Jump to content

Nieuwe shavette is er bijna, de Tedalus Essence

Recommended Posts

Posted

Mogelijks heb ik het er in het verleden al eens over gehad maar kon via een zoekopdracht niks vinden. Sinds 2 jaar ben ik op verzoek van de maker betrokken bij de ontwikkeling van deze shavette waarbij ik testexemplaren ontving voor reviews, een aantal andere bekenden en kappers waren ook testers. Het is een lange weg geweest om het beste materiaal voor mes, handvat, magneten, etc te vinden. Wist niet dat er zoveel bij kwam kijken en dat het zoveel kost.

Ik heb toch al tientallen shavettes gebruikt maar deze krijgt toch een plaatsje in mijn top 2. Vind hem eerlijk gezegd niet alleen heel praktisch en lekker om mee te scheren maar is ook visueel heel aantrekkelijk naar mijn bescheiden mening. Maakt gebruik van single edge, injector, hele en halve DE mesjes. Een volledige review volgt van zodra ik toelating krijg om deze te publiceren. (ps. geen financiële of materiële voordelen zijn hier voor mij aan verbonden, gewoon enthousiast met het eindresultaat al moet ik bekennen dat het ontzettend leuk was om bij het hele proces betrokken te zijn)

https://www.tedalus.com

https://youtube/GItP_ijqK8A

649907631_5f35544d6760b02b37b92a5e_PortePhoto(1)-p-1080.thumb.jpeg.0e8d3ece1ce2edbfc14a904c4e40fb75.jpeg

• I like it 10
Posted

Het ontwerp ziet er inderdaad heel mooi uit. Het feit dat je verschillende soorten mesjes kan gebruiken lijkt me een heel groot voordeel. Nu maar hopen dat de prijs mee gaat vallen. Ik vind de Feather SS al prijzig ?

• I like it 2
Posted

Prijs weet ik nog niet, zal wel een stuk boven de Feather SS liggen maar is normaal gezien de gebruikte materialen. Het laden is makkelijk, je trekt of schuift beide delen van elkaar, mesje erin en je legt beide delen weer op elkaar.

• I like it 1
Posted

ziet er zeer gelikt uit. Wat voor materialen hebben ze er voor gebruikt? Zo te zien wordt hij erg prijzig...Ik ben erg benieuwd naar je review

• I like it 1
Posted

17-4 PH stainless steel and sandblasted hard anodized 7075 aluminium. 17-4 is zeer hard, de Paradigm 17-4 die ik heb is al een paar keer per ongeluk op de tegels gevallen en je ziet er werkelijk niets aan, wel heel erg belastend op de machines om te verwerken. Review kan ik pas plaatsen na toelating wat ik begrijp, heeft ook geen nut dat ik dit nu doe als hij nog niet verkrijgbaar is.

• I like it 2
Posted

Heel erg mooi,,,  ?

Momenteel de Feather Artist, maar deze is toch wel een stuk exotischer om te zien.

Hopelijk valt de prijs een beetje mee....

• I like it 1
Posted

net even gevraagd en dit is wat hij wist te vertellen:

The retail price (including stand) will be 299USD
The retail price razor only will be 229 USD.
Kickstarter early bird price will be 159 USD.

I am also adding an additional feature to the website. I give people the option to reserve the razor at the lowest price
by putting down 1 USD. That way they get the lowest price even if the limited quantity will allready be sold out.
At the same time they can join a private facebook group to get more insight and talk with me about the razor etc.

Ok niet goedkoop maar dan moet je in gedachten houden dat een goede kwaliteit open scheermes ook rond deze prijs start, krabbers in deze regio qua prijs zijn er ook plenty. We zullen zien of het een succes wordt, ik ben bevooroordeeld natuurlijk want ik heb er al mee geschoren 😜

• I like it 5
Posted

Het is de prijsklasse van high-end scheerproducten vandaag de dag. Als je ziet dat ook vele van dat top spul ook nog lange wachtlijsten hebben, dan passen ze prima in dat segment. Wel nieuw dat het hier om een shavette gaat. Behalve de Feather zijn shavettes tot nu toe vrij goedkoop. Volgens mij is dit de eerste design shavette op de markt. kans is groot dat ze als warme broodjes over de toonbank zullen gaan....

• I like it 1
Posted

weet het eerlijk gezegd niet, rare tijden. Hij heeft heel wat ontwerpen getest en zowel hij als de testers kwamen tot de conclusie dat als alles gezegd en gedaan is je altijd tot hetzelfde besluit komt. Of je doet toegevingen in materiaal en productie en eindigt met een product waar je niet 100% achter staat in de hoop dat het beter zal verkopen of je kiest voor de allerbeste materialen en CNC vervaardigd en dan kan je niet anders als dat doorrekenen. Naar mijn bescheiden mening is de weg die hij koos de beste. Je hebt mensen die kopen in het onderste segment, wat duurder of top segment (Is allemaal ok, het scheerplezier hoeft niet af te hangen van de $$$ die je eraan besteed). Je moet een keuze maken waar je als producent voor kiest te produceren. 

• I like it 4
Posted

De early bird prijs is nog te doen mits ze binnen de EU versturen. Ik blijf persoonlijk alleen wat voorzichtig met het gebruik van magneten als sluiting van een scheermes/shavette. Als ze net niet sterk genoeg zijn tik je de onderdelen vrij makkelijk los en zit je met een onbeschermd mesje. Als ze sterk zijn krijg je ze niet makkelijk van elkaar én hebben ze invloed op de overige metalen in de directe omgeving (worden gemagnetiseerd). 

@Snuff wat zijn jouw ervaringen m.b.t. de magnetische sluiting.

Posted

Ik snap je zorg aangaande de magneten, ik heb inderdaad ook al beide toestanden meegemaakt met shavettes (ook bij deze in de eerste testexemplaren) maar hij gebruikt nu samarium cobalt magneten en die doen het heel erg goed.

• I like it 3
  • 6 months later...
Posted

Juni wordt ie algemeen beschikbaar, ze zullen via een shop in Duitsland en de US verzonden worden om de extra douane kosten te ontlopen

Eerste scheerbeurt met de finale versie was heel goed, afwerking is super (je moet maar  eens proberen op de foto's  de scheiding te vinden van de kop die je los moet schuiven om mesjes te plaatsen), magneten zijn wel erg sterk, dat is even wennen. Na een  paar weken gebruiken geef ik nog verdere ervaringen. De straks verkochte shavette komt in een zwarte doos, die van mij is kaki (past wel bij een ex militair 😏)

IMG_3886.thumb.jpeg.4f5b2968217ee7244e939ff7454865f1.jpeg

IMG_3887.thumb.jpeg.f85f0fde305ebe78dfa1ca7d8966b7dc.jpeg

IMG_3888.thumb.jpeg.79df688692a17f9bad92e9912c6e141e.jpeg

• I like it 9
Posted

Ik heb de info mail dinsdag ontvangen en moet bekennen dat het toch een beetje begint te kriebelen. Hopelijk kost hij niet meer dan ongeveer €150 (korting inbegrepen). Op de website vind ik hetvolgende terug:

"Simply sign up below to get notified when we launch and get the advantage of a limited 30% discounted price."

Geen idee hoe de korting verkrijgen en gebruiken praktisch gezien in z'n werk gaat. Krijgen zij die op de mailing list staan een coupon code of iets dergelijks?

Posted

Iedereen die toen heeft ingeschreven krijgt de korting, weet de juiste prijs nog niet maar zal meer als 150 zijn denk ik 

Posted
9 minuten geleden, Snuff zei:

Iedereen die toen heeft ingeschreven krijgt de korting, weet de juiste prijs nog niet maar zal meer als 150 zijn denk ik 

Op 22-9-2020 om 19:13, Snuff zei:

net even gevraagd en dit is wat hij wist te vertellen:

The retail price (including stand) will be 299USD
The retail price razor only will be 229 USD.
Kickstarter early bird price will be 159 USD.

I am also adding an additional feature to the website. I give people the option to reserve the razor at the lowest price
by putting down 1 USD. That way they get the lowest price even if the limited quantity will allready be sold out.
At the same time they can join a private facebook group to get more insight and talk with me about the razor etc.

Ok niet goedkoop maar dan moet je in gedachten houden dat een goede kwaliteit open scheermes ook rond deze prijs start, krabbers in deze regio qua prijs zijn er ook plenty. We zullen zien of het een succes wordt, ik ben bevooroordeeld natuurlijk want ik heb er al mee geschoren 😜

Bovenstaande prijzen kloppen niet meer dan? $159 is ongeveer €132. Zelfs met BTW en verzendkosten erbij, zou je ruim onder de €200 moeten zitten dan.

Posted

Het is niet aan mij om prijs te geven, de maker heeft te kennen gegeven dat hij zelf op het moment dat ze te koop komen de prijs zal bekend maken, ik weet zoveel als jullie. Uit dank voor het testen heb ik de eerste ontvangen en kan deze dus een goede maand eerder gebruiken, ik zie dan wel wat de prijs is, ik wil hem graag behouden.

• I like it 3