Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Mijn naam is Stefan, 29 jaar en woonachtig in het hoge Noorden van Nederland. Na jaren met cartridges te hebben gescheerd kwam ik eigenlijk door Corona in aanraking met een andere wijze van scheren. 

Daar de plaatselijke kapper gesloten was en het haar toch als een weelderige bos rond ging zwaaien, was de tondeuse de enige oplossing. Omdat het koppie toch aardig kaal was heb ik maar besloten om enigszins een baard te laten staan. Een maat had het scheren met een open mes al ontdekt en vond het maar al te leuk om het even bij te werken. Zodoende de interesse gewekt en besloten om me er toen lichtelijk in te verdiepen.

Vervolg kwam de aanschaf van een starterskit. Huidige materialen:

Rockwell R1

Proraso Groen

TOBS Sandalwood

Floïd Vigoroso

Na al een aantal mesjes te hebben uitgetest, nu vooral aan het kijken wat voor zepen bij mij passen (musthaves of suggesties voor samples zijn altijd welkom!) en aan het oriënteren voor een nieuwe krabber (waarbij de Vikings Blade The Emporor Meiji toch wel een beetje mijn aandacht heeft getrokken). 

Hoop hier in ieder geval hier nog veel te mogen opsteken aan kennis!

Groeten,

Stefan

• I like it 1
Posted

Welkom Stefan.

Absoluut een mooi mes wat je op het oog hebt. echter de moeite waard om wat youtube filmpjes erover te kijken wat betreft de kwaliteit. Iemand hier op het forum heeft hem ook en is ook niet ondersteboven van de kwaliteit van het mes. Maar het heeft absoluut de looks mee.

Posted
Op 24-9-2020 om 10:35, Rudi zei:

Welkom Stefan.

Absoluut een mooi mes wat je op het oog hebt. echter de moeite waard om wat youtube filmpjes erover te kijken wat betreft de kwaliteit. Iemand hier op het forum heeft hem ook en is ook niet ondersteboven van de kwaliteit van het mes. Maar het heeft absoluut de looks mee.

Zie inderdaad steeds meer mensen die er negatief over zijn. Zodoende toch maar op zoek naar wat anders. Bedankt in ieder geval!

• I like it 1