Jan Zoethout Posted September 3, 2020 Posted September 3, 2020 Op verzoek van @Lampuhkap een kwast in elkaar gezet. Het handvat van Wolf Whiskers - The Shave Market 2020 - kwam als eerste binnen: Een flinke jongen, voor een flinke borstelkop van 30 mm. Een paar dagen later arriveerde de borstelkop: Van OUMO Brush: SHD Handmaster finest 2-band das, 30 mm, fan vorm. Gelijk aan het werk gegaan: Een schijfje kurk ingelijmd om de juiste hoogte in te stellen. Als dat mogelijk is heb ik de diepte van het gat wat groter - ondieper kan ik het wel maken, dieper niet ... Om de borstelkop tijdens het uitharden van de epoxy goed op z'n plaats te houden: een "tuigje". Voor het lijmen van de borstelkop gebruik ik Bison Kombi Pro XL 2-componenten lijm, vanwege de ruime verwerkingstijd. En dan is 't wachten totdat de epoxy uitgehard is. De volgende dag het "tuigje" weggeknipt ... ... en een testschuimpje om de beestenstank een beetje te verhullen, en ... om de kwast mooi "in bloei" te zetten. En na een dagje drogen: Een fors (en heel fraai) handvat met een even forse (en fijne) borstelkop - tezamen een prachtige grote kwast ... Het lijkt mij dat Bram wel in z'n nopjes is 11 1
Lampuhkap Posted September 3, 2020 Posted September 3, 2020 ❤️ Jan, super! Het is echt een prachtding geworden. Loft precies goed gekozen, perfecte hoeveelheid backbone, heerlijk zacht op de toppen en man, man wat is dat ding GROOT! Halve gezicht is gewoon weg bij het aanzetten van de kwast voor een facelather. Geniaal Eerste shave zit erop, zie SOTD's en hij staat nu achter me te drogen en nog verder uit te bloeien. Dus die gaat alleen nog maar groter worden hahaha! Nogmaals bedankt voor het aannemen van het werkje en voor de supersnelle service! Liep allemaal perfect qua timing! 3
dhr K Posted September 3, 2020 Posted September 3, 2020 zeer mooi ding! Gefeliciteerd de maker en de eigenaar 1
Recommended Posts