Ron Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 (edited) Hallo, even voorstellen. Mijn naam is Ron Ik had me al een hele tijd terug hier ingeschreven maar nooit echt de tijd gehad en gemaakt voor hier wat te volgen. Ik had wel eens een vraag gesteld en mooie reacties gehad maar nooit hier in de welkom groep iets geschreven. Men raadde mij ook aan me terug even voor te stellen en hier mijn probleem te zeggen want ik had dit nog niet gedaan. Zoals bv; ik die Gillette Fusion Proshield met 5 mesjes jaren heb gebruik in combinatie met Gevoelige huid scheerschuim ook van Gillette. Maar de laatste tijd ben ik echt niet meer tevreden.. er blijft langs de kin links en rechts en onder de mond en snor donker over, wel glad en vind dit echt vreselijk bij me staan Wou dat ik het volledig glad kreeg en weg maar helaas.. ook waar de snor is recht onder de neus blijft er puntje haar over en 's avonds voelt het zelfs al terug ruw op plaatsen. Ik ben nu eens overgeschakeld naar de Gillette Power Proglide 5 mesjes, met dat trileffect kan het een gedacht zijn maar ook wel gevoel sommige plekken wat helpt.. maar nog altijd helaas donker. Heb ook eens van dat relaxerend munt scheerschuim gekocht maar moet nog testen. Ik weet niet of er hier echt oplossingen voor zijn want ik vrees gewoon dik en onderhuids haar heb. Al blijf ik proberen of als er mensen zijn met alternatieven of tips. Graag! Tot snel, op het forum Edited September 29, 2020 by Ron
ChrisVanMeer Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 Nog steeds welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Joost Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 Hey Ron, Welkom denk ik, al ben je blijkbaar al veel eerder dan ik op het forum aangemeld
Snuff Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 welkom. Ik kan onmogelijk zeggen of het te wijten is aan je krabber gezien ik nog nooit met zo'n meerbladig ding geschoren heb. Eens proberen met een krabber waar je gewoon een ouderwets mesje indoet? Wellicht lenen van iemand die in je omgeving woont? Scheerschuim heb ik wel eens geprobeerd maar vind het niks, geef mij maar gewone scheerzeep of creme. Dat je 's avonds alweer haargroei voelt is bij sommige mensen normaal, ik scheer me altijd twee keer per dag omdat na een paar uren ik alweer stoppeltjes voel ondanks dat ik superglad aanvoel na het scheren. Het feit dat je nog donker ziet na het scheren wijst in de richting dat je gebruikte krabber niet diep genoeg uitscheert.
Levi Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 Dat na enkele uren de haren terugkomen is bij mij dagelijkse kost. Ik zou me wel 2 maal per dag scheren maar dat vind ik persoonlijk een beetje teveel van het goede en wegens tijdgebrek ‘s avonds beperk ik mij tot 1 maal scheren in de morgen. Wie weet als in pensioen ben... 😉😁. Met een cartridge mesje en scheerschuim (uit een spuitbus) heb ik geen goeie ervaring, na het scheren had ik vaak uitslag en in de nek had ik last van jeuk(gevoelige huid en dik haar). Daarom heb ik jaren een korte baard en altijd getrimd. Tot ik een safety razor ontdekt heb en zelf je zeep opschuimen met een kwast. Weg met alle irritatie en jeuk en het gladste resultaat ooit! Sindsdien scheer ik mij dagelijks 😁. 1
koenfucius Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 welkom Indertijd (veel te laat, helaas) overgeschakeld van cartridges (wilkinson extra sensitive 2) en scheerschuim, naar scheerzeep en veiligheidsmes, precies omwille van irritatie. Nu nauwelijks last (behalve als ik teveel experimenteer met exotische krabbers of zepen met vreemde ingrediënten😉)
Mathieu Posted October 1, 2020 Posted October 1, 2020 Welkom, Ik heb ook snel groeiende baardharen en scheer me sinds ik over ben op een DE scheermes dagelijks zonder irritatie. Je zult ook minder last krijgen van ingegroeide haren.
JeroenP Posted October 2, 2020 Posted October 2, 2020 Welkom @Ron! Is dit iets voor jou? https://www.shavingsociety.com/forum/36-probeersets/
Recommended Posts