Jump to content

SOTD: 18 november - 24 november 2013

Marcel

Recommended Posts

centerhttp://i.imgur.com/8Hk6hCz.jpg[/img]

Shaving Society

Tcheon Fung Sing

Zal het kort houden vandaag!

Setup:

Gilette Super Adjustable op 9 met Astra SP (1)

Semogue 1305 (niet op foto, vergeten)

TFS Zagara e Gelsomino pre-shave

TFS Neroli Strong scheerzeep

TFS Zagara e Gelsomino ASB

De Zagara e Gelsomino producten matchen qua geur heel fijn bij de Neroli Strong.

Nette DFS shave, 2 pukkeltjes opengehaald. 2 passes ook maar gedaan, meer was eigenlijk niet nodig vandaag.

Na een maand of 8 weer eens aan de Cella.

- proraso pre sensitive

- cella

- omega 10019

- lord LP1822

- gillette super nacet (van flying eagle/Shanghai voor de Maleise markt)

- med-ex Florida water

Die super nacet is één van de aardigere mesjes van Flying Eagle, niet heel bijzonder maar wel met een prettige feedback. Na al die Monsavon was ik vergeten hoe makkelijk Cella opschuimt dus ik zat met lather voor minstens 3 passes teveel.....

DFS in twee passes, lekker geschoren!

de89

Personna, 2e keer

BdF Classico

Omega 10019

Proraso splash

DVH asb

Personna is wel oke, maar haalt het niet bij Polsilver. Voelde wat minder soepel, een beetje schrapend zelfs.

Maar al met al toch glad zonder irritatie achteraf.

De BdF Classico is prima spul, maar dat had ik ook wel verwacht. Eigenschappen natuurlijk hetzelfde als de Raffinato, super! Een lekkere frisse geur, met iets fruitigs, citrusachtig.

Fijn geschoren.

Feather Popular

Personna Platinum Chrome (3e dag)

Omega 10019

Arko zeep

Pitralon Classic

Met twee scheergangen en een keertje extra over de kin een prima resultaat. Ik heb er een reserve Feather Popular bij gekocht, vanwege de (onbevestigde!) geruchten dat hij uit productie zou gaan. Ik las dat ergens op B&B, maar op de Jatai site stond hij nog gewoon, dus hoeveel er van waar is? Maar in ieder geval is een tweede exemplaar helemaal geen gek idee.

Lekker even een weekje vrij dus wat meer tijd en daarom lekker in de ochtend geschoren.

Eerst even douchen terwijl het warme water de scheerkwast en scheerkom lekker op temperatuur brengt.

Het einde van de BdF Classico komt nu echt wel in zicht, wat een lekker spul is dat.

Feather mesje voor de tweede keer in de Muhle Stylo dus die is ook nog scherp zat.

Aluin die nergens aansloeg na een derde pas.

Heerlijke BBS shave afgemaakt met TOBS sandelwood asg.

Guest JanWinters

Thuiswerkdag, dus iets meer tijd voor de scheerbeurt. Vooral rustig aangedaan met inzepen en ik moet zeggen dat de huidirritatie minder is dan de vorige keer.

Feather Popular met Dorco ST300 (1x);

Proraso groen, de zeep;

Omega 81054 (varken);

TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli.

Lekker glad en deze keer bloedloos :)

Als beginner mijn setup :

Scheermesje Polsilver Super Iridium

Scheermes Pearl TP SSH02S

Scheerschuim uit een kuipje Vergulde hand

En voor alle zekerheid ;)

Aluin Blok

Wat razorburn op mijn linkerwang. Pakketje vandaag binnen gekregen en kon het natuurlijk niet laten om "haastig" even mijn linkerwang te proberen zonder schuim :oops: . Daarna op mijn gemakkie met scheerschuim afgemaakt.

Het viel me voor de eerste keer niet alles tegen, moet wat wennen aan de juiste hoek. Wangen, nek gaat prima, nog even alleen met de groeirichting meegeschoren. Bovenlip, mondhoeken wat voorzichtiger.

Even met de aluinblok er over en afgeblust met Hugo Boss aftershave.

Morgen gaat mijn zoon (16) ook een poging wagen, ben benieuwd.

Groeten, Bram

Proraso Omega Brush

Edwin Jagger DE89L

Feather

Proraso Sensibili shaving soap

Nivea Sensitive ASB for Men

Na een tijdje geschoren te hebben met de krabber die ik van Merwtje heb overgenomen, nu weer terug naar de vertrouwde setup. Door de ervaringen met de krabber van Merwtje (waarbij je weinig fout kan doen) heb ik nu redelijk de goede hoek gevonden, in combinatie met mijn EJ89L geeft dit een scheerbeurt met vrijwel geen bloedpuntjes. Ik ben in ieder geval enorm tevreden.

Fijne dag allemaal!

EJ de89l

Personna, 3e keer

Omega 10019

Godrej zeep

Gillette asb

De Personna beviel nu voor de derde keer veel beter dan de eerste en tweede keer.

Godrej is een apart zeepje. Wel fijne zeep, geeft mooi schuim. Maar die geur is een beetje apart, lijkt een beetje op een oud hotelzeepje ofzo. Verder niet slecht.

Omdat dit het kleinste zeepje is en al een beetje over datum, ga ik deze proberen als eerste helemaal op te maken. Dan kan ik meedoen aan Talibeards "opmaak-aktie".

Dus dat wordt om de dag Godrej gebruiken.

Godrej is een apart zeepje. Wel fijne zeep, geeft mooi schuim. Maar die geur is een beetje apart, lijkt een beetje op een oud hotelzeepje ofzo. Verder niet slecht.

Omdat dit het kleinste zeepje is en al een beetje over datum, ga ik deze proberen als eerste helemaal op te maken. Dan kan ik meedoen aan Talibeards "opmaak-aktie".

Dus dat wordt om de dag Godrej gebruiken.

Alvast van harte welkom!

Die Godrej shaving round schuimt helemaal niet slecht nee, maar het geurtje is maar zozo en heeft vaag ook iets van oude urine weg alsof een toilet net schoongemaakt is maar het schoonmaakmiddel net niet sterk genoeg was...

Weet je zeker dat het over de datum is of kan het ook een productiedatum zijn, sommige landen gebruiken die namelijk? Op de mijne staat trouwens helemaal geen datum.

whahaha! gatverrrredamme! wat een vergelijking!

Het zeepje is over datum, de productiedatum stond er idd naast.

Verder rook het niet bedorven ofzo, maar het is gewoon niet mijn geur.

Ik zag trouwens op verschillende amerikaanse fora dat ze er juist enthousiast over waren. ze smeten met termen als "barbershoppy scent" en vonden het vooral interessant omdat het moeilijk te verkrijgen is. er schijnt ook een creme te zijn. op de site van godrej kan ik gek genoeg niets vinden over de scheerproducten.

Het luchtje is ook niet iets van bederf, het is gewoon mijn associatie ben ik bang...

De crèmes schijnen van een hoger niveau te zijn, een beetje in de Engelse traditie, maar ik denk ook dat het 'van ver is lekkerder' zeker meespeelt. Bovendien houden ze op Amerikaanse fora echt niet zo van een genuanceerde mening dus het is gauw alles of niets.

Shaving Society

Vandaag een shave met een creme die ik voor test doeleinden geleend heb van een vriend van me. Kreeg het aanbod om deze eens te testen omdat ik de creme helemaal nog niet kende en ook nog nooit van gehoord had, dus zodoende.

Wel weer zonder fotos, want de telefoon weigerde dienst vandaag. :( SD kaartjes die falen zijn nooit fijn :(

Setup:

Pearl met Voskhod (nieuw)

Semogue 1305

Dr.Selby Luxury Lavander Shaving Cream

Floid Blue Afftershave

Standaard zoals iedere keer, lekker gedouched. Alles weer mooi schoon en goed nat zodat de baardharen weer lekker zacht zijn.

Kwast ondertussen lekker laten weken.

De Semogue begint de laatste tijd lekker mee te werken gelukkig! Hele fijne kwast, lekker formaat en bovendien lekker zacht! (en niet duur!)

De creme is een beetje een apart geurende. Het zou lavendel moeten zijn, maar ik vind m daarvoor een beetje kruidig ruiken. Zelf heb ik een beetje het idee dat er ook een vleugje eucalyptus bij zit. Het ruikt op zich niet verkeerd, maar het is wel apart.

De creme is qua dikte/structuur wel aardig vergelijkbaar met de TFS Razero cremes. Leuk kleurtje zit er ook aan, knalgroen :D

De creme schuimt vrij snel op, schuim blijft ook lichtgroen. Geurtje blijft zacht op de achtergrond aanwezig. Best lekker!

Schuim is flink dik op te kloppen en voelt vrij zacht aan op de huid. Creme bied ruim voldoende aan bescherming en voelt knap slick aan. Ik vond m wel redelijk vlot opdrogen, wat jammer is. Persoonlijk is het nog niet zon ramp, omdat ik redelijk de vaart erin kan houden met scheren, maar voor de mensen die wat langzamer zijn kan dat wel een probleem opleveren.

Het scheert overigens wel heerlijk weg! Mes glijd met gemak overal doorheen en de huid blijft prima aanvoelen, zelfs na 3 passes en wat kleine touch-ups!

Lekker afgerond met de Floid Blue (y)

Resultaat is weer een irritatieloze, 3 pass BBS shave.

Creme is qua geur niet de meest interessante, qua prestatie ruim voldoende! Prijs kan ik niets over zeggen, heb de creme namelijk nog nergens in winkels gespot.

Fijne avond!