Johan Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Kruidvat en geuren ... dat klinkt als een "goedkopige" combinatie. Maar toen ik gisteren een tester probeerde van "The Master Perfumer" eau de toilette voor mannen, was ik toch verrast. En wel zodanig dat ik later terug ben gegaan, en een 100ml flesje heb gekocht, voor €7,99 (ofwel 8 euro). De geur die ik heb gekocht (Kruidvat in België, maar ik neem aan ook in Nederland verkrijgbaar) is de "No. 43, White Cedar". Dat is een wat zoetige kruidige geur die in het begin wat overheersend is (dus ik moet wat zuiniger doseren) maar die vervolgens heel lang op de achtergrond blijft hangen. Ik ben niet goed in het omschrijven van geuren, dus of de "mandarijn, kardemon, en cederhout" er inderdaad in zitten zou ik je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik hem lekker vind ruiken. Een beetje specerij-achtig inderdaad, een kruidige lucht. Ik denk aan speculaas en mild Indiaans eten als ik hem ruik, vooral na een uurtje of langer. Over dat "goedkopige"? De "White Cedar" ruikt zeker niet goedkopig. Wanneer een eau de toilette van €20 zo zou ruiken, zou ik ook tevreden zijn. Ik denk dat ik de andere mannengeuren uit het assortiment ook eens ga kopen binnenkort. Edit: op de Nederlandse site zie ik de "White Cedar" niet, wel de "Black Wood" die ik ook prettig vond ruiken.
marzman Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Je maakt me nieuwsgierig, al ben ik niet zeker of ik de hele dag naar Indiaas eten wil ruiken
Johan Posted November 17, 2013 Author Posted November 17, 2013 Ik zei al dat ik slecht was in geuren omschrijven ... en ik kom net terug uit Londen
pjdevos Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Klinkt interessant, daar ga ik toch eens even naar kijken.
Guest JanWinters Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Kruidvat Nederland heeft het ook. Uit een folder van oktober 2013
talibeard Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 De combinatie van "The Master Perfumer", het Kruidvat en €7,99 belooft een kleine ramp maar slechte smaak qua naamgeving betekent niet dat het product niet deugt natuurlijk. Enig idee welk rebranded product dit is? Of is het "echt" nieuw?
marzman Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Raar dat de damesgeuren twee keer zo duur zijn. 50 ml voor 8 euro vs 100 ml voor 8 euro.
Johan Posted November 17, 2013 Author Posted November 17, 2013 De combinatie van "The Master Perfumer", het Kruidvat en €7,99 belooft een kleine ramp maar slechte smaak qua naamgeving betekent niet dat het product niet deugt natuurlijk. Enig idee welk rebranded product dit is? Of is het "echt" nieuw? Ik was ook sceptisch, maar of ik heb een slechte neus, of het product ruikt beter dan de prijs en winkelketen suggereren. De slechte neus sluit ik alsnog niet uit natuurlijk
pjdevos Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 De slechte neus sluit ik alsnog niet uit natuurlijk Wat vind je vrouw ervan?
Guest JanWinters Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 De combinatie van "The Master Perfumer", het Kruidvat en €7,99 belooft een kleine ramp maar slechte smaak qua naamgeving betekent niet dat het product niet deugt natuurlijk. Enig idee welk rebranded product dit is? Of is het "echt" nieuw? Google geeft zoveel antwoorden http://www.puurblog.com/beauty/nieuwe-geuren-the-master-perfumer-van-kruidvat/" onclick="window.open(this.href);return false; 'Ze' doen het ook voor Calvin Klein, maar ik weet niet of dat een aanbeveling is
marzman Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Klinkt wel interessant. Volgende keer ook eens kijken in de kruidvat.
talibeard Posted November 23, 2013 Posted November 23, 2013 @ Johan; je omschrijft de geur als doen denkend aan specerijen en mild Indiaas eten. Ken jij toevallig de Pashana aftershave en zo ja, hoe zou je die twee dan vergelijken? Als iets me namelijk aan Indiaas eten doet denken is het Pashana wel.
pjdevos Posted November 23, 2013 Posted November 23, 2013 ... de "No. 43, White Cedar". Dat is een wat zoetige kruidige geur die in het begin wat overheersend is (dus ik moet wat zuiniger doseren) maar die vervolgens heel lang op de achtergrond blijft hangen. Ik ben niet goed in het omschrijven van geuren, dus of de "mandarijn, kardemon, en cederhout" er inderdaad in zitten zou ik je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik hem lekker vind ruiken. Een beetje specerij-achtig inderdaad, een kruidige lucht. Ik denk aan speculaas en mild Indiaans eten als ik hem ruik, vooral na een uurtje of langer.. Ik heb de gok gewaagd. Het is inderdaad een extreem zoetige lucht, bijna plakkerig, die vreselijk overheerst. Dat vreselijke zoeten verdwijnt wel, maar de geur blijft voornamelijk zoetig. Ik vind hem als deze wat uitgenivelleerd is niet fout, maar zeker geen topgeur. Mijn vriendin vindt het niets....
Johan Posted November 23, 2013 Author Posted November 23, 2013 @ Johan; je omschrijft de geur als doen denkend aan specerijen en mild Indiaas eten. Ken jij toevallig de Pashana aftershave en zo ja, hoe zou je die twee dan vergelijken? Als iets me namelijk aan Indiaas eten doet denken is het Pashana wel. Nee, helaas, die ken ik niet. En uit de laatste post van pjdevos leid ik af dat ik een neus van niks heb
pjdevos Posted November 25, 2013 Posted November 25, 2013 Ik heb ook de Black Wood maar even gehaald. Die is een stuk minder zoet dan de no 43. Best wel aardig. Is ook wat minder overduidelijk aanwezig in het begin en laat zich makkelijker doseren voor de wat langere duur.
Johan Posted November 27, 2013 Author Posted November 27, 2013 Mijn verkoudheid was over, dus ik heb de White Cedar nog eens opnieuw geprobeerd. Inderdaad, in het begin is het een erg zoete geur, maar ik vind hem wel aangenaam zoet (smaken verschillen). De zoete geur blijft aanwezig op de achtergrond, maar ontwikkelt zich tot iets wat ik toch het beste kan omschrijven als een "milde curry". Het zal inderdaad een lucht zijn waar je van moet houden, maar ik vind hem lekker. Uekaz De Black Wood is inderdaad wat kruidiger en minder zoet. Ik vind die ook lekker, maar wat minder uitgesproken dan de White Cedar.
Bar_Bier! Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 Kruidvat en geuren ... dat klinkt als een "goedkopige" combinatie. Maar toen ik gisteren een tester probeerde van "The Master Perfumer" eau de toilette voor mannen, was ik toch verrast. En wel zodanig dat ik later terug ben gegaan, en een 100ml flesje heb gekocht, voor €7,99 (ofwel 8 euro). De geur die ik heb gekocht (Kruidvat in België, maar ik neem aan ook in Nederland verkrijgbaar) is de "No. 43, White Cedar". Dat is een wat zoetige kruidige geur die in het begin wat overheersend is (dus ik moet wat zuiniger doseren) maar die vervolgens heel lang op de achtergrond blijft hangen. Ik ben niet goed in het omschrijven van geuren, dus of de "mandarijn, kardemon, en cederhout" er inderdaad in zitten zou ik je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik hem lekker vind ruiken. Een beetje specerij-achtig inderdaad, een kruidige lucht. Ik denk aan speculaas en mild Indiaans eten als ik hem ruik, vooral na een uurtje of langer. Over dat "goedkopige"? De "White Cedar" ruikt zeker niet goedkopig. Wanneer een eau de toilette van €20 zo zou ruiken, zou ik ook tevreden zijn. Ik denk dat ik de andere mannengeuren uit het assortiment ook eens ga kopen binnenkort. Edit: op de Nederlandse site zie ik de "White Cedar" niet, wel de "Black Wood" die ik ook prettig vond ruiken. Vanmiddag ook deze White Cedar gekocht en hij bevalt me best. Wat wel zo is, en dat is vrijwel altijd met de goedkopere geuren, is dat hij minder lang aanwezig blijft. Ik had ook een snufje van die blauwe (geen idee hoe die heet, ik denk Blue Spice No 25) op gespoten en m'n collega dacht dat het JP Gaultier was Nou ff afwachten wat m'n vriendin er van vindt..
Bar_Bier! Posted November 27, 2013 Posted November 27, 2013 Nog even over de luchtjes van het Kruidvat. Deze zijn van 'The Master Perfumer' en op een weblog vond ik het volgende, "..mijn hart ging echt sneller kloppen toen Kruidvat vorig jaar met een collectie parfums kwam, die ontwikkeld is door de beste parfumeurs ter wereld! De parfumeurs van Kruidvat werken namelijk niet alleen voor deze drogist, maar ook voor bijvoorbeeld Calvin Klein, Yves Saint Laurent en Bvlgari. Dat de parfums toch zo goedkoop zijn, komt doordat er weinig aandacht aan de verpakking en aan de marketing besteed is. Reken uit je winst!". Duidelijk toch? En nog één, "Ik zei het net al, maar ik ben echt onder de indruk van de Kruidvat/The Master Perfumer-geuren. De verpakking is prachtig, de geuren ruiken luxe en prettig en de bijbehorende prijzen zijn natuurlijk geweldig. Tja, voor €7,99 mag je toch zeker niet klagen!"
Johan Posted November 27, 2013 Author Posted November 27, 2013 Tja, of die blogs helemaal neutraal zijn weet je natuurlijk nooit. "Erg onder de indruk" ben ik niet, maar ik vind de twee die ik heb zeker lekker ruiken. En duur zijn ze inderdaad niet.
Bar_Bier! Posted November 29, 2013 Posted November 29, 2013 Vanmiddag ook deze White Cedar gekocht en hij bevalt me best. Wat wel zo is, en dat is vrijwel altijd met de goedkopere geuren, is dat hij minder lang aanwezig blijft. Ik had ook een snufje van die blauwe (geen idee hoe die heet, ik denk Blue Spice No 25) op gespoten en m'n collega dacht dat het JP Gaultier was Nou ff afwachten wat m'n vriendin er van vindt.. Daar moet ik op terug komen, hij blijft langer aanwezig dan ik in eerste instantie 'dacht'..
Thorical Posted December 4, 2013 Posted December 4, 2013 ik heb de Green Citrus Nº42 als favoriet.Ik houd van frisse geuren. Deze geur bevat limoen, basilicum en vetiver, wat de eau de toilette vrij fris maakt, maar tegelijkertijd een scherp randje geeft. Ik ben fan. Maar ik heb eau de colognes waarvan de geur langer blijft hangen.
Treb Posted December 4, 2013 Posted December 4, 2013 Laatst geprobeerd maar was er niet erg gecharmeerd van. Niet vies (afgezien van de wat zoetige geuren) maar ook geen "wow-ervaring". Ik vind ze nogal braaf, weinig uitgesproken. Mis diepgang. UEKAZ. Luca Turin zou zeggen: you smell the lack of money.
Johan Posted December 21, 2013 Author Posted December 21, 2013 Ik had ook een snufje van die blauwe (geen idee hoe die heet, ik denk Blue Spice No 25) op gespoten en m'n collega dacht dat het JP Gaultier was Nou ff afwachten wat m'n vriendin er van vindt.. En, wat vond je vriendin er van? Ik heb de "Blue Spice" ook gekocht, en die valt niet tegen. Het is wel een stevige geur, met veel kaneel, dus het "blue" dekt de lading niet helemaal, afgezien van de kleur (bij "blue" denk ik aan zee en fris). Maar ik vind hem niet zoetig, in tegenstelling tot de "White Cedar". De "Marine Aqua" heb ik in de winkel even geprobeerd op mijn hand, maar die was me te weinig uitgesproken, ook na een kwartiertje wachten. Van de vier geuren die ik nu heb geprobeerd (White Cedar, Black Wood, Blue Spice, Marine Aqua) vond ik de eerste drie lekker. Er schijnt ook nog een citrus-achtige geur te zijn, maar die ben ik nog niet in de winkel tegen gekomen. Edit: een beetje googlen, en het lijkt erop dat de Black Wood geur is ontwikkeld door Nicolas Beaulieu. Inderdaad een redelijk bekende parfumier. Van de andere geuren weet ik niet uit welke "neus" ze komen.
Thorical Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Ik had ook een snufje van die blauwe (geen idee hoe die heet, ik denk Blue Spice No 25) op gespoten en m'n collega dacht dat het JP Gaultier was Nou ff afwachten wat m'n vriendin er van vindt.. En, wat vond je vriendin er van? Ik heb de "Blue Spice" ook gekocht, en die valt niet tegen. Het is wel een stevige geur, met veel kaneel, dus het "blue" dekt de lading niet helemaal, afgezien van de kleur (bij "blue" denk ik aan zee en fris). Maar ik vind hem niet zoetig, in tegenstelling tot de "White Cedar". De "Marine Aqua" heb ik in de winkel even geprobeerd op mijn hand, maar die was me te weinig uitgesproken, ook na een kwartiertje wachten. Van de vier geuren die ik nu heb geprobeerd (White Cedar, Black Wood, Blue Spice, Marine Aqua) vond ik de eerste drie lekker. Er schijnt ook nog een citrus-achtige geur te zijn, maar die ben ik nog niet in de winkel tegen gekomen. Edit: een beetje googlen, en het lijkt erop dat de Black Wood geur is ontwikkeld door Nicolas Beaulieu. Inderdaad een redelijk bekende parfumier. Van de andere geuren weet ik niet uit welke "neus" ze komen. De Green Citrus is uit het assortiment ik ben daarvoor een par filialen langs geweest. In een winkel hadden ze een volle sample staan en die heb ik voor sterk gereduceerde prijs mee gekregen.
Johan Posted December 31, 2013 Author Posted December 31, 2013 Mij is verteld dat de Green Citrus vrijdag weer geleverd werd, maar ik zag de medewerkster ook twijfelen. Hoe dan ook, het is niet "mijn" geur. Ik vind de Black Wood en Blue Spice het lekkerst.
Recommended Posts