meemai Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 Hoi allen, Langzaam maak ik weer een doorstart in het scheren. Ik had ooit een: Scheerkwast Semogue SOC Badger cherrywood. Ik heb alles omver gehaald, maar ik heb deze kwast tot op het heden niet kunnen vinden. Dit was een dassen kwast en ik was er erg tevreden mee. Iets later kwamen de synthetische kwasten en deze raakte toen al een beetje in zwang op dit forum. Onder andere dankzij de L'occitane scheerkwast die voor een prikkie te koop was. Deze scheerkwast heb ik dan nu ook in gebruik. Het is meen ik een kwastje van 25-35 euro, zoiets meen ik mij te herinneren. Mijn enige probleem met deze kwast is dat hij geloof ik een beetje aan de kleine kant is. Verder doet hij het prima moet ik toegeven. Ik zou denk ik toch iets groters willen hebben. Muhle en ook Edwin Jagger schijnen goeie syntheten te maken maar er zal ook wel weer een hoop veranderd zijn. Omdat ik het nieuwste van het nieuwste allemaal niet bijhou wil ik toch weer kijken naar iets nieuws op de lange termijn. Ik gebruik hem voornamelijk op mijn hoofd dus hij hoeft niet mega zacht aan te voelen. Ik meen zelfs dat ik een iets hardere kwast wel fijn zou vinden. Nu vind ik de L'occitane scheerkwast prima ik geloof dat het een Plisson is? Of gemaakt door Plisson. Een Plisson die iets groter en iets harder is zou dan wel al volstaan. Maar misschien dat groter ook al goed. Dan kan ik de kwast niet bij het handvat maar de haren zelf vastpakken voor meer backbone. Wie oh wie heeft hier verstand van en kan mij helpen? Ik weet dat hier een hoop kennis rondwandeld, en ik heb wel wat gegoogled. Maar ik ben er helemaal uit.
meemai Posted August 27, 2020 Author Posted August 27, 2020 Ik zit te denken aan een Plisson omdat de plisson die ik nu heb al zo bevalt. https://www.plisson1808.com/en/fibre-shaving-brushes/594-941-high-mountain-white-fibre-faceted-brush-2-colours-3700005938892.html#/65-couleur_facette-burr_walnut Deze is prijzig maar hij ziet er niet verkeerd uit.
Jurre Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 Kijk eens op aliexpress naar de yaqi kwasten. Ik vind de tuxedo erg fijn. Zacht maar toch stevig en zeker niet duur.
Wilrox Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 Zelf hier de Yaqi Tuxedo in gebruik, wel mijn eerste kwast maar ben er zeer tevreden over. Via AliExpress voor +- 10 euro en als je kiest voor verzenden vanaf Spanje heb je hem binnen een week in huis.
koenfucius Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 + 1 voor Yaqi Tuxedo (ook goeie dingen gehoord over G4 van Frank Shaving, ook bij Aliexpress, maar zelf nog geen ervaring mee)
Daan Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 Ik heb bijna alleen maar syntheten tuxedo heeft de beste backbone vind ik Muhle silvertip fibre is ook prima maar een stuk prijziger en niet persé beter. Andere syntheten worden al snel veel zachter en minder backbone (vind ik overigens fijner)
meemai Posted August 27, 2020 Author Posted August 27, 2020 Wo shi Helan ren. Yaqi hao. Jezus de syntheten van Ome Zhao zijn wel heel erg geliefd hier. Ik zal eens gaan kijken naar een mooie Yaqi. Xie xie voor de hulp 1
bartje-p Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 Ik heb zelf de yaqi timber wolf, bevalt ook goed. Maar heb ook een Razorock Barber Plissoft en die bevalt nog beter moet ik bekennen. 2
dhr K Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 De kwaliteit van de Plisson l'occitane is sterk achteruitgegaan. De kwast die je hebt was - hoor ik overal - een uitstekende kwast die niet meer gemaakt wordt. Simpson heeft nu een goedkope synthesen lijn met de Trafalgar. Wel chineze haren met een simpson stikker.....
meemai Posted August 27, 2020 Author Posted August 27, 2020 dhr K schreef 24 minuten geleden: De kwaliteit van de Plisson l'occitane is sterk achteruitgegaan. De kwast die je hebt was - hoor ik overal - een uitstekende kwast die niet meer gemaakt wordt. Simpson heeft nu een goedkope synthesen lijn met de Trafalgar. Wel chineze haren met een simpson stikker..... Ja ik heb er 2 toevallig. Eentje heeft een beetje beschadigd handvat maar het is een super kwast. Heb er toen eentje reserve gekocht, nooit opengemaakt tot laatst. Helaas kapot dus en schade. Op zich weet ik ook niet wat een goeie Syntheet kost iedereen roept Yaqi dat is nog goedkoper dan mijn Plisson L'occitane. Ik wilde een upgrade, maar als de Yaqi zo goed is probeer ik hem wel. Maar de simpson is ook weer goedkoop met die Trafalgar lijn. Op zich mag het best wat meer kosten. Ik link zelf een Plisson van 80 euro maar misschien is dat juist gekkenwerk van mijn kant en kan het prima met een goedkope.
dhr K Posted August 27, 2020 Posted August 27, 2020 Chineze spullen zijn niet consistent in hun kwaliteit.... Shavemac heeft ook synthesen die erg geroemd worden. Simpson heeft ook de Chubby 2 syntheet dat echt hoog geprezen wordt (€85 - 90) De synthesen van Acca Kappa krijgen ook lof. De evo lijn van Omega is ook beroemd... dat zijn wat Europese kwasten die goed staan aangeschreven. Yaqi kan ook goed zijn en is zeker goedkoop. Bijna vergeten. Kijk eens bij executive-shaving.co.uk daar hebben ze o.a. Alpha en Rubberset kwasten. Die zijn top
Woodface Posted August 28, 2020 Posted August 28, 2020 beepee1972 schreef 17 uur geleden: Ik heb zelf de yaqi timber wolf, bevalt ook goed. Maar heb ook een Razorock Barber Plissoft en die bevalt nog beter moet ik bekennen. Sinds deze syntheet ligt de rest bij mij in de kast 1
Woodface Posted August 28, 2020 Posted August 28, 2020 Ik heb een syntheet geralteerde vraag. Ik zie veel de Tuxedo knot. Ool Jan Z gebruikt deze veel bij het maken van een kwast. Wat maakt dat deze Tuxedo knot zo veel gebruikt wordt? Hoe is deze knot in gebruik?
Johnweggo Posted August 28, 2020 Posted August 28, 2020 @Woodface veel mensen vinden deze knot fijn inderdaad. Al vindt ik ze helemaal niks. 2 gehad waarvan 1 doorverkocht en de ander in het gebruik bij mijn vrouw is gegaan. Ze zijn mij veelste stijf en springerig
Daan Posted August 28, 2020 Posted August 28, 2020 @Johnweggo +1 ik ga wat handvaatjes die ik fijn vindt om knotten en de rest van de tuxedo’s gaan de deur uit. Ik hou niet van zoveel backbone Vindt ik inderdaad te springerig. ik ben zelf meer voorstander van knotten als de Motherload en Timberwolf 1
meemai Posted August 29, 2020 Author Posted August 29, 2020 Bedankt allemaal ik heb wat Yaqi's besteld en ook nog van een ander merk ik ben een aliexpress veteraan en het ziet er wel goed uit allemaal. Dat andere merk heet: Dscosmetic Wat doen jullie met al die kwasten om te drogen? Ik heb geen standaard erbij gekocht zag ze ook niet in de Yaqi store en had zoiets van yolo. Ik hang ze misschien op...
Joost Posted August 29, 2020 Posted August 29, 2020 Ha! dat ophangen was voor mij ook een dingetje. Toen bedacht ik me dat ik eens ergens had gehoord over een touwtje om het aan op te hangen. Dus ik heb een touwtje aan mijn spiegel om de kwast aan te drogen. Synthetisch schijnt volgens sommigen dat je het niet nodig hebt omdat ze snel drogen oid.
Johnweggo Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Synthetische kwasten maak ik goed droog in een handdoek en zet ik daarna gewoon neer ipv ophangen.
koenfucius Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Johnweggo schreef 1 uur terug: Synthetische kwasten maak ik goed droog in een handdoek en zet ik daarna gewoon neer ipv ophangen. Inderdaad, hangen is niet nodig 1 1
meemai Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Joost schreef 12 uur geleden: Ha! dat ophangen was voor mij ook een dingetje. Toen bedacht ik me dat ik eens ergens had gehoord over een touwtje om het aan op te hangen. Dus ik heb een touwtje aan mijn spiegel om de kwast aan te drogen. Synthetisch schijnt volgens sommigen dat je het niet nodig hebt omdat ze snel drogen oid. haha dat heb ik ook gedaan met de dassen kwast die ik had gevonden, ik had geen touw ik had een oude usb kabel die het niet meer doet. @Johnweggo & @koenfucius Bedankt dan doe ik het gewoon zo wanneer ze arriveren. Ik kan altijde Plisson stand die bij die l'occitane zat gebruiken als het past, anders gewoon handdoek ja. 1
pern Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Ik hang mijn kwasten soms op om te drogen. Maar ik heb gek genoeg gemerkt dat als ik ze gewoon rechtop zet ze veel sneller drogen. Dit heb ik met alle kwasten, da's, varken of synthetisch. Wel nadat ik ze gedroogd heb in een handdoek. 1
Recommended Posts