Karel1990 Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 Goedenavond allemaal, Wat leuk om te zien dat de shaving society het zo goed doet online! Ik ben Karel, 30 jaar en ik woon in Zeeland. Zoals de titel al een beetje verklapt ben ik op zoek naar tips voor een gladde kin. Het probleem is namelijk dat ik 1 dag na het scheren veel witte puntjes krijg en een vouw in mijn kin. Ik had vroeger zelden puistjes en heb jaren lang alleen mijn baard getrimd, niks aan de hand. Maar nu ik ben begonnen met scheren is het vaak helemaal mis, gister probeerde ik zonder scheergel met een nieuw mesje omdat ik dacht dat het misschien aan de parfum en cosmetica in de gel lag, geen succes..... Hier een afbeelding hoe het er uit ziet: Mijn plan (na wat google) is om een safety razor (krabber) te kopen en de gel/schuim te vervangen voor een scheerzeep. Tips zijn welkom, Groeten, Karel
ChrisVanMeer Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Levi Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 Welkom Karel! Scheren zonder gel,schuim of olie zou ik niemand aanraden 😅. Een goede stap is zoal jezelf aanheeft een krabber en een zeep. Om de zeep op te schuimen zal je wel nog een kwast nodig hebben. Ik raad een synthetische kwast aan, die hoeft niet veel te kosten en is makkelijk bij onze forum winkeliers beschikbaar alsook alle andere benodigdheden. Iedere begin heeft wel zijn leercurve maar hier op dit mooie forum is er tonnen aan ervaring die je kan vragen. Veel succes! 2
Snuff Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 welkom, Levi gaf al aan welke richting je best uitgaat 1
Johnweggo Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 Welkom. Hopelijk vindt en krijg je hier je antwoorden. Zat informatie iedergeval 🙂👍 1
Ko Eversdijk Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 Welkom Karel, Ik woon ook in Zeeland, Zuid Beveland. Ik zou ook starten met een met een safety razor. Eerst met een gesloten kam (zijn wat milder voor je huid). Verder niet scheren zonder schuim of gel, zoals Levi al zei. Het is belangrijk om een smeerfimpje tussen huid en mes te hebben. 1
Karel1990 Posted September 28, 2020 Author Posted September 28, 2020 Dank voor de reacties! hier kan ik wat mee!
Joost Posted September 28, 2020 Posted September 28, 2020 Welkom Karel! Echte scheerzeep is inderdaad een goede stap. Waar je ook eens naar wilt kijken is voorbereiding en nazorg. Vooraf douchen of een warme handdoek. Achteraf koud water, en een goede aftershave en/of balsem. Het scheermes kan ook verschil maken, al is mijn gevoel dat dat bij irritatie vooral echt telt. Zijn die puntjes nog warm? Of voelt het droog? Sterke met je speurtocht, en veel scheerplezier! 1
sami Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 Welkom op het forum, wat ook helpt is de huid elke dag te reinigen met milde cleanser zoals cetaphil en daarna te hydrateren met milde gezicht hydraterende lotion zonder parfum en uiteraard goed drinken na een paar dagen zal je een aanzienlijk verschil zien. 1
pern Posted September 29, 2020 Posted September 29, 2020 Welkom en ik hoop dat jouw probleem opgelost wordt door goed klassiek scheren
Mathieu Posted October 1, 2020 Posted October 1, 2020 welkom. Ziet er niet fraai uit. Wat voor aftershave gebruik je?
Snuff Posted October 1, 2020 Posted October 1, 2020 De meeste mensen hebben baat bij Clubman BUMP REPAIR GEL (oa verkrijgbaar bij BdF) 1
Recommended Posts