • Haha 1