Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag een flesje Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem gehaald. (€4,35) Zijn er al mensen die hier al ervaringen mee hebben? De "herstellende" aftershave balsem van Nivea heb ik het afgelopen half jaar gebruikt en die beviel me ronduit goed :!: Niet te dun zoals die van Sanex die zo dun is als water, niet te dik, en zeker niet vet! Ben benieuwd hoe me deze sensitive balsem gaat bevallen.

Posted

Ik vind het een zeer prettige ASB. Ruikt fijn, trekt zeer snel in en is niet vet. Soms verkopen ze ook flesjes met een pompje, altijd doen!! Pompje sindsdien nooit meer weggegooid.

Makkelijk verkrijgbaar voor prima prijs!

Posted

Die van de Nivea heb ik ook al een behoorlijke tijd in gebruik. Bij mijn startersset zat nog de sensibili ASB van Proraso. Maar ik vind de Nivea toch beter.

Posted
Vandaag een flesje Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem gehaald. (€4,35) Zijn er al mensen die hier al ervaringen mee hebben?

Is niks nieuws toch? Ik heb het jaren geleden gebruikt en was er erg tevreden over. Zozeer zelfs dat de receptuur van mijn eigen ASB rechtstreeks is afgeleid van de ingrediëntenlijst van Nivea Sensitive...

Posted
Vandaag een flesje Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem gehaald. (€4,35) Zijn er al mensen die hier al ervaringen mee hebben?

Is niks nieuws toch? Ik heb het jaren geleden gebruikt en was er erg tevreden over. Zozeer zelfs dat de receptuur van mijn eigen ASB rechtstreeks is afgeleid van de ingrediëntenlijst van Nivea Sensitive...

Zeker niet nieuw Henk dan had ik hem wel bij "Recensies" geplaatst.

Ik wil gewoon de ervaringen van andere gebruikers horen over deze Nivea Sensitive Aftershave Balsem.

Hoe deze voldoet en of gebruikers er enthousiast over zijn of juist minder positief.

En daar hebben we allemaal weer wat aan!

Posted

Ik gebruik ze met de huidige kou ook!

Off topic: Henk, las ooit dat je moet oppassen met dit soort balsems ivm wondjes (ontsteking).

Is dat echt waar?

On topic: prijzen verschillen nogal, Deka vraagt er volgens mij rond de 6,00 voor.

In Duitsland dacht ik iets van 3,00 maar dat kijk ik bij beide supermarkten nog even na.

Posted

Dat gaat je in Duitsland m.i. niet lukken voor €3,00 VROEM. En als het wel lukt wil ik 100 flesjes ! ;)

Maar dan uiteraard daar bovennop nog wel een kwantumkorting.

Posted
Off topic: Henk, las ooit dat je moet oppassen met dit soort balsems ivm wondjes (ontsteking).

Is dat echt waar?

Ik zou het niet weten. Wat is de claim dan dat er met balsems en wondjes gebeurt? 'Normale' after shaves, een soort van verdunde eau de toilette op alcoholbasis, zijn uiteraard (redelijk) steriel, en werken ontsmettend, door die alcohol. Een ASB doet dat niet. In theorie zou het een voedingsbodem kunnen zijn voor bacteriegroei, maar op de huid is de hoeveelheid zo laag dat dat volgens mij geen realistische optie is. Daarnaast zou er wederom in theorie bacteriegroei in de fles plaats kunnen vinden, maar alle ASBs (in feite alle cosmetica, zeker als ze afkomstig zijn van commerciële partijen) bevatten conserveringsmiddelen (linksom of rechtsom) en worden steriel geproduceerd. De besmettingen die er bij gebruik noodzakelijkerwijs inkomen worden door deze conserveermiddelen gedurende een zekere tijd (de geclaimde shelf life) afdoende bestreden, mits oordeelkundig bewaard...

Iets anders zou ik me zo niet voor kunnen stellen. Overigens gebruik ik zelf na het scheren, en voor het aanbrengen van de ASB altijd een blok aluin, om alle wondjes (ook de micro's die je niet ziet maar wel voelt als je er met dat blokkie overheen gaan ;-) ) te dichten en de huid strak te trekken. Dat strak trekken heeft gelijk het bijkomende voordeel dat het scheerresultaat daarna gladder aanvoelt.

Posted

Ben ik dan de enige die dat spul van Nivea helemaal niet zo geweldig vind? Al die glycerine maakt m'n huid wel zacht maar verder doet het niet veel. Ik gebruik het weleens maar dan doe ik wat druppels op m'n hand en doe daar dan een scheutje alcohol houdende aftershave bij en meng dat alvorens aan te brengen, vooral Alcolada Glacial (zo een verkoelende menthol au de cologne) doet het erg lekker in zo een mix.

Daarna altijd wat ongeraffineerde rauwe sheabutter en ik ben er weer helemaal klaar voor.

Posted

In Duitsland dacht ik iets van 3,00 maar dat kijk ik bij beide supermarkten nog even na.

ReWe heeft wel de eigen merk ASB voor ongeveer dat bedrag, en evt. de Florena. Maar de Nivea is duurder.

Zelf vind ik de Sanex ASB beter aanvoelen dan de (vettige) Nivea.

Posted

ReWe heeft wel de eigen merk ASB voor ongeveer dat bedrag, en evt. de Florena. Maar de Nivea is duurder.

Zelf vind ik de Sanex ASB beter aanvoelen dan de (vettige) Nivea.

Ik ken ze beide. Ik heb eerst een fles Sanex gebruikt, prettige ASB maar wel zo dun als melk. De Nivea's voelen wat vetter aan maar zijn dat zeker niet in gebruik. Die van ReWe en Florena ken ik nog niet maar die test ik ook nog wel een keer als ik bij ReWe kom. (Florena heeft ook prettige gezichtscrème's die regelmatig GOED uit duitse testen komen)

Posted

<>

Overigens gebruik ik zelf na het scheren, en voor het aanbrengen van de ASB altijd een blok aluin, om alle wondjes (ook de micro's die je niet ziet maar wel voelt als je er met dat blokkie overheen gaan ;-) ) te dichten en de huid strak te trekken. Dat strak trekken heeft gelijk het bijkomende voordeel dat het scheerresultaat daarna gladder aanvoelt.

Ehhh u houd wel van een beetje SM?

Dat doet toch gruwelijk zeer over je hele gezicht?

Speldenprikken all-over?

Posted

Hij schrijft toch niet dat hij het voor z'n hele gezicht gebruikt? Aluin prikt alleen maar bij beschadigingen, elders niet.

Posted

Ik lees het wel zo: "wondjes die je niet ziet, maar wel voelt ..."

En anders zou de huid toch niet strakker voelen?

Posted

als ik aluin gebruik dan gaat het over het hele geschoren gedeelte heen.

alleen mn staafje gebruik ik echt alleen op wondjes.

Posted

Bij mij ook, warm water, koud water, aluin, koud water. Daarna ASB of splash. De stick gebruik ik alleen als het daarna nog bloedt. (Zeer zelden)

Posted

Komop VROEM, zijn we man of muis??? Zo voel je tenminste dat je leeft :D

Voor nog meer plezier; probeer eens Florida water als aftershave, heerlijk!!!

Posted
Komop VROEM, zijn we man of muis??? Zo voel je tenminste dat je leeft :D

Voor nog meer plezier; probeer eens Florida water als aftershave, heerlijk!!!

Kan Florida Water van harte aanbevelen, vooral die van L&K is lekker. Daarna taal je niet meer naar je balsempje of pijnstillertje of wat dan ook..... :mrgreen:

Posted (edited)

Bonnetje gevonden!

Nivea kostte dus EUR 4,35 nogal een verschil met hier.

8y8ujegy.jpg

Edited by Guest