Jump to content

Een korte introductie van een nieuw lid

Recommended Posts

Posted

Een hele goede morgen/middag/avond!

Mijn naam Thomas, ik ben woonachtig in de regio Utrecht en wordt volgende week 34 (yay!).

Met mijn 34e levensjaar wordt het mijns inziens tijd om meer te gaan genieten van de kleine dingen in het leven, zoals een uitgebreide scheerbeurt op een zondagochtend.

Gezien het scheren met een wegwerp mes weinig voldoening gaf, heb ik onlangs een DE safety razor aangeschaft inclusief de TOBS Sandalwood Scheerzeep en balm (die ik beide overigens naar wierook vind ruiken).

Gezien ik niet helemaal fan ben van de geur, heb ik het topic van Daan 'Opzoek naar hemelse geuren' doorgespit en alvast een wishlist gemaakt voor aankomende jaar maanden, leuke nieuwe hobby dit! Mijzelf kennende zal ook een bestelling bij o.a. shavedash niet lang op zich laten wachten.

Gezien ik echt een beginner ben m.b.t. crèmes, zepen en messen heb ik nog een hoop te lezen én te leren.

Gelukkig is er genoeg kennis en ervaring op dit forum! Daarnaast ook erg leuk om te lezen dat ook winkels/leveranciers actief participeren op het forum.

Al met al, genoeg te ontdekken hier.

Als jullie mij zoeken, sta ik in de badkamer!

Groeten en alvast een goed weekend toegewenst!

Thomas

• I like it 1
Posted

Welkom Thomas! Ik schat zo in dat het niet lang bij die zondag ochtend zal blijven ;-)

Posted

Nogmaals bedankt iedereen, ontzettend leuk om hier van alles te lezen en te leren.

En wat een mooie producten komen er voorbij!

Afgelopen zondag mijn eerste scheerbeurt.

Zoals jullie misschien wel weten was afgelopen zondag een dag waar ik al even naar uit keek.
Mijn eerste échte scheerbeurt met de scheerkwast, het ‘krabbertje’ en zelf ‘geprepareerde’ scheerzeep.

Hoewel ik als beginner nog wat heb moeten prutsen en de scheerzeep niet helemaal gelukt was, hebben verschillende adviezen/instructies op het forum ervoor gezorgd dat ik mijn gezicht nog nooit zo glad heb geschoren als afgelopen zondag. En hoewel ik er nog wat handigheid in moet krijgen, is dit zeer aangenaam bevallen.

Het opkloppen van de zeep, de kwast op je gezicht, de heerlijke geur...nice!
Normaal jaagde ik fluitend (bij wijze van) zo’n Gillette wegwerp mesje over mijn gezicht tijdens het douchen en klaar. Dat was dit keer toch even anders... in positieve zin.

Wel moet ik nog even een manier vinden om de hals te scheren zonder dat ik daar meteen razorburn aan overhoud, ik merk dat ik daar aanzienlijk meer moeite heb om de hals net zo glad te krijgen als bijvoorbeeld de wangen, maargoed practice makes perfect.

De TOBS sandalwood die ik eerst als wierrook vond ruiken veranderde overigens in een zeer aangenaam geurend mengsel zodra ik daarmee aan de slag ging. De balm idem, al is mijn huid daar niet heel erg blij mee, iemand tips voor een echt goede herstellende balm? Ik heb nu de Nivea er weer bijgepakt, maar ik vind een lekker ruikende balm stiekem toch wel heel erg fijn.

Ik zal het forum nog eens doorspitten.

Voor nu alvast een goed weekend toegewenst!

Groeten,

Thomas

• I like it 4
Posted

TOBS Sandelwood blijft bij mij ook een absolute favoriet qua geur. Qua prestaties iets minder, heb net wat samples besteld van andere Sandelwood geuren ter vergelijk. 

Posted

Mooie eerste ervaring en zelfs bij mij na bijna een jaar met een safety razor lukt me nog niet altijd de hals goed glad te krijgen. Een DGS i(damn good shave) s ook prima hoeft niet altijd helemaal glad. Goed bezig!

Posted
Op 10-10-2020 om 07:07, Mathieu zei:

Mooie eerste ervaring en zelfs bij mij na bijna een jaar met een safety razor lukt me nog niet altijd de hals goed glad te krijgen. Een DGS i(damn good shave) s ook prima hoeft niet altijd helemaal glad. Goed bezig!

Ik heb exact hetzelfde nooit glad in de hals naar alle kanten al zou ik een kettingzaag gebruiken en duizend keer over dezelfde plek niet glad en irritatie dus ik neem nu ook genoegen met DFS en dat is prima het plezier is er niet minder onder 

Posted

Welkom @Thom! Komt vanzelf goed oefening baart kunst en er is veel kennis op het forum. 

ik heb ook snel last van een geïrriteerde nek. Is aan de ene kant vooral geen druk uitoefenen op je krabber en het juiste mesje er in (helaas voor ieder verschillend) voor mij werkt Wizamet super iridium erg goed. Gillet platinum is ook fijn. 

maar het is vaak erg persoonlijk dus probeer er een aantal uit! 

Mocht je wat mesjes willen hebben stuur mij even een persoonlijk bericht met je adres en stuur ik er een paar naar je op in een envelop. 

veel plezier van deze mooie hobby!