Rudi Posted September 12, 2020 Posted September 12, 2020 Ik liet vanmorgen voor het douchen m’n nieuwe dassenkwast weken in mijn scuttle, en de geur voordat hij erin ging was beduidend anders dan toen hij eruit kwam ?. Nu las ik laatst in een draadje van @Daan dat zijn nieuwe kwast door de verkoopster al voorgewerkt was met een zeep. Weet iemand ( @Jan Zoethout ) hier meer van? Wat zijn de mogelijkheden om de begrijpelijke dierlijke geur er versneld uit te krijgen zonder dat het slecht voor de haren is?
Jurre Posted September 12, 2020 Posted September 12, 2020 Beetje shampoo opschuimen op je hand doet wonderen. Zonder conditioner is het beste! 1
dhr K Posted September 12, 2020 Posted September 12, 2020 Shampoo en ook een aantal keren met een (sterke) scheerzeep op de hand opschuimen. Niet alleen de geur gaat weg maar de kwast opent zich 1
Chay_1974 Posted August 18, 2021 Posted August 18, 2021 Ik was nieuwe kwasten altijd eerst een keer met een milde haarshampo. Voor de rest is het volgens mij gewoon effe de neus dichtknijpen. Bij mij was de geur er na een keer of drie vier er wel uit. 1
MacMarty89 Posted August 19, 2021 Posted August 19, 2021 Mijn methode voor een dassenharen kwast is: Wassen met shampoo en conditioner; Paar uur in een mok met shampoo laten staan; 24-uur laten indrogen met scheerzeep en dan uitspoelen (herhaal indien nodig) Geen geurtjes van natte hond, meteen lekker ingebroken. Voor een varkensharen kwast gebruik ik wel een andere methode (zie: Aggressive boar brush break-in | Badger & Blade (badgerandblade.com)
Ric325i Posted December 16, 2022 Posted December 16, 2022 @ MacMarty89 zou deze agressieve methode ook toe te passen zijn op een semoque (boar/badger) mix kwast is dat echt Not Done voor das haren? Mocht iemand anders nog goede tips hebben graag. 24 uur in de koelkast zetten enz heb ik ook al geprobeerd en wie weet herhaal ik die procedure nog een keer.
MacMarty89 Posted December 17, 2022 Posted December 17, 2022 Probeer eerst maar eens hoe ver je komt met de niet-agressieve methode. Daarna kun je altijd nog opschalen.
Recommended Posts