Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is er ergens een overzicht voor krabbers?  Zoals Harkos bijvoorbeeld beschrijvingen heeft gemaakt over mesjes.

Zo niet, moet dat er niet komen? Ik denk nu even hardop aan een "open" spreadsheet of zo waar iedereen kan stemmen op efficiënte/comfort, het uiteindelijke gemiddelde zegt dan wel wat.

• I like it 3
Posted

En hoe wordt de onderlinge vergelijking van krabbers m.b.t. mild of agressief  “gewaarborgd” als verschillende mensen een waardering gaan aangeven? Het is al lastig als één persoon dat doet, laat staan dat diverse personen met verschillende mesjes en verschillende type huid dat gaan doen. 

Posted

een index met link naar krabbers waar iedereen zijn ervaring/mening kan geven zou handig kunnen zijn.  Stel dat je als nieweling geïnteresseerd bent in een Merkur 34, dan zou zijn index wel nuttig kunnen zijn, in plaats van via de zoekfunctie te moeten gaan

Natuurlijk, zoals steeds, zal UEKAZ blijven gelden, net als het advies als je twijfelt tussen 2 krabbers: "dan neem je ze toch alle 2"?

• I like it 3
  • Haha 2
Posted

Zeep reviews zijn ook zo subjectief als het maar kan, en toch is daar vaak wel iets waardevols uit te destilleren.

• I like it 1
Posted

Ik denk inderdaad wel dat het nuttig kan zijn, als je bijvoorbeeld op zoek ben naar een wat agressievere krabber dat je de meningen van andere in 1 lijst kan bedijken.
Ik heb even een opzetje in een spreadsheet gegooid, met wat ik ongeveer voor ogen had. Er zijn hier vast wel mensen aanwezig die beter kunnen omgaan met spreadsheets/excel. ?Misschien kan het ook wel in de forum software, ik heb geen idee.

Posted
12 minuten geleden, Rob zei:

Ik denk inderdaad wel dat het nuttig kan zijn, als je bijvoorbeeld op zoek ben naar een wat agressievere krabber dat je de meningen van andere in 1 lijst kan bedijken.
Ik heb even een opzetje in een spreadsheet gegooid, met wat ik ongeveer voor ogen had. Er zijn hier vast wel mensen aanwezig die beter kunnen omgaan met spreadsheets/excel. ?Misschien kan het ook wel in de forum software, ik heb geen idee.

Ik vind dit een leuk idee, het realiseren is wat lastiger. Spreadsheet zou kunnen werken maar wil je echt een systeem met cijfers?

Of wil je dat iedereen die deze krabber gebruikt wat zegt over de krabber? Ik persoonlijk vind een korte review altijd fijner om te lezen en te interpreteren dan wat cijfers. 

Wellicht kunnen we een spreadsheet maken met minder vakjes maar waarin iedereen wat zegt over de krabber? 

De spreadsheet kan ook verdwijnen en plaats maken voor een online (word) achtig bestandje dat kan ook via google (gratis) 

Dat is makkelijker aan te passen en je zou kopjes kunnen maken per merk en subkopjes per soort krabber.

Dit zou kunnen op alfabet en zou er zo uitzien: 

Inhoudsopgave: 
Hoofdkop: Merkur 
Subkop: 34c 
(
reviews van leden.)

Subkop: 47C 
(
reviews van leden.)
Hoofdkop: Muhle:
Subkop: Progress
(
reviews van leden.)
Subkop: Futur  
(
reviews van leden.)

Je zou dan ook nog wat informatie over het merk kunnen loslaten in de hoofdkop. 

Leden kunnen dan hun reviews plaatsen onder de subkopjes. En iemand hoeft dan maar te klikken op de krabber die hij wil en ziet dan wat geschreven reviews. 

Dit is makkelijker op te zetten en dit is ook makkelijk aan te passen, mocht een krabber uit de productie gaan of mocht er een krabber bij komen van een werk. In excel moet je dan allerlei cellen gaan verslepen. Een word documentje is enkel een paar enters, nieuwe subkop maken en klaar.  Je kan makkelijker inspringen als je snapt wat ik bedoel? 

Je zou dan ook nog periodiek het word document kunnen kopiëren en in een topic kunnen plaatsen met ctrl f kan dan ook gezocht worden.

Posted
16 uren geleden, JvdK zei:

En hoe wordt de onderlinge vergelijking van krabbers m.b.t. mild of agressief  “gewaarborgd” als verschillende mensen een waardering gaan aangeven? Het is al lastig als één persoon dat doet, laat staan dat diverse personen met verschillende mesjes en verschillende type huid dat gaan doen. 

Wat moet er 'gewaarborgd' worden dan? Toen jij een krabber kocht heb je niet gekeken naar wat andere zeiden en heb je gewoon blind eentje aangeschaft? 

Posted
9 minuten geleden, meemai zei:

Ik vind dit een leuk idee, het realiseren is wat lastiger. Spreadsheet zou kunnen werken maar wil je echt een systeem met cijfers?

Of wil je dat iedereen die deze krabber gebruikt wat zegt over de krabber? Ik persoonlijk vind een korte review altijd fijner om te lezen en te interpreteren dan wat cijfers. 

Wellicht kunnen we een spreadsheet maken met minder vakjes maar waarin iedereen wat zegt over de krabber? 

De spreadsheet kan ook verdwijnen en plaats maken voor een online (word) achtig bestandje dat kan ook via google (gratis) 

Dat is makkelijker aan te passen en je zou kopjes kunnen maken per merk en subkopjes per soort krabber.

Dit zou kunnen op alfabet en zou er zo uitzien: 

Inhoudsopgave: 
Hoofdkop: Merkur 
Subkop: 34c 
(
reviews van leden.)

Subkop: 47C 
(
reviews van leden.)
Hoofdkop: Muhle:
Subkop: Progress
(
reviews van leden.)
Subkop: Futur  
(
reviews van leden.)

Je zou dan ook nog wat informatie over het merk kunnen loslaten in de hoofdkop. 

Leden kunnen dan hun reviews plaatsen onder de subkopjes. En iemand hoeft dan maar te klikken op de krabber die hij wil en ziet dan wat geschreven reviews. 

Dit is makkelijker op te zetten en dit is ook makkelijk aan te passen, mocht een krabber uit de productie gaan of mocht er een krabber bij komen van een werk. In excel moet je dan allerlei cellen gaan verslepen. Een word documentje is enkel een paar enters, nieuwe subkop maken en klaar.  Je kan makkelijker inspringen als je snapt wat ik bedoel? 

Je zou dan ook nog periodiek het word document kunnen kopiëren en in een topic kunnen plaatsen met ctrl f kan dan ook gezocht worden.

In principe allebei, een korte review/opmerking en een cijfer. Zodat je uiteindelijk wel in een oogopslag wat te vergelijken hebt. Daarom dus gekozen voor een spreadsheet.
Het zoeken met ctrl-f kan hier ook, en een mes toevoegen is kwestie van een regel invoegen en mes erbij zetten. Je idee van hoofdkop (merk) subkop(type) ben ik mee eens.

Posted
34 minuten geleden, Rudi zei:

Ik kan op mijn site wel een stuk inruimen voor krabbers als daar behoefte aan is.

Dat zou een leuke toevoeging aan de site zijn ??!

• I like it 1