Rudi Posted September 30, 2020 Posted September 30, 2020 Ik weet van mezelf, van @Daan en van @Johnweggo dat ze (binnenkort) een kamisori hebben. Zet vast een draadje op voor de ervaringen ;-). @Johnweggo, gebruik jij hem als open mes, dus met beide kanten scheren, of op de traditionele manier, met het mes alleen in 1 hand? 2
Daan Posted September 30, 2020 Posted September 30, 2020 Ik lees met veel interesse mee en zal mijn ervaringen delen als ik er een paar keer mee geschoren heb hij is vandaag aangekomen! van @Snuff heb ik ook wat dingen langs zien komen over Kamisori dacht ik?
Rudi Posted September 30, 2020 Author Posted September 30, 2020 3 minuten geleden, Daan zei: Ik lees met veel interesse mee en zal mijn ervaringen delen als ik er een paar keer mee geschoren heb hij is vandaag aangekomen! van @Snuff heb ik ook wat dingen langs zien komen over Kamisori dacht ik? Leuk! Foto's?
Johnweggo Posted September 30, 2020 Posted September 30, 2020 Ik gebruik allebei de kanten van de kamisori. Er zit niet veel verschil tussen en het scheert allebei goed. Ik kan me ook met alle messen met beide handen scheren dus daar zit ook geen beperking in. 2
Daan Posted September 30, 2020 Posted September 30, 2020 Vandaag gestart met de rechter wang WTG. Fijn solide stuk gereedschap. Bijna in 1 pass een gladde wang erg scherp en effectief. Een fijne eerste kennismaking 😁 2
Daan Posted October 1, 2020 Posted October 1, 2020 net mijn 2e scheerbeurt 1 pass wtg er op zitten geen bloed en volledig met rechter hand eerste indruk vindt ik het eigenlijk wel fijn omdat er geen handvat is als bij een open mes kan je wat meer hoeken pakken. zeker nog niet super glad en nog wat voorzichtig maar dat is denk ik een kwestie van tijd.
Rudi Posted October 2, 2020 Author Posted October 2, 2020 8 uren geleden, Daan zei: @Rudiwaar blijven jouw foto’s? 😉 Morgen @Daan, morgen
Rudi Posted October 3, 2020 Author Posted October 3, 2020 Zo, de eerste scheerbeurt zit erop, en viel me absoluut mee. In 3 passes redelijk glad. Niets om van de daken te schreeuwen, maar ook zeker niets om me voor te schamen. Ik vond de handling fijn. Denk doordat het blad kleiner is en niet zo dun, is het mes in het algemeen wat minder springerig, iets wat ik met open mes nog steeds wel een beetje heb. Ben er niet helemaal van overtuigd dat mijn mes op volle scherpte is, maar dat zou ook nog met de verkeerde hoek te maken kunnen hebben. In elk geval is een volgende scheerbeurt met deze wel iets om naar uit te zien. Fijn weekend mannen! 5
Daan Posted October 8, 2020 Posted October 8, 2020 Mijn Henkotsu is binnen. Mooi en bijzonder 8/8 mes en iets toegankelijkere prijs dan de iwasaki. Dus deze kan ik voorzichtig mee beginnen op de steen. eerste scheerbeurt vandaag conclusie hij mag nog een tikkie hebben op de Ozuku. Hij heeft mij ook een tikkie gegeven op mijn oorlel wat maakt dat een bloedbad! Terwijl het echt niets voorstelt.... 🙈 afgemaakt met een DE omdat hij echt nog niet shaveready is 3
Rudi Posted October 8, 2020 Author Posted October 8, 2020 10 minuten geleden, Daan zei: Mijn Henkotsu is binnen. Mooi en bijzonder 8/8 mes en iets toegankelijkere prijs dan de iwasaki. Dus deze kan ik voorzichtig mee beginnen op de steen. eerste scheerbeurt vandaag conclusie hij mag nog een tikkie hebben op de Ozuku. Hij heeft mij ook een tikkie gegeven op mijn oorlel wat maakt dat een bloedbad! Terwijl het echt niets voorstelt.... 🙈 afgemaakt met een DE omdat hij echt nog niet shaveready is Mooi mes weer! Ik vind helemaal als je naar 7/8 of 8/8 gaat open messen echt knap duur worden, een goede kamisori is dan een heel ander verhaal. Als ik ooit leer slijpen ga ik ook een keer naar zo’n oude set kijken. 68 euro, daar kan je nog eens bot op vieren met slijpen. 2
Recommended Posts