Jump to content

Even voorstellen

Joël

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Joël, ben al even actief met het scheren met het open scheermes en vond het leuk om eens op een nederlandstalige website over scheren te kijken.

Ik hoop dat ik hier nog e.e.a. op mag steken en anders anderen tot hulp te zijn.

groeten,

Joël

• 1 month later...
welkom!

Voorkeur qua open scheermessen? slijp je zelf je messen?

Hallo Snuff,

Mijn excuses, ik had je vraag niet eerder gelezen,

Mijn voorkeur gaat uit naar 6/8 en 7/8 ste messen. de messen die ik momenteel heb zijn bijna allemaal full hollow, verder heb ik 1 near wedge

Slijpen doe ik zelf op de coticule, volgens mij heb ik in het verleden een 'la dressante' en een 'vintage' coticule van jou gekocht? De vintage heb ik weer doorverkocht maar de dressante gebruik ik nog regelmatig.

Aan stenen heb momenteel alleen een chosera 1000 en 2 coticulen (la veinette en la dressante) en 1 grote bbw ( die laatste alleen voor de keukenmessen)

Als hangriem heb ik deels een custom-made van Scrupleworks (natural linnen en horsehide) en een deel zelfgemaakt (de leereinden en handvatten).

Mijn spanriem en de hele serie superstones tot 12.000, en de chinese 12k gebruikte ik niet meer en heb ik verkocht.

Gr. Joël

Welkom!

Al even aan het scheren met open mes, mag ik vragen wat je daarvoor gebruikte?

De krabber van Merkur, de 30c, met mesjes van het merk Derby. Die combinatie beviel trouwens erg goed.

En daarvoor de Gillette met 5 voudige mesjes, dat beviel totaal niet, veel irritatie na (en tijdens) het scheren en veels te duur.

Gr. Joël