Ga naar inhoud

SvdD van maandag 7 september tot en met zondag 13 september

Aanbevolen berichten

Voor deze Zondag gekozen voor mijn Ern 7/8 straight razor. Na een ritje over mijn coticule een fijn scherp doch comfortabel mes.

Deze keer een wat meer exotische scheerzeep.

John frum van phoenix. Prettig geurende zeep die een bak aan verzorgend schuim gaf.

Kwast  : Yaqi texudo kwast .  

After shave : kruidvat balsem en deze keer wat anders.  8 halve liters grolsch opdrinken om mijn huid van binnen uit te hydrateren. Wel 3 druppels glycerine toevoegen.  1 fles gebruiken als splasch.  😊

Even serieus.     Pinaud after shave lotion is één van mijn meest favoriete geuren en ik gebruik hem vaak. Ik had nog een half flesje toen ik wat scheerspullen had besteld . Om geen bezorgingskosten te betalen  , direct maar een flesje pinaud mee besteld en Oeps en dat was de grote uitvoering. Daarom maar over gegoten in een grolsch fles .  

Met een glad geschoren gezicht de zondag in.   Prettige dag heren

20200913_114736.jpg

• Vind ik leuk 7
  • Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - zondag 13 september 2020

SOTD_20200913
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Timeless Razor - Scalloped - 0.95mm - TRH2 - Polished
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Declaration Grooming - The Jefferson Storm Laser Dragon B9A - 28mm Fan (Das - Finest)
  • Scheerzeep: Declaration Grooming - Milksteak Semicolon LE Charity
  • After-Shave: Zingari Man - Unscented - Balsem
  • Geurtje: Frederic Malle - L'Eau D'Hiver - EdT (50 ml)
  • Vind ik leuk 9
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag maar eens een voor mij onbekend mes gebruikt: Derby Extra (met dank aan @Levi).

Verder dus bekende elementen: shavette, fine santal absolut zeep, en Apothecary87 scheerolie als pre-shave, al staat die niet op de foto.

Het begon al met een bekend gevoel dat dit mes het net de scherpte mist om mij comfortabel te scheren: het trok een beetje.

Maar goed, ik kan me tegenwoordig vrij goed redden met suboptimale mesjes.

De beurt viel wat tegen qua comfort, en ik heb ook weer wat bloed getrokken in de hals, maar verder was het een geslaagde scheerbeurt.

Ik ben benieuwd hoe ik de tweede poging ga ervaren.

spacer.png

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.