meemai Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Hey, Ik vroeg me af of we de kennis die hier rondloopt kunnen inzetten om een sample pack samen te stellen voor bijvoorbeeld beginners. Er zijn zoveel mesjes in omloop en de sample packs die online verkocht worden vind ik vaak niet echt toereikend. Veel meesjes missen en het zijn vaak maar een paar merken. Ik zat zelf te denken aan 10-15 (misschien meer) soorten mesjes die je moet geprobeerd hebben. Beginners kunnen vandaaruit zelf op ontdekking gaan. Is hier animo voor om hierover te gaan bakkeleien? Toen ik namelijk voor mijn hoofd ging zoeken ben ik her en der een beetje geholpen. Maar ik denk dat we best een leuk sample pack lijstje kunnen samenstellen. Het is denk ik wel nodig dat de mesjes goed te verkrijgen zijn, mesjes die niet meer gemaakt worden lijken mij beter niet genoemd te worden.
Levi Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Polsilver Super Iridium, Astra Superior Platinum horen zeker in die lijst. 1
Joost Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Nee, juist omdat het zoveel keus is, en het een personlijke keus is. Het kan wel een interessant topic opleveren, maar uiteindelijk komt iedereen mijn 'zijn mesjes' en gaat het dan uiteindelijk om een heel grote lijst waarmee uekaz een grote factor speelt. Dus ja, bakkelijen over waarom men bepaalde mesjes moet proberen lijkt mij een prima idee. Maar de lijst zou ik niet kenmerken als sample-lijst. 2
meemai Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Levi schreef 39 minuten geleden: Polsilver Super Iridium, Astra Superior Platinum horen zeker in die lijst. Ze moeten wel denk ik goed verkrijgbaar zijn en ik denk betaalbaar. Die eerste 2 zijn dat niet omdat ze uit de productie schijnen te zijn? Hoewel ze dat volgens mij al jaren zijn, maar goed... Joost schreef 17 minuten geleden: Nee, juist omdat het zoveel keus is, en het een personlijke keus is. Het kan wel een interessant topic opleveren, maar uiteindelijk komt iedereen mijn 'zijn mesjes' en gaat het dan uiteindelijk om een heel grote lijst waarmee uekaz een grote factor speelt. Dus ja, bakkelijen over waarom men bepaalde mesjes moet proberen lijkt mij een prima idee. Maar de lijst zou ik niet kenmerken als sample-lijst. Aah het is niet dat je ze moet kopen ik wil enkel een handvat bieden aan beginners. Ik zelf ben ook weer beginner betreft mijn hoofd, voor mijn gezicht ben ik nog nooit een echt slecht mesje tegen gekomen geloof ik. Ja misschien lada's die vond ik niet zo fijn wat ik mij zo kan herinneren. Kijk het wordt niet een 'Nee polsilver is beter dan,' topic. Ik wil kijken of we kunnen zien of we tot een consensus kunnen komen van een x aantal mesjes 10 - 15 waarvan je zou kunnen zeggen die zijn prima/goed om mee te beginnen en vandaaruit kun je verder kijken. Want nu moet je ze los kopen en als je pas begint weet je niet wat goed is, en die sample packs zit vaak zoveel zooi bij. En neem nu Gillette en Lord die maken zoveel mesjes je ziet door de bomen het bos niet meer. Ik zat eraan te denken gewoon een lijstje te maken dat iemand die pas begint kan helpen met mesjes die goed te verkrijgen zijn op het moment van schrijven en wellicht een update mocht een fabriek sluiten of zo. Wellicht is het ook voor de meer gevorderde eens een impuls om een pakje ervan mee te bestellen bij een bestelling ergens. Ik roep maar wat. Dat iedereens ervaring anders is, is evident maar dit wordt niet het gooi jouw top 5 mesjes in de lijst. Dit gaat erom na te denken over wat een beginner nodig heeft, en een zo groot mogelijk scala aan mesjes die iets anders zijn in een lijst te krijgen. Van daaruit kan iemand ook verder kijken.
koenfucius Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Lijst van @Harkos geeft beginners een goeie basis En zoals @Levi al zei Astra en Polsilver is een excellente start 1
Levi Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Bij mijn weten zijn de Polsilver en Astra nog steeds makkelijk beschikbaar. Ik bestel al mijn mesjes bij https://www.razorbladesclub.com/razorblades/. De verzendkosten zijn heel schappelijk en je kan zowel in kleine als grote hoeveelheden kopen. Ik heb al diverse mesjes geprobeerd en deze 2 steken ver boven de rest uit. Gelijk welke krabber ik deze mesjes in stop verkrijg ik comfortabele en goede scheerbeurten. Waarvan ik van veel andere mesjes niet kan zeggen.
meemai Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Levi schreef 5 minuten geleden: Bij mijn weten zijn de Polsilver en Astra nog steeds makkelijk beschikbaar. Ik bestel al mijn mesjes bij https://www.razorbladesclub.com/razorblades/. De verzendkosten zijn heel schappelijk en je kan zowel in kleine als grote hoeveelheden kopen. Ik heb al diverse mesjes geprobeerd en deze 2 steken ver boven de rest uit. Gelijk welke krabber ik deze mesjes in stop verkrijg ik comfortabele en goede scheerbeurten. Waarvan ik van veel andere mesjes niet kan zeggen. Polsilvers zijn goedkoper per stuk 0.89 cent per mes. Want voor een 5 pack vragen ze 4.99 @koenfucius heb die lijst eens doorgekeken maar ik vind hem een beetje overweldigend. @Harkos heeft echt goed zijn best gedaan, je verdwaalt in een doolhof van mesjes. Verder is dat wel een puik topic ben ik het zeker mee eens. Als er geen animo voor is kan het topic ook gewoon dicht hoor, het was een suggestie geen verplichting. 1
Levi Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Je kan ze ook kopen bij @Barbiere di Figaro, en ik denk dat ze nog een stuk goedkoper zijn. 1
meemai Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Klopt @Levi bij @Barbiere di Figaro is nog een partij ik zou ook niet weten hoeveel ze er nog hebben. Ik heb er onlangs 5 besteld puur zodat ik ze eens 'geprobeerd' heb. Maar ik ga er geen 100 van aanschaffen puur om het principe dat ik liever mesjes gebruik die gewoon 'verkrijgbaar' zijn. Die polsilvers zijn me iets te illusief. Zou ik die willen gebruiken moet ik er sinds ik nog vrij jong ben duizend stuks moeten kopen en dan loop ik vroeg of laat toch nog eens in de problemen. Ik ben wel benieuwd wat er met de hobby gaat gebeuren als de mesjes langzaam verdwijnen, maar dat is een probleem voor de volgende generatie denk ik 1
Woodface Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 @meemai iets te illusief??? Koop ze al jaren en prima verkrijgbaar 1
meemai Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Woodface schreef 15 minuten geleden: @meemai iets te illusief??? Koop ze al jaren en prima verkrijgbaar Waar haal jij ze dan op ebay kosten ze een vermogen. Barbiere Di Figaro heeft ze nu wel voor een goede prijs. Maar buiten Barbiere Di Figaro vind ik ze nergens voor een goede prijs. 1
Johnweggo Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Ik denk niet dat we het wiel opnieuw moeten uitvinden. Harkos heeft een hele mooie lijst hierzo. Plus dat er bij bdf en heel veel meer website al prima sample pakken te krijgen zijn. Er zijn zelf websites waar je mesjes per stuk kan bestellen. 2
Woodface Posted August 31, 2020 Posted August 31, 2020 meemai schreef 23 uur geleden: Waar haal jij ze dan op ebay kosten ze een vermogen. Barbiere Di Figaro heeft ze nu wel voor een goede prijs. Maar buiten Barbiere Di Figaro vind ik ze nergens voor een goede prijs. Bij BdF. Geen enkele reden om ze elders te kopen 1
Barbiere di Figaro Posted September 2, 2020 Posted September 2, 2020 Dank voor de vriendelijke aanbevelingen hier mannen! Ik lees dat het gaat om de Polsilver Super Iridiums? Of ook om de Wizamet Super Iridiums? Zoals @meemai zegt, dat ze misschien wat moeilijk te verkrijgen zijn, dat klopt wel voor wat betreft de Wizamets, maar daar hebben wij ooit veel van ingekocht. Voor de Polsilvers weet ik het zo niet, of we die makkelijk weer gaan krijgen. We zagen een tijdje terug dat we er nog veel van hadden, zodat we ze toen voor de helft van de prijs hebben aangeboden, beetje opruimen. Recent, na de vakantie, lijken ze plotseling meer in trek. Actueel nog ca. 12 pakken van 100 van de polsilver super iridiums. Overigens is dat voor ons slecht in te schatten. Dagen gaan ze niet en dan 3 pakken van 100 op een dag. Dan moet er toch ergens iets rondgebazuind worden zoals hier ha ha ha! Maar dat geldt ook voor zepen, de MdC is weer "in" deze dagen. 4
meemai Posted September 2, 2020 Author Posted September 2, 2020 Barbiere di Figaro schreef 1 uur terug: Dank voor de vriendelijke aanbevelingen hier mannen! Ik lees dat het gaat om de Polsilver Super Iridiums? Of ook om de Wizamet Super Iridiums? Zoals @meemai zegt, dat ze misschien wat moeilijk te verkrijgen zijn, dat klopt wel voor wat betreft de Wizamets, maar daar hebben wij ooit veel van ingekocht. Voor de Polsilvers weet ik het zo niet, of we die makkelijk weer gaan krijgen. We zagen een tijdje terug dat we er nog veel van hadden, zodat we ze toen voor de helft van de prijs hebben aangeboden, beetje opruimen. Recent, na de vakantie, lijken ze plotseling meer in trek. Actueel nog ca. 12 pakken van 100 van de polsilver super iridiums. Overigens is dat voor ons slecht in te schatten. Dagen gaan ze niet en dan 3 pakken van 100 op een dag. Dan moet er toch ergens iets rondgebazuind worden zoals hier ha ha ha! Maar dat geldt ook voor zepen, de MdC is weer "in" deze dagen. Wel leuk om ook een beetje inside informatie te krijgen. De Wizamets vind ik voor mezelf iets te duur maar ik scheer dan ook mijn hoofd. Meer haren op mijn hoofd dan op mijn gezicht, dus ja dat betekend toch een minder lange levensduur. Ik wil de mesjes het liefst onder de 20-25 euro houden per 100, dan zit je toch al gauw bij astra of voskhod. Momenteel heb ik nog zoveel mesjes om te proberen dat ik voorzichtig ben met bulk kopen, eerst eens alles testen maar dat zal nu even duren na omstandigheden.
Barbiere di Figaro Posted September 2, 2020 Posted September 2, 2020 Ik las het @meemai, maar de wizamets kenmerken zich juist door de langere tijd dat ze meegaan, althans bij mij. Dan zijn ze per saldo niet meer zo duur. 2
Recommended Posts