Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Vanochtend in alle vroegte heb ik de forum software geüpdated van 4.4.10 naar 4.5.2. Dit is een major release upgrade zoals ze dat noemen. Heeft ook even wat voeten in de aarde gehad en ik ben nog bezig alle veranderde vertalingen goed te krijgen.

Met de upgrade is ook de PHP versie geüpdated van 7.2 naar 7.4 en daarbij ook de diverse opties aangepast.

Er zijn ook wat cosmetische probleempjes met de verschillende thema's. Daar werk ik dit weekend ook nog aan.

Excuses voor het mogelijke ongemak. Mocht je tegen bepaalde dingen aanlopen, geef het dan even aan. En om een aantal van jullie al voor te zijn, Tapatalk ondersteuning blijft uitgeschakeld.

Gr.

Chris

• I like it 2
  • Thanks! 12
Posted

Grappig als je de volgende ochtend nog half slapend op de belangrijkste site van het hele net gaat kijken en dan ziet het er opeens anders uit dan gisteren avond. Moest toch even twee keer kijken. Bedankt voor het up-to-date houden Chris!

• I like it 1
Posted

Update, de meeste cosmetische dingen zijn aangepakt.

Er waren 55 pagina's vol met nieuwe vertalingen.

Nu heb ik voorgaande versies dit altijd braaf bijgehouden, maar het ontbreekt me nu aan de energie.
Dus heb ik het Nederlandse taalpakket er nu maar bij gekocht (op eigen rekening). Scheelt me weer.

Het is wel zo dat deze vertaling gemaakt is voor NL / BE waarbij sommige uitdrukkingen / vertalingen voor een Nederlander misschien niet zo gewoon zijn. Stoor je je aan bepaalde vertalingen, laat het me dan even weten, dan kijk ik of ik er wat anders van kan maken.

• I like it 1
  • Thanks! 3
  • 2 weeks later...
Posted

Hallo Chris,

In de vorige versie had je altijd een "ongelezen" en kwam je altijd op de plek waar je gebleven was met lezen. Ik vond het een prettige optie, scheelt scrollen naar beneden.

Is het mogelijk/wenselijk om dat terug te krijgen??

Overigens complimenten voor de site. Mag ook wel eens gezegd worden

Posted

@Woodface hoe deed je dat voorheen dan?

Ik ga altijd via Activiteit -> Ongelezen inhoud, dan zie ik - zoals verwacht - de ongelezen inhoud, daarna klik ip op het "tijdstip" (hieronder "52 minuten geleden") en dan kom ik bij het laatst ongelezen bericht uit dat topic uit. Zie hieronder.

image.png

Posted

@ChrisVanMeer voorheen stond bij de onderwerpen "ongelezen".

Voorbeeld: bij de Yaqi club (als onderwerp) stond "ongelezen". Als je daarop klikte kwam je automatisch op bij het door jou laatst gelezen bericht in dat onderwerp

Als je op ongelezen inhoud klikt zoals jij bedoeld, kom ik in dat onderwerp op pagina 1 van dat onderwerp, terwijl er bijv. 6 pagina's zijn en moet ik zelf het door mij laatst gelezen bericht zoeken, waar je voorheen op de "oude site" automatisch kwam.

Hoop dat mijn vraag zo duidelijker is

Posted

Dit werkt op de mobiele site ook niet meer. Voorheen als ik op de titel van een post klikt kwam ik bij mijn laatst gelezen bericht. Nu kom ik ergens midden op de laatste pagina uit.

Posted

Ik ben er uit.

In je accountinstelling kan bij Inhoud weergave gedrag "Breng me naar de laatst gelezen reactie" aanvinken.

Die bedoelde ik. Voorheen stond op de site bij een item "ongelezen" 

• Thanks! 3
Posted

Ik heb zojuist de oude social info applicatie verwijderd en de nieuwe variant gekocht en geïnstalleerd.
Dit kan zorgen voor links naar diverse social media, zoals hieronder te zien:

image.png

Je kunt dit instellen onder je profiel -> Sociale Media

Als je hier voorheen al gebruik van maakte, zul je dit even opnieuw moeten instellen.
Excuses voor het ongemak.

Tevens is de "snel vermelden" knop nu ook weer terug.

image.png

Evenals de "wijzig" en "voorbeeld" knop.

image.png

image.png

• I like it 4