Jump to content

Rockwell 6s de moeite waard?

meemai
 Share

Recommended Posts

Ik overweeg een krabber te kopen, momenteel gebruik ik mijn oude feather met vlindersluiting van 20 euro voor mijn hoofd.

De Merkur Futur is mij gewoonweg te agressief dat ding is achteraf wel een miskoop geweest.

Na een beetje research kwam ik uit op de Rockwell 6c of 6s, het fijne lijkt me het verschil in platen.

Op die manier kan je met 6 settings knoeien, natuurlijk zal je uiteindelijk een favoriete hebben die je het meest gebruikt.

Het lijkt me dan ook een perfecte eerste krabber voor mijn kop. 

Wat zijn jullie ervaringen met de Rockwell? 

Ik lees dat sommige de gamechanger prefereren maar goed dan zit je vast aan een plaat, of je moet er meerdere kopen.

Ook vind ik de gamechanger te duur in Nederland.  De gamechanger 68 is in Amerika 55 dollar dat is 46 euro, in Nederland kost hij vervolgens rond de 100 euro.

De 6s kost ook 100 euro in Nederland maar is in Amerika 100 dollar, dat komt neer op 83,83 euro. 

Met de 6s heb ik dan toch ook het gevoel dat ik echt iets in huis heb gehaald dat ook nog eens van de waarde is die ik ervoor betaal.

Want ik snap dat er in Nederland nog eens meer btw opkomt en nog wat andere kosten. 

Waarom de gamechanger van razorock echter meer dan twee keer zo duur wordt in Nederland is mij wel een raadsel, maar er zal een reden voor zijn.

Maar door al dit alles lijkt de Rockwell 6S me superieur. Hij is meer waard, en je krijgt 6 verschillende modussen. 

De 6C lijkt me ook niet verkeerd maar ik vind de 6S mooier uitzien (afwerking etc.) 

Kan ik hier eigenlijk een miskoop aan begaan of is er voor het geld iets beters op de markt? 

Wat denken jullie? 

jampot schreef 3 minuten geleden:

Mij bevalt de 6s uitstekend. Opgepikt voor ongeveer 80 euro vanuit de US. Mocht bij de douane nog ruim 30 extra aftikken. 

Ja ik zie dat hij hier gewoon verkrijgbaar is en ook nog eens 5% korting met de code voor het forum. ;) Dan is hij eigenlijk nog goedkoper hier dan daar. 

Zit alleen te dubben of de standaard nodig is ja of nee.  Ik lees namelijk dat die houdertjes er voor zorgen dat het water beter afloopt en het ziet wel leuker uit. 

Standaard zie er zeker leuk uit. Ik merk dat als ik hem liggend bewaar, dat hij nat blijft. Overigens blijft hij zonder standaard ook staan, maar natuurlijk wel minder stabiel. Zelf heb ik een Muhle houder, waar ik hem meestal ophang. 

Ik kan je de gamechanger aanraden, heb dit al eens vaker gezegd ik heb duurdere krabbers in het bezit (charcoal goods, Rocnel, black bird etc etc) maar prijs kwaliteit verhouding is er geen betere.

Ik zelf gebruik de 84p.

• Thanks! 1

Ik ben begonnen met een feather popular, maar vond deze te licht. 

Toen ben ik op zoek gegaan naar een degelijke razor die tegen een stootje kan en kwam uit op een RVS razor, die zijn niet kapot na een keer laten vallen, je moet weten dat we op dat moment ook druk in de verbouwing zaten/zitten en alles continu verplaatst werd.

Ook het kiezen van verschillende backplates sprak me bij de 6S aan. Zo ben je ook klaar voor de toekomst wanneer er meer behoefte is aan een agressievere krabber.

In verschillende review was men zeer te spreken over de 6S.

Nu mijn ervaringen:

Ik vindt hem nog steeds fantastisch en heb de popular doorgeschoven naar een vriend om het ook kennis te laten maken met krabbers. Ik wissel regelmatig van backplate ook afhankelijk van mesje. Enige combi die me tot nu toe slecht is bevallen is de 6S met Astra platinum mesjes. Dan heb ik overal kleine sneetjes zitten.

Het gewicht is fijn en stevig, inmiddels al 2x laten vallen en geen krasje te zien.

Wat me wel is opgevallen is dat niet bij elke backplate de kanten 100% gelijk zijn, zodat het ene scheervlak net iets efficiënter werkt dan het andere vlak (links vs rechts).

• Thanks! 1

Kazuya17 schreef op 31-8-2020 om 21:45:

Ik kan je de gamechanger aanraden, heb dit al eens vaker gezegd ik heb duurdere krabbers in het bezit (charcoal goods, Rocnel, black bird etc etc) maar prijs kwaliteit verhouding is er geen betere.

Ik zelf gebruik de 84p.

Typisch weer iets voor iemand uit Maastricht, de mensen uit Sittard een beetje van de wijs brengen. :( 

Ik ga erover nadenken..... Neig denk ik nog meer naar de Rockwell maar een Gamechanger is misschien ook de moeite waard.

Alleen ja al dat geld kan ik ook een tatara nodachi kopen of zo.

Keuzes, keuzes...

• Haha 1

meemai schreef 5 uur geleden:

Typisch weer iets voor iemand uit Maastricht, de mensen uit Sittard een beetje van de wijs brengen. :( 

Ik ga erover nadenken..... Neig denk ik nog meer naar de Rockwell maar een Gamechanger is misschien ook de moeite waard.

Alleen ja al dat geld kan ik ook een tatara nodachi kopen of zo.

Keuzes, keuzes...

Neem ze gewoon allemaal haha

• Haha 1

• 2 months later...

Heb zelf de 6s gekocht. Volgens de buitenlandse forums is het grootste verschil met de 6c het gewicht. Omdat ik gezegend ben met een gevoelige huid in combinatie met een zware baardgroei is gewicht een belangrijk element om de zwaartekracht te betrekken bij je scheerbeurt. Anders gesproken: hoe zwaarder de krabber hoe minder druk je hoeft te zetten om een goed scheerresultaat te behalen. 

• I like it 1

Zelf heb ik ook de 6s. Erg fijne krabber. Gaat perfect met mijn gevoelige huid. Inderdaad door het gewicht en je kunt de juiste baseplate kiezen. Bovendien vind ik de kwaliteit en afwerking van de 6s net iets beter dan de 6c.

• 1 month later...
  • 10 months later...